Hej piwer.
Sagen er den, at manden min og jeg, er ved at være godt trætte af at leje (og betale af på andres lån) 
vi overvejer derfor at købe noget.
Men hva gør man? starter man i banken eller starter man hos mægleren.
Har i et bud på hva vi kan købe for? manden har fået nyt job og vi har nu, ca. 38-40.000 udbetalt pr måned. (2 voksne 1 barn og 1 på vej)
vi har desværre ikke til udbetalingsdag. 
måske er der nogen der sidder i hus til ca. 1,5 mio som kan fortælle hva de sidder for pr måned og hvilket lån?
De går som udgangspunkt efter jeres bruttoindkomst årligt x 2,5-3 og ydermere kigger de på jeres nuværende forbrug,
Selvom de laver vejledende grænser på ca. 15.000-16000,- i rådighedsbeløb til familie på 4, kan de både kræve et højere og lavere beløb til jeres familie ud fra jeres hidtil forbrug.
Man kan gøre det, at man lever for det beløb man ville ha til rådighed ved at sætte sig i hus, så man har en realistisk fornemmelse af at leve for dét.
Det er sværere ar få lån i dag end i 2007 f.eks., men ikke umuligt.
I bør starte en opsparing med det samme, betale evt gæld ud, lave et budget og gå i banken 
Det handler i bund og grund om nuværende livsstil osv. de kigger på og om I kan spare op.
I behøver ikke have til udbetalingen for at låne(afhængig af hvilken bank), men det er en god ting bare at komme med det man kan.
Det er svært at sige, hvad udgifter vil være ud fra køb på 1,5 mil., da det også afhænger af lån-type, ejendomsskatter o.m.a.
Jeg ville gøre som ovenfor skrevet og gå i banken og få et boligkøbsbevis.

Anmeld