Hvordan??? Aflevering af 2 børn og på arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.054 visninger
24 svar
6 synes godt om
5. august 2013

spj

Min datter startede i børnehave i torsdags, efter at havde gået hjemme hos mig indtil nu. Min søn startede i dagpleje i dag. Jeg skal starte på arbejde den 26.

Min mand møder tidligt og skal ofte bruge minimum en halv time til at komme på arbejde (han er håndværker og arbejder dermed forskellige steder). Jeg skal derfor sørger for, at få begge børn op og afleveret og selv nå på arbejde til 8.30 og det tager mig en halv time at cykle på arbejde.

Hvordan får i andre der selv er alene om morgen det til at hænge sammen? Når jeg tænker over det, kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal nå, at få dem op, spise morgenmad, gjort klar + mig selv til at den store kan blive afleveret først, så det passer med at vi er ved dp kl. 8 uden af vi skal stå op midt om natten.

Hvordan ser jeres morgner ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stå op kl. 6 og så tag det stille og roligt, så kan du sagtens nå det

Vi har altid stået op der og det er gået fint med, at aflevere to børn og så være på arbejde kl. 8

Anmeld

5. august 2013

spj

MoarHvidovre skriver:

Stå op kl. 6 og så tag det stille og roligt, så kan du sagtens nå det

Vi har altid stået op der og det er gået fint med, at aflevere to børn og så være på arbejde kl. 8

Skal du også gøre det hele alene om morgen?

Det er nok også bare fordi jeg har været vant til, at vi bare har kunne tage det med ro. Det år jeg var tilbage på arbejdet inden lillebror kom, blev min datter passet af bedsteforældre. Den ene dag kom farmor her og de to andre dage skulle hun afleveres til mormor som sørgede for at få hende i tøjet og lavet morgenmad til hende, så det har jo været lidt nemt. Jeg kunne bare vækket hende 10 min før vi skulle gå også ud af døren i nattøj

Anmeld

5. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
spj skriver:

Det er nok også bare fordi jeg har været vant til, at vi bare har kunne tage det med ro. Det år jeg var tilbage på arbejdet inden lillebror kom, blev min datter passet af bedsteforældre. Den ene dag kom farmor her og de to andre dage skulle hun afleveres til mormor som sørgede for at få hende i tøjet og lavet morgenmad til hende, så det har jo været lidt nemt. Jeg kunne bare vækket hende 10 min før vi skulle gå også ud af døren i nattøj

Nogen dage er jeg alene og andre dage er min mand hjemme. Jeg sørger for, at jeg selv er klar inden, at jeg vækker børnene og så kører alt efter en snor. Tøj på, morgenmad, børste tænder, ordne hår og så ud af døren. Nogen dage går det lige efter bogen og andre dage bruger man lidt ekstra tid

Anmeld

5. august 2013

Ciss

Jeg er oppe kl 06.00, så vækker jeg børnene EFTER, at jeg selv har fået tøj på og ordnet mig på badet.

Så spiser de morgenmad, mens jeg pakker deres tøj og ting, de skal have med.

Så går vi sammen på badet, og de får tøj på osv.

Vi er ude af døren ca kl 7.40

Hvis der skal ske noget specielt, så vi har behov for ekstra tid om morgenen, så må jeg/de stå tidligere op.

Hvis vi skal senere afsted en dag, vågner de som normalt alligevel (typisk!), så da bruger vi den ekstra tid til at læse sammen eller de løber og leger, mens jeg faktisk har tid til at sidde ned og slappe af med en kop the.

Ofte er min morgenmad en madpakke, som jeg spiser, hvis jeg kommer tidlig nok på arbejde og ellers i den første lille pause.

Anmeld

5. august 2013

Ciss

spj skriver:

Ren luksus!

Det lyder vel nok dejligt.

Anmeld

5. august 2013

4xGreve

spj skriver:

Min datter startede i børnehave i torsdags, efter at havde gået hjemme hos mig indtil nu. Min søn startede i dagpleje i dag. Jeg skal starte på arbejde den 26.

Min mand møder tidligt og skal ofte bruge minimum en halv time til at komme på arbejde (han er håndværker og arbejder dermed forskellige steder). Jeg skal derfor sørger for, at få begge børn op og afleveret og selv nå på arbejde til 8.30 og det tager mig en halv time at cykle på arbejde.

Hvordan får i andre der selv er alene om morgen det til at hænge sammen? Når jeg tænker over det, kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal nå, at få dem op, spise morgenmad, gjort klar + mig selv til at den store kan blive afleveret først, så det passer med at vi er ved dp kl. 8 uden af vi skal stå op midt om natten.

Op 5:30 gør mig selv færdig, vækker ungerne kl. 6:00 hygger lidt om morgen går ud af døren ca. Kl. 7. Også har jeg god tid til også at aflevere uden stress 

Anmeld

5. august 2013

Znoopy.dk

Jeg sørger også for (eller forsøger at nå) at være helt klar selv, før børnene vågner eller bliver vækket.

Og så tror jeg bare du skal tro på at du nok skal få styr på det. Jeg havde samme tanker inden jeg startede på job igen, men på en eller anden måde, så lykkes det jo hver morgen at få styr på tropperne.

Børnene bliver større og kan mere og mere selv, så det bliver også kun nemmere. Du klarer det! :-)

Og velkommen tilbage til verden

Kh

Sus

Anmeld

5. august 2013

lineog4

spj skriver:

Jeg skal have 3 børn afsted(den ene så stor nu hun selv kan gå og det hjælper en del) og være på arbejde 7.45. 

mit vækkeur ringer 5.30 og ungerne skal sengene af sengene KL 6, så spiser vi morgenmaRon i ro og mag, får tøj på og er nede på cyklen 10 i 7 køreglæde lidt frem og tilbage for at aflevere de forskellige steder. når det først er blevet rutine er det super nemt, men jeg gruer da for mandag hvor vi starter op igen efter ferien for skal lige have en fast rutine....

mit bedste råd er ro, ro, ro... Stå hellere en halv time tidligere op, væk tidligere end du lige umiddelbart ville....

line

Anmeld

6. august 2013

Bshizzle

Jeg plejer osse at stå alene med begge børn om morgen her 

De fleste dage er et rent helvede for MIG rent ud sagt 

Jeg har piskelsmæld og smerterne er værst om morgen... 

Men jeg sætter min alarm til kl 6.. Står først ud af sengen kl 6.30 ca.

Gør mig klar.. 

Sætter morgenmad klar.. 

Vækker børnene..

- Lukker hundene ud (hvis ikke den store dreng lufter)..

De får tøj på..

Spiser morgenmad.. 

- mens jeg pakker taskerne og laver madpakke.

.... Ud ag døren ca kl 7.40. 

Enten går vi.. Eller så tager vi Bilen (som pt er i stykker).. 

- Jeg finder ALTID tøj frem aften før.. 

Skal lige siges jeg går sygemeldt hjemme.. 

Men har altid noget at stå op til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.