Er der nogen, der har (haft) en meget sulten baby på 2-3 måneder, der ikke fik nok i MME? Og hvad gjorde I ved det?
Vores dreng er 2 måneder gammel og spiser efterhånden over 1000 ml MME (hvilket er en del mere end 1/6 af hans vægt han burde få 830 ml) og er begyndt at få ondt i maven.
Vi giver sut for at stille suttebehovet men hvis han stadig er sulten vil han (selvfølgeligt) ikke have den, og vi bliver så nød til at give mere MME.
Oven i det ammes han godt to gange om natten og 2-4 gange om dagen men om dagen skal altid suppleres med min. 80 ml MME så amning er ikke en mulighed, da jeg ikke har nok mælk tilbage.
Han er blevet fuldammet indtil for et par uger siden så det er svært ikke bare at kunne give så meget han vil have, uden at han får ondt.
Eftersom han tager ca. 230 g på i ugen kan han jo ikke klare sig på kun 1000 ml MME indtil han er 4-6 måneder gammel og vi kan begynde på fast føde. Til den til skal han vel have en del mere end de 1000 ml og han har som sagt allerede en smule ondt.
Han kan nemt sige fra når han ikke vil have mere, så det er ikke fordi han overspiser - når han får lov til at styre showet selv og dermed spiser sig mæt, er han tilfreds bagefter. Hvis vi forsøger at give ham mindre, skriger han og bliver hysterisk. Dvs. han har faktisk brug for så meget som han nu spiser.
Jeg ved godt at jeg bliver brændt på bålet for at sige dette, men jeg har overvejet om det er en mulighed at supplere med en lille bitte smule grød eller mos - en enkelt teske eller to?
Han savler, er god til at tage imod skeen til D-dråber, han spiser gerne hver time eller oftere og virker til at være sulten hele tiden, holder hovedet godt, følger med i alt omkring sig, etc. Alt det, som Sundhedsstyrrelsen siger de skal kunne før de begynder på fast føde.
Det eneste er hans alder, der "trækker ned". Og jeg VED godt at de skal udvikle maverne først og forsøger heller ikke at tvinge ham til noget, men han er jo sulten!
Hvad gør man?
Er der nogen, der har haft success med en smule mos eller hvad f*nden gør vi?
Min SP er på ferie i et godt stykke tid endnu så kan ikke lige få fat i hende.
Jeg giver IKKE noget til ham før jeg har snakket med SP men vil meget gerne høre om nogen har erfaringer eller forslag.
Anmeld