Meget sulten baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg har desværre ikke lige tid til at svare alle individuelt da vi lige har holdt fødselsdag og skal have ryddet op, men I skal i hvert fald have tak for forslagene.

Jeg synes også det er ALT for tidligt at give noget som helst andet men man bliver altså desperat når ens barn ikke virker til at blive mæt

Vi forsøger at optrappe amningen igen og kun supplere med det MME han har brug for. Jeg er indstillet på at sidde limet fast i sofaen hele dagen hvis det er hvad der skal til 

I dag har han "nøjes" med ca. 6 flasker og amning for resten hvilket allerede er en god forbedring fra de 10-12 stykker. Godt nok har jeg ammet en del men hurra for en roligere dreng

Og så finder vi en ny SP for det her fungerer bare ikke...

Men mange gange tak til jer alle!

Nu har jeg godt nok ikke svaret tidligere i debatten, men har fulgt lidt med på sidelinjen og vil bare sige at jeg faktisk synes du er ret sej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Nu har jeg godt nok ikke svaret tidligere i debatten, men har fulgt lidt med på sidelinjen og vil bare sige at jeg faktisk synes du er ret sej

Tak

Jeg føler tværtimod at jeg ikke er. Er rigtig ked af at jeg overhovede trappede så meget ned i stedet for at lytte til min intuition, der tydeligt sagde at han ikke skulle suppleres

Men nu får vi arbejdet på det så han får hvad han skal have uden at få ondt. Og han vil jo heldigvis meget gerne bryst så det bliver dejligt

Anmeld

2. august 2013

Muffinmus

Først og fremmest gør man jo sit bedste, at de råd man får er varierende er ikke din skyld. Selvfølgelig skal der være tid til at vokse og tid til at tage på, ofte i ryk hos nogle.
Jeg synes man skal passe på med KUN at gå L i vægtøgning. Det lev vi tvunget til med vores nr to fordi hun ikke tog nok på, gik til kontrol vægt i tide og utide, tvunget til at give hende grød som 3,5 mdr fordi hun nægtede flasken. Amningen gik fint, men ingen synes hun var tyk nok, og hun VAR tynd. Nu som, 4,5 årig er hun trods tvangsfodring stadig en tynd fis, sådan ER hun bare og vil ok altid være det. Måler 103 cm og vejer 13.8 kg.
Jeg ville ønske jeg dengang ikke droppede amningen da hun var seks mdr fordi hun med al bold og magt skulle tage på..øv øv. Bille erne have ammet hende længere, men da un skulle have fed mad konstant, slap min mælk til sidst op og alle sagde hun skulle fodres med noget andet

Du har stadig muligheden for at få amningen op at køre igen...selv folk der tror løbet er kørt kan få det op igen, og i og med du stadig ammer flere gange i døgnet kan du sagtens. Men i den her varme kræver det flere ting. At du drikker masser af væske og spiser god mad og at du altid sørger for han spiser færdig hos dig, om han så ligger en halv time hver gang og gør det hver anden time...dét er ikke unormalt i den alder. At du ammer om aftenen, og tanker ham op...mine har F.eks altid spist stort set fra 18-20 uafbrudt. Og husk hvile....ens mælkeprodukton kan sagtens live påvirket hvis man ikke får ro og hvile til at danne dejlig mælk.
Så kan du supplere med en smule efter amningen de gange du ikke føler der er ok og evt skære lidt ned for at få din egen mælkeprodukton kørt op

Anmeld

2. august 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Tak

Jeg føler tværtimod at jeg ikke er. Er rigtig ked af at jeg overhovede trappede så meget ned i stedet for at lytte til min intuition, der tydeligt sagde at han ikke skulle suppleres

Men nu får vi arbejdet på det så han får hvad han skal have uden at få ondt. Og han vil jo heldigvis meget gerne bryst så det bliver dejligt

Det er netop det der sker når vi har alle de steder til at rådgive os, sundhedsplejersker, diverse bøger, eksperter, internettet, at vi nogle gange mister troen på os selv og vores egen mavefornemmelser :-)

Men du ER netop sej, fordi du tager kampen op igen og glædeligt sidder klistret til sofaen for din dreng!

Anmeld

2. august 2013

modesty

Anonym skriver:

Tak

Det er så svært når man er nybagt mor og "eksperterne" kommer med deres gode råd. Nogle SP'er er supergode (jeg var heldig med min) men andre er altså ikke specielt kompetente. Med den historie du kommer med, synes jeg det lyder helt forkert af din SP at råde dig til at supplere med flaske. Din søn tog fint nok på, og der skal være plads til perioder hvor kurverne måske ikke følges til punkt og prikke. Som en anden også nævner - det er sejt af dig at du tager sagen i egen hånd fordi du kan mærke at hendes råd var forkert for jer. Og ja, man kan sagtens optrappe amningen igen.

Anmeld

2. august 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg har desværre ikke lige tid til at svare alle individuelt da vi lige har holdt fødselsdag og skal have ryddet op, men I skal i hvert fald have tak for forslagene.

Jeg synes også det er ALT for tidligt at give noget som helst andet men man bliver altså desperat når ens barn ikke virker til at blive mæt

Vi forsøger at optrappe amningen igen og kun supplere med det MME han har brug for. Jeg er indstillet på at sidde limet fast i sofaen hele dagen hvis det er hvad der skal til 

I dag har han "nøjes" med ca. 6 flasker og amning for resten hvilket allerede er en god forbedring fra de 10-12 stykker. Godt nok har jeg ammet en del men hurra for en roligere dreng

Og så finder vi en ny SP for det her fungerer bare ikke...

Men mange gange tak til jer alle!

Jeg har lange tynde børn og det har både sp og jeg det helt fint med..

har ammet til 4 mdr ved den store til hun sagde fra og lillesøster er næsten 6 mdr og hende ammer jeg stadig og så får hun lidt grød ved siden af.

synes da godt du kan amme når det fungere godt for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.