Nej ikke lige nu, vi er stadig udstationeret og her er billig at handle. Men jeg kan huske, at der var en periode for nogle år siden, hvor vi skulle passe meget på pengene. Jeg har ikke droppet dankort helt, men jeg har haft kun kontant til at købe ind. Vi har haft 1300Kr om måneden til mad+husholding ting som toilet papir eller opvaskemiddel. Det var hård i starten, men så gik det meget godt. Jeg har haft en pung kun til indkøb penge og jeg/vi skulle bruge kun den, når vi skulle købe noget. Jeg har det lidt sådan, at nogle gange har jeg den der impuls køb. Jeg ser på noget lækkert eller jeg finder på et eller andet sjovt som skal prøves og så bruger man penge på det. I den tid var det kun, hvad vi skulle bruge og ikke mere. Pludseligt kunne vi se, at vi kunne klare det bedre end vi tænkte, da vi startede. Når vi kommer tilbage til den dyr DK så vil jeg igen starte på noget lignende, så jeg kan have styr på hvor meget bliver der brugt om måneden. Jeg har en lille dreng og snart en baby til, så nu ved jeg ikke mere, hvor meget vi kommer til at bruge om måneden i DK. Ellers havde jeg dengang beholdt mit dankort til nogle andre ting, for jeg synes det er lidt irriterende at løbe tør for kontant liiiiige når man skal betale et eller andet :-)
Anmeld