Hvordan??? Aflevering af 2 børn og på arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

CamiRon

spj skriver:

Min datter startede i børnehave i torsdags, efter at havde gået hjemme hos mig indtil nu. Min søn startede i dagpleje i dag. Jeg skal starte på arbejde den 26.

Min mand møder tidligt og skal ofte bruge minimum en halv time til at komme på arbejde (han er håndværker og arbejder dermed forskellige steder). Jeg skal derfor sørger for, at få begge børn op og afleveret og selv nå på arbejde til 8.30 og det tager mig en halv time at cykle på arbejde.

Hvordan får i andre der selv er alene om morgen det til at hænge sammen? Når jeg tænker over det, kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal nå, at få dem op, spise morgenmad, gjort klar + mig selv til at den store kan blive afleveret først, så det passer med at vi er ved dp kl. 8 uden af vi skal stå op midt om natten.

Hvordan ser jeres morgner ud?

Her er det ligesom hos jer. Jeg afleverer begge to, en i dagpleje og en i børnehave. Min mand er tømrer og kører ofte før os. 

Begge indstitutioner åbner kl. 6.30 og jeg skal møde kl. 7...

Jeg står op kl. 5.15 og går på badeværelset. Vækker den store ca. kl. 5.40. Hun bliver plantet på sofaen foran tv'et med morgenmad. Samtidig spiser jeg også, pakker bil, børster tænder, ordner den stores hår, hjælper den store i tøjet osv.

Kl. 6.10 vækker jeg den lille og giver hende tøj på, børster tænder og ordner hår. (Den lille spiser morgenmad i dp for at hun kan sove så længe som muligt og fordi morgenerne er så pressede)

Kl. 6.25 kører vi hjemmefra og rammer dp kl. 6.35 hvor jeg går ind med den lille mens den store venter i bilen lige ude foran huset. Det tager max 2 min. 

Kl. 6.45 rammer vi børnehaven hvor jeg følger den store ind og vinker på vej ud. Kl. 6.52 skal jeg meget gerne køre derfra for at nå arbejdet til kl. 7... 

Pyhh som du kan se er vores morgener fuldstændig gjort op i klokkeslet og uret i bilen er mit vigtigeste  redskab! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Sujan

Lyder da til i har det luksus...

Her kommer vi begge til at arbejde rigtig langt væk, så skal aflevere kl. 6 for at nå på arbejde. Manden køre kl. 4-5 om morgenen...

Så vil da mene du har god tid til at komme op og spise morgenmad m.m.... Og gør alting klar dagen før så du bare skal komme op og gøre jer klar.

Her står jeg selv op først og gør mig helt klar og laver morgenmad. Så vækker jeg min datter. Vi spiser og så får hun tøj på og så er det afsted.

Anmeld

6. august 2013

DianaRJS

spj skriver:

Min datter startede i børnehave i torsdags, efter at havde gået hjemme hos mig indtil nu. Min søn startede i dagpleje i dag. Jeg skal starte på arbejde den 26.

Min mand møder tidligt og skal ofte bruge minimum en halv time til at komme på arbejde (han er håndværker og arbejder dermed forskellige steder). Jeg skal derfor sørger for, at få begge børn op og afleveret og selv nå på arbejde til 8.30 og det tager mig en halv time at cykle på arbejde.

Hvordan får i andre der selv er alene om morgen det til at hænge sammen? Når jeg tænker over det, kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal nå, at få dem op, spise morgenmad, gjort klar + mig selv til at den store kan blive afleveret først, så det passer med at vi er ved dp kl. 8 uden af vi skal stå op midt om natten.

her er madpakkerne smurt om aftenen, og tøjet lagt frem på køkken bordet...

vi står op kl 6, og det eneste ungerne skal er faktisk at spise morgenmad, og i tøjet og self ha børstet tænder, men vi er ude af døren kl 7:15-7:30 at afhængig af hvor samarbejds villig den ældste er

Anmeld

6. august 2013

livhemdrup

Jeg står alene med 4 børn hver morgen og det kan sagtens lade sig høre det handler kun om planlægning. 

Jeg står op kl 6 ungerne kl 6:30. Tøj ligger klar til at tage på de spiser børster tænder og kl 7:35 kører vi. Uden stress og jag

Anmeld

6. august 2013

hekran

Hvor langt er der til jeres børnehave/dagpleje? Kan forstå, at I ikke har bil, så det lægger selvfølgelig noget tid ovenpå.

Min mand kører hjemmefra 6.15 (tømrer), hvor alle stadig sover. Børnene og jeg står op mellem 6.30 og 7. Hvis nogen af børnene vågner inden, sørger min mand for, at der står morgenmad på bordet. Børnene er 2, 4 og 5. 

Madpakkerne er smurt aftenen før og tøjet + tandbørster ligger klar ved sofaen (ved siden af spisebordet). Jeg har termin med vores nr. 4 om en uge, så jeg kører samlebåndstilen på er meget begrænset område og vupti, så er de klar!

Nu er jeg på barsel, men jeg plejer at skulle være på arbejde kl. 8. Det er gået rigtig fint indtil videre. Når jeg ikke er på barsel, kører vi hjemmefra senest 7.10, da vi afleverer forskellige steder. Så skal børnene op 6.15.

Gør det nemt for dig selv. Det skal nok gå. Jeg skal til at aflevere 4 børn, når jeg starter igen, men samlebåndsmetoden fungerer. Jeg går ikke ind for for meget tid om morgenen. Hvis det begynder at gå op i leg og fjernsyn, bliver det hurtigt kaotisk. Tyzk dizipline

Anmeld

6. august 2013

Mille82

Min mand sejler, så jeg er alene en del. Jeg selv har 2 timers transport til skole. Børnene er 2 år og næsten 4 år.

Jeg står op kl 5 og klarer mig og hunden. Dernæst vækker jeg børn, får dem i tøjet, børster tænder og afleverer i institution hvor de må spise morgenmad. Vi laver ingen svinkeærinder de morgener jeg er alene og skal aflevere når institutionerne åbner. Madpakker og tøj er klaret aftenen før. 

De morgener jeg skal møde senere, eller har fri...der hygger vi, ungerne dækker bord og hjælper med at finde morgenmad og smøre mm, og mens jeg går med hunden leger de ( ellers laver ulykker!)

Anmeld

6. august 2013

Xolia

spj skriver:

Jeg har i flere år skulle aflevere 2 steder - og nå på arbejde til kl. 8.

Ja, ungerne kom op før en hvis herre havde fået sko på - 5.30-6 og så bare i tøjet og ud af døren.

Morgenmad fik de så serveret i institutionen.

Så længe børnene kommer tidligt nok i seng, så kan de sagtens klare det - jeg skulle også selv hente, dvs. kl. var tit 16.30 inden dette skete - dvs. en RIGTIG lang dag, men de har klaret det fint :-)

For at være ærlig - så tror jeg mere det vil være dig der kommer til at mærke til den tidlige tid :-)

-Xolia-

Anmeld

6. august 2013

klmf

8.30, synes det lyder som luksus Jeg møder 6.50 for at klæde om og møde 'rigtigt' kl.7 Ved dælme heller ikke helt hvordan det skal gå, det må blive noget med at de spiser morgenmad i bh og vs, så de kun skal have børstet tænder og tøj på herhjemme. Madpakker og tøj må være klar inden vi går i seng. Men det skal nok gå for dig, det er et spørgsmål om at vænne sig til det Og gode rutiner....

Anmeld

7. august 2013

spj

Ciss skriver:

Jeg er oppe kl 06.00, så vækker jeg børnene EFTER, at jeg selv har fået tøj på og ordnet mig på badet.

Så spiser de morgenmad, mens jeg pakker deres tøj og ting, de skal have med.

Så går vi sammen på badet, og de får tøj på osv.

Vi er ude af døren ca kl 7.40

Hvis der skal ske noget specielt, så vi har behov for ekstra tid om morgenen, så må jeg/de stå tidligere op.

Hvis vi skal senere afsted en dag, vågner de som normalt alligevel (typisk!), så da bruger vi den ekstra tid til at læse sammen eller de løber og leger, mens jeg faktisk har tid til at sidde ned og slappe af med en kop the.

Ofte er min morgenmad en madpakke, som jeg spiser, hvis jeg kommer tidlig nok på arbejde og ellers i den første lille pause.

Tak for svar. Tror også det må være noget med at jeg står op kl. 6.

Jeg har lige prøvet det af i dag og det gik faktisk meget godt. Har heldigvis lige et par uge at få det kørt ordentligt ind inden jeg skal på arbejde.

Anmeld

7. august 2013

spj

Ciss skriver:

Ren luksus!

Det lyder vel nok dejligt.

Ja, det har virkelig været luksus og så dejligt. Ville også ønske vi havde kunne få det til at fungere igen, så lillebror også kunne havde fået den trygge start. Men sådan kunne det desværre ikke være. Men hans dagplejemor er også rigtig sød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.