Trine89 skriver:
Det siger vel næsten sig selv og så alligevel ikke. For her tænker jeg ikke på de for forskellige maskiner og sådan.
Men jeg tænker på råvare. Hvilke ting kan du bare ikke undvære når du skal lave mad. Gerne nogle at de lidt mere specielle ting.
Og så til sidst, jeg søger lidt inspiration til hvordan jeg kan give mit køkken lidt mere liv (da jeg bor til leje begrænser det også lidt mine muligheder) så hvordan ser dit køkken ud. ?
Tjah, jeg er rimeligt meget altædende
men nogle af de ting jeg helt klart ikke vil undvære er hvidløg, tomater, paprika-krydderi, olivenolie og pasta.
Generelt er italiansk mad med friske grøntsager lige mig. Og så masser af krydderier da de kan bruges til at lave 100 forskellige retter med få ting som fx. ris og grønt, fordi det kan varieres i det uendelige nærmest. Friske krydderier er helt klart et hit også.
Desuden kan jeg godt lide at have bouillontern og citronsaft når ting lige skal piftes lidt op.
Citronsaft kan også komme til undsætningen hvis man som mig har det med at hælde saltbøssen lidt for meget
Så tager det lige noget af det værste.
Et godt krydderi er Vegeta, som kan findes i en del udenlandske butikker i de større byer og noget der hedder Ajvar, som er godt i både sammenkogte retter og i sandwichs - men det er så også det eneste "specielle" jeg har.
Mit køkken ligner lidt et bombet lokum, for at sige det pænt, så der kan jeg nok ikke hjælpe spor 
Anmeld