Købe hus ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.816 visninger
22 svar
7 synes godt om
29. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej piwer. 

Sagen er den, at manden min og jeg, er ved at være godt trætte af at leje (og betale af på andres lån) 

vi overvejer derfor at købe noget. 

Men hva gør man? starter man i banken eller starter man hos mægleren. 

Har i et bud på hva vi kan købe for? manden har fået nyt job og vi har nu, ca. 38-40.000 udbetalt pr måned. (2 voksne 1 barn og 1 på vej)

vi har desværre ikke til udbetalingsdag. 

måske er der nogen der sidder i hus til ca. 1,5 mio som kan fortælle hva de sidder for pr måned og hvilket lån?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jeg mener man siger, at man skal have et rådighedsbeløb på 7000 kr. Pr. Person når alle udgifter er betalt, før at banken vil låne en så mange penge.

Det er jo også afgørende om I har anden gæld i betaler af på.

Det hjælper altid hvis man selv sparer sammen til udbetalingen.

Anmeld

29. juli 2013

Sujan

I dag er det rigtig svært at låne til huskøb hvis man ikke har opsparing...

Men ellers start i banken.. De kan lave en beregning på hvad i ca. Kan købe for... Er synd at starte ved mæglerne for i ved ikke hvad i kan købe for...

Med 2 voksne og 2 børn skal i have et rådighedsbeløb på omkring 14.000 når alt er betalt...

Er som sagt svært at låne uden udbetaling i dag, men jeres bank kender jeres økonomi og hvordan i er, så kan nemt være de gerne vil løbe den risiko...

Så bare afsted og få bestilt et møde i banken:-)

Anmeld

29. juli 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej piwer. 

Sagen er den, at manden min og jeg, er ved at være godt trætte af at leje (og betale af på andres lån) 

Har i et bud på hva vi kan købe for? manden har fået nyt job og vi har nu, ca. 38-40.000 udbetalt pr måned. (2 voksne 1 barn og 1 på vej)

måske er der nogen der sidder i hus til ca. 1,5 mio som kan fortælle hva de sidder for pr måned og hvilket lån?

Hej.  

vi har selv kigget efter hus i et godt stykke tid, vores lånebeløb ( det vi kan låne for er 1,5) 

Vi har dog en udbetaling til huset selv på ca 100.000 

Vi har desværre stadig ikke fundet et hus, men kigger stadig, vores lånebeløb er regnet ud fra min kærestes indkomst & min su.  

Anmeld

29. juli 2013

Nadia&Daniel

Hej piwer. 

Vi har 28.000.- udbetalt til sammen. Vi kunne låne 1,6 mill. Vi ville dog selv have en udbetaling på 100.000.- 

Anmeld

29. juli 2013

Svenne

Jeg ville kontakte banken. De kan lave et køberbevis til jer, hvor I kan se, hvor meget I kan låne.

Anmeld

29. juli 2013

AMtrier

Jeg vil også sige at i skal gå i banken først.
det er ikke til at vide hvor meget banken vil låne jer, for der er så mange faktorer som spiller ind.
så selvom nogle her har samme indkomst og antal børn osv. kommer det meget an på hvilken bank, om i har lån i forvejen og hvor i landet i bor

Jeg kan godt forstå at i vil købe hus! vi har selv lige købt hus for 1,6 mil og vores indtægt (min mands løn uden bonus og min SU )hedder ca. 48.000

held og lykke med det hele

Anmeld

29. juli 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hej piwer. 

Jeg ville starte med at spare et par 100 tusinde op til en udbetaling.

Anmeld

29. juli 2013

Den lykkelige

Jeg er lidt uenig med de andre.. vi ejer hus og er netop blevet vurderet igen til at sælge og købe nyt.. vi har ikke noget til udbetaling.. og havde vi heller ikke da vi købte det vi bor i nu.. tvært imod har vi 360.000 kr i forbrugslån hvis vi solgte vores nuværende (tab på hus).. Der er ingen problemer.. lige nu bor vi i et med gæld i for 1,55 mill.. Vi har kun 28000 kr udbetalt.. i vores bank skulle vi have 12500 kr i rådighedsbeløb med et barn.. 

Anmeld

29. juli 2013

Den lykkelige

Og forresten gå ENDELIG i banken først.. det er for dumt og salt i såret at gå ud og kigge hvis det viser sig man ikke kan få det alligevel.. plus spild af sælgers og mæglers tid og forhåbninger.. få et lånebevis i banken.. gælder 6 mdr.. så ved i hvad i må købe for også kan i gå på boligjagt derefter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.