Stram op!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2009

Stineve

BetinaMørk skriver:

Må jeg spørge om hvad ros torv er?

Ros torv er et butikscenter med føtex, biograf og en masse butikker... der ligger i Roskilde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

Cris

Nej ikke lige nu, vi er stadig udstationeret og her er billig at handle. Men jeg kan huske, at der var en periode for nogle år siden, hvor vi skulle passe meget på pengene. Jeg har ikke droppet dankort helt, men jeg har haft kun kontant til at købe ind. Vi har haft 1300Kr om måneden til mad+husholding ting som toilet papir eller opvaskemiddel. Det var hård i starten, men så gik det meget godt. Jeg har haft en pung kun til indkøb penge og jeg/vi skulle bruge kun den, når vi skulle købe noget. Jeg har det lidt sådan, at nogle gange har jeg den der impuls køb. Jeg ser på noget lækkert eller jeg finder på et eller andet sjovt som skal prøves og så bruger man penge på det. I den tid var det kun, hvad vi skulle bruge og ikke mere. Pludseligt kunne vi se, at vi kunne klare det bedre end vi tænkte, da vi startede. Når vi kommer tilbage til den dyr DK så vil jeg igen starte på noget lignende, så jeg kan have styr på hvor meget bliver der brugt om måneden. Jeg har en lille dreng og snart en baby til, så nu ved jeg ikke mere, hvor meget vi kommer til at bruge om måneden i DK. Ellers havde jeg dengang beholdt mit dankort til nogle andre ting, for jeg synes det er lidt irriterende at løbe tør for kontant liiiiige når man skal betale et eller andet :-)

Anmeld

14. juli 2009

karina1980

Eva skriver:

I disse krisetider....andre som også strammer lidt op økonomisk..
Jeg har i går valgt at droppe mit dankor, er sikker på der bliver brugt flere penge her når jeg bare kan køre dankortet igennem, så nu er jeg spændt på om det hjælper at hæve de penge jeg har at leve for og spare resten op.
Mon ikke jeg kan leve for 5000kr, mig og drengene??
Andre som kan mærke krisen eller som bare strammer op??
Knus Eva...nu også med stram økonomi-griner

vi har strammet en del op, da manden mistede sit job i jan., men det betyder ikke så meget andet end vi ikke får sparet op, som jeg gerne ville have,

men ellers så klare vi os fint, manden har så valgt at arbejde på plejehjem istedet for at gå på dagpenge, pengene er det samme, der sker bare lidt istedet

Anmeld

14. juli 2009

Balderson

Jeg elsker mit visakort, men har så heller ikke nogle problemer med ikke at kunne styre det..

Jeg skriver gerne op hvad jeg bruger mine penge på og ellers så tjekker jeg det på bankens hjemmeside....

Kan sagtnes lave impuls indkøb, mest ting eller tøj til min søn eller lillebror, som snart kommer ;0)  Men det er ikke være end jeg sagtens kan styre det ;0)

Anmeld

14. juli 2009

Tina2

Eva skriver:

PRÆCIS, på samme måde jeg har det...ligesom om jeg tænker mere over det når jeg har pengene i hånden, så nu skal jeg bare kunne klare mig for 5000kr og glæder mig til at få lidt overskud-smiler
Knus og dejligt jeg ikke er den eneste der geerne vil have overblik og fuldstændig kontrol...måske det er en vane, men jeg gider bare ikke de kort...

Præcis..... Jeg har også fået det ALT for nemt ved bare at ha kortet med.... Og tog faktisk mig selv i en dag jeg var på shopping at tænke "ej, jeg har vist nok nu" hvor jeg ved at havde jeg stået med pengene ville jeg tænke "ej, jeg har ikke råd til mere nu"......

Så tror jeg har godt af at få kontanterne i hånden for fremtiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.