Lave mad vs. købe mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

hekran

FrkZier skriver:

du må næsten være fra jylland, det kun derovre man servere skrub-af-mad

back to topic..

vi har valgt at tage den lette udvej - vi servere brunch buffet som vi så selv laver, det er umiddelbart den billigste og nemmeste løsning (hvis man selv laver maden) fremfor at skulle lave alt muligt fancy.

men det kommer også an på hvornår dåben er, hvis det kl 13 er det ldt sent til brunch

Jeg bor i det mørke Nordjylland, men er ikke engang dansker Skrub-af mad er vel bare en undervurderet udgave af aftensmad!

Gudstjenesten er kl 10.30, men der er høstgudstjeneste, så det bliver vist en længere omgang. Og iøvrigt falder 'bronsj' næppe i god smag hos svigerfamilien som består næsten udelukkende af landmænd med store hænder og korpusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

hekran

Mor og meget mere skriver:

Jeg har gjort præcis sådan til tre konfirmationer - og er ret sikker på, jeg har sparet penge ved det. 

Lækker, nem og billig forret: - Kaviarrand - altid et hit. 

Arla har en opskrift på en hvid fiskeforret på torsk, den er også lækker. 

Fiskepaté med laks og spinat mellem lagene. 

Dessert: Jeg lavede retro-dessertbord efter sønnens ønske til konfirmation - citronfromage, budding, rabarbertærte, hjemmelavet is. 

Til seneste konfirmation lavede jeg blåbærparfait, stikkelsbær/hindbærsorbet, skar en masse frugt ud og lånte en chokoladefontæne. 

Arla har en fantastisk islagkage-agtig "ting", en mørk chokoladeis på nøddebund - den er virkelig lækker. 

Skrub-af: Manden er jæger, så vi har fået røget dyrekølle og serveret madbrød plus rester fra hovedrettens salat. 

Hotdogs! 

Forskellige madtærter. 

Hvad er kaviarrand?

Mine forældre kommer fra Færøerne til barnedåben, så de kan uden tvivl tage en masse torsk med.

Tusind tak for mange gode forslag

Anmeld

31. juli 2013

hekran

DianaRJS skriver:

vi var 34 mennesker og lavede selv maden

vi startede en uge forinden hvor alt der kunen smides i fryseren blev lavet...

vi kom af med ca 3500 for ALT skal siges at vi havde dåbkjole, en som jeg selv er døbt i og self. skulle de også døbes i den, så der sparede vi jo self nok lidt, og lokale havde vi også.. det eneste vi bestile var kage... men alt andet lavede vi selv og det er så self inkl. bordpynt

det tager tid, men der er altså heller intet bedre end hjemmelavet mad udover det havde jeg en skøn svigermor der var super god tila t lave is så det lavede hun til dessert, vi købte self alt til det

men har man tid/overskud + en god familie til at hjælpe kan man spare en hel del ved det

Ja, det er nemlig det der med tiden og overskuddet, som jeg er lidt spændt på. Jeg vil egentlig bare gerne spare nogle penge. Min mand mener vi skal sætte 10.000 til side til barnedåben. Jeg mener det kan gøres til det halve, hvis vi gør noget af det selv. 

Vi har lokalerne og kjolen. Vi skal nok have et par piger i køkkenet, som skal have lidt for det, men vi regner stærkt med at købe os til hovedretten, da vi ikke har så god mulighed for at lave kød til så mange mennesker osv.

Har nemlig en meget hjælpesom svigerfamilie og verdens skønneste forældre, der kommer til DK til anledningen

Anmeld

31. juli 2013

hekran

FrkZier skriver:

haha

vi fik det til min kusines konfirmation - vi blev ret overraskede over de seriæøst mente - SKRID-mad

Jeg tænker mere på det som 'her-er-noget-at-køre-hjem-på-så-I-ikke-skal-tænke-på-det-mad'

Eller punktum-mad: noget der markerer, at nu er festen slut. 

Har engang været inviteret til fest, hvor vi blev siddende til 17.30 og først der gik det op for os, at der var ikke mere mad at komme efter. Så er det lidt surt at skulle hjem at diske op med noget.

Anmeld

31. juli 2013

hekran

Vil bare lige sige tusind tak for gode råd. Skal lige have samlet alle mine gode argumenter til en diskussion med manden om, hvordan vi griber dagen an. Han er ikke imod det. Han er bare ikke ferm i køkkenet, men har stillet sig til rådighed til at handle ind - søde skat

Anmeld

31. juli 2013

Noahmor

hekran skriver:

Vil bare lige sige tusind tak for gode råd. Skal lige have samlet alle mine gode argumenter til en diskussion med manden om, hvordan vi griber dagen an. Han er ikke imod det. Han er bare ikke ferm i køkkenet, men har stillet sig til rådighed til at handle ind - søde skat

Jeg vil vove den påstand at han godt kan lave hjemmelavet is. Ellers står det skidt til. 

1 dåse kondenseret mælk

0,5 l fløde

1 vanillestang

fløden piskes stiv og mælk og vanillekorn kommes i. 

Derefter i fryseren i minimum 6 timer og bum, så er der is. 

Anmeld

1. august 2013

FrkZier

hekran skriver:

Jeg bor i det mørke Nordjylland, men er ikke engang dansker Skrub-af mad er vel bare en undervurderet udgave af aftensmad!

Gudstjenesten er kl 10.30, men der er høstgudstjeneste, så det bliver vist en længere omgang. Og iøvrigt falder 'bronsj' næppe i god smag hos svigerfamilien som består næsten udelukkende af landmænd med store hænder og korpusser

haha jeg har lige et sjovt billede inde  i hovedet af en flok MEGET skuffede store landmænder

Anmeld

2. august 2013

Nessie

FrkZier skriver:

haha

vi fik det til min kusines konfirmation - vi blev ret overraskede over de seriæøst mente - SKRID-mad

Jeg er født og opvokset i Hvidovre, og vi har altså også brugt det hele min barndom 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.