Lave mad vs. købe mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

1990h

hekran skriver:

Vi satser på at holde barnedåb i sept/okt og da vi får hænderne fulde med fire små børn, er jeg allerede nu ved at planlægge barnedåben.

Vi bliver ca 30 voksne og børn

Tidligere har vi altid bestilt mad fra catering-firmaer, men jeg tænker, om der er penge at spare ved at lave f.eks. forret, dessert og skrub-af mad selv. Jeg ved, at der skal meget mere energi til, men sagen er, at mine forældre er hos os hele ugen op til og gerne giver en hånd med.

Hvis I har erfaring med både at lave mad selv og købe ud-af-huset, hvad ville I gøre?

I forhold til at lave mad selv, hvilke ting ville være lækre, nemme og forholdsvis billige til 

1) forret
2) dessert
3) skrub-af-mad

????

Erfaring er meget velkommen!

vi skal holde dåb lige om snart..folk er inviteret til dåb kl. 10..tager en time også skal der tags billeder også brunch kl 11.30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Noahmor

FrkZier skriver:

er det mere end 2 zoner fra rådhuspladsen.. så det Jylland

Så det meste af Danmark hører til jylland. Så lærte jeg noget nyt idag. 

Kan være jeg skal til at snakke jysk. 

Anmeld

31. juli 2013

FrkZier

Noahmor skriver:

Så det meste af Danmark hører til jylland. Så lærte jeg noget nyt idag. 

Kan være jeg skal til at snakke jysk. 

haha ja, alt det der ikke er i cykel afstand fra rådhuspladsen er Jylland

Anmeld

31. juli 2013

AnthonsMor

FrkZier skriver:

er det mere end 2 zoner fra rådhuspladsen.. så det Jylland

Du er så fesen

Det er ikke alle jyder der bruger skrubaf mad, jeg gør ikke!

Anmeld

31. juli 2013

FrkZier

Martsbaby skriver:

Du er så fesen

Det er ikke alle jyder der bruger skrubaf mad, jeg gør ikke!

haha

vi fik det til min kusines konfirmation - vi blev ret overraskede over de seriæøst mente - SKRID-mad

Anmeld

31. juli 2013

AnthonsMor

FrkZier skriver:

haha

vi fik det til min kusines konfirmation - vi blev ret overraskede over de seriæøst mente - SKRID-mad

Haha

Jeg har også været til et par arrangementer, hvor det har været, men absolut ikke noget jeg selv ville bruge

Anmeld

31. juli 2013

FrkZier

Martsbaby skriver:

Haha

Jeg har også været til et par arrangementer, hvor det har været, men absolut ikke noget jeg selv ville bruge

synes altså også det noget mærkeligt noget

Anmeld

31. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FrkZier skriver:

synes altså også det noget mærkeligt noget

Jysk insider-forklaring: Skrub-af-mad er i MIN verden bare et humoristisk synonym for natmad eller "nu-er-gæsterne-småsultne-igen"-mad - ikke en opfordring til, at folk skal tage hjem! 

Nu har vi været så heldige, at ungernes konfirmationer har ligget på lørdage, og en af gangene blev de sidste til langt over midnat, selvom vi serverede den-der-sene-mad kl. 19. Men er det en søndag, og skal man nå at rydde op og gøre rent OG være klar til job mandag morgen,  synes jeg, det er ok at give et vink med en vognstang hen på aftenen - og smide folk ud på en pæn måde. 

Til andre slags fester, fredag eller lørdag aften, har jeg i min mands familie oplevet "skrub-af-mad" som et venligt signal om, at festen var slut, men der har værterne været ældre mennesker, som ikke kunne mere, og det er også ok i min verden. 

Anmeld

31. juli 2013

FrkZier

Mor og meget mere skriver:

Jysk insider-forklaring: Skrub-af-mad er i MIN verden bare et humoristisk synonym for natmad eller "nu-er-gæsterne-småsultne-igen"-mad - ikke en opfordring til, at folk skal tage hjem! 

Nu har vi været så heldige, at ungernes konfirmationer har ligget på lørdage, og en af gangene blev de sidste til langt over midnat, selvom vi serverede den-der-sene-mad kl. 19. Men er det en søndag, og skal man nå at rydde op og gøre rent OG være klar til job mandag morgen,  synes jeg, det er ok at give et vink med en vognstang hen på aftenen - og smide folk ud på en pæn måde. 

Til andre slags fester, fredag eller lørdag aften, har jeg i min mands familie oplevet "skrub-af-mad" som et venligt signal om, at festen var slut, men der har værterne været ældre mennesker, som ikke kunne mere, og det er også ok i min verden. 

jeg synes bare det et sjovt koncept, men selvfølgelig er det da ok, folk må jo smide folk hjem lige når de har lyst - jeg personligt kunne bare aldrig drømme om at opfodre mine gæster til at gå

Anmeld

31. juli 2013

hekran

Mettefpigen skriver:

Okay, blir det så ikk lidt mad hvis det er forret og dessert?... Har du nogle til at hjælpe dig i køkkenet og til at servere?....

Men forret kunne være tunmousse, carpaccio, laks, eller lidt ældre ;-) tarteletter ;-)

Dessert:. Pandekager, is i en nøddekrans, kage af en slags.

Tunmousse ville nok være en dejlig nem forret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.