hekran skriver:
Vi satser på at holde barnedåb i sept/okt og da vi får hænderne fulde med fire små børn, er jeg allerede nu ved at planlægge barnedåben.
Vi bliver ca 30 voksne og børn
Tidligere har vi altid bestilt mad fra catering-firmaer, men jeg tænker, om der er penge at spare ved at lave f.eks. forret, dessert og skrub-af mad selv. Jeg ved, at der skal meget mere energi til, men sagen er, at mine forældre er hos os hele ugen op til og gerne giver en hånd med.
Hvis I har erfaring med både at lave mad selv og købe ud-af-huset, hvad ville I gøre?
I forhold til at lave mad selv, hvilke ting ville være lækre, nemme og forholdsvis billige til
1) forret
2) dessert
3) skrub-af-mad
????
Erfaring er meget velkommen!
Jeg har gjort præcis sådan til tre konfirmationer - og er ret sikker på, jeg har sparet penge ved det.
Lækker, nem og billig forret: - Kaviarrand - altid et hit.
Arla har en opskrift på en hvid fiskeforret på torsk, den er også lækker.
Fiskepaté med laks og spinat mellem lagene.
Dessert: Jeg lavede retro-dessertbord efter sønnens ønske til konfirmation - citronfromage, budding, rabarbertærte, hjemmelavet is.
Til seneste konfirmation lavede jeg blåbærparfait, stikkelsbær/hindbærsorbet, skar en masse frugt ud og lånte en chokoladefontæne.
Arla har en fantastisk islagkage-agtig "ting", en mørk chokoladeis på nøddebund - den er virkelig lækker.
Skrub-af: Manden er jæger, så vi har fået røget dyrekølle og serveret madbrød plus rester fra hovedrettens salat.
Hotdogs!
Forskellige madtærter.