Hvad kan du ikke undvære i dit køkken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.184 visninger
33 svar
16 synes godt om
2. august 2013

Trine89

Det siger vel næsten sig selv og så alligevel ikke. For her tænker jeg ikke på de for forskellige maskiner og sådan. 

Men jeg tænker på råvare. Hvilke ting kan du bare ikke undvære når du skal lave mad. Gerne nogle at de lidt mere specielle ting. 

Og så til sidst, jeg søger lidt inspiration til hvordan jeg kan give mit køkken lidt mere liv (da jeg bor til leje begrænser det også lidt mine muligheder) så hvordan ser dit køkken ud. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Troldemommi

Trine89 skriver:

Det siger vel næsten sig selv og så alligevel ikke. For her tænker jeg ikke på de for forskellige maskiner og sådan. 

Men jeg tænker på råvare. Hvilke ting kan du bare ikke undvære når du skal lave mad. Gerne nogle at de lidt mere specielle ting. 

Og så til sidst, jeg søger lidt inspiration til hvordan jeg kan give mit køkken lidt mere liv (da jeg bor til leje begrænser det også lidt mine muligheder) så hvordan ser dit køkken ud. ?

Jeg lurer lige med da jeg også mangler inspiration

Anmeld

2. august 2013

Trine89

Monica P skriver:

Jeg lurer lige med da jeg også mangler inspiration

Helt i orden  

Anmeld

2. august 2013

serinasmor

Trine89 skriver:

hmm ... hvidløg men ved ikke hvor specielt det er

Ellers friske krydderurter (persille, dild, basilikum, rosmarin, timian og purløg) har heldigvis altan så det fylder derude og ikke på køkkenbordet.

Olivenolie, balsamico, rød- og hvidvinseddike - især til sommerens salater

Og herudover ville jeg nødigt undvære min opskriftbog med forskellige salater

Jeg ville gerne bruge mere bulgur, linser, bønner og couscous i hverdagen, men kæresten synes ikke det er fantastisk

Anmeld

2. august 2013

Patriark

Trine89 skriver:

Pande, smør, øl og rødvin.

Anmeld

2. august 2013

Trine89

serinasmor skriver:

hmm ... hvidløg men ved ikke hvor specielt det er

Ellers friske krydderurter (persille, dild, basilikum, rosmarin, timian og purløg) har heldigvis altan så det fylder derude og ikke på køkkenbordet.

Olivenolie, balsamico, rød- og hvidvinseddike - især til sommerens salater

Og herudover ville jeg nødigt undvære min opskriftbog med forskellige salater

Jeg ville gerne bruge mere bulgur, linser, bønner og couscous i hverdagen, men kæresten synes ikke det er fantastisk

Uhhh lyder lækkert med de der eddiker det må jeg skrive på listen.

Anmeld

2. august 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Trine89 skriver:

Her har jeg altid...

Maggie Soya
Oscars Hønse Fond
Santa Maria Urtegården krydderi
Øl
Honning (Akacie)
Karry (forskellige slags)
Persillesmør + hvidløgssmør

Grøntsager...

Squash
Gulerødder
Citron
Peberfrugt
Agurk
Hvidløg

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

2. august 2013

FrkZier

Trine89 skriver:

salt

hehe..

ellers er kylling og brocoli meget ofte brugt herhjemme

Anmeld

2. august 2013

Maria-s

vi har som regel altid i hvert fald følgende:

Ingefær+chili+hvidløg

citron eller lime

dåsetomater

soya

olier (raps/oliven/og fx sesam) og eddiker (hvidvin/rødvin/æble)

Nudler/spagetti

nødder (mandler/hassel)

Grøntsager som løg/gulerødder/kartofler/årstidens 

fonder (okse/høns/grøntsag)

smør

Anmeld

2. august 2013

Trine89

Maria-s skriver:

vi har som regel altid i hvert fald følgende:

Ingefær+chili+hvidløg

citron eller lime

dåsetomater

soya

olier (raps/oliven/og fx sesam) og eddiker (hvidvin/rødvin/æble)

Nudler/spagetti

nødder (mandler/hassel)

Grøntsager som løg/gulerødder/kartofler/årstidens 

fonder (okse/høns/grøntsag)

smør

uuh æble eddike. hvad bliver den brugt til??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.