Købe hus ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle svar. Vi må en tur i banken. I sidste ende er de nok de eneste som kan komme med et endelig svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Lukas&Liam<3

Vi har kun 22.000 udbetalt og fik lov at låne 1.8 mio

Anmeld

29. juli 2013

Lukas&Liam<3

Maria&Lukas skriver:

Det var så uden børn i sigte

Anmeld

29. juli 2013

jydeinden

hvem har stået som kautionist for jer? eller har i haft noget som dækning? for vi havde omkring 13.000 udbetalt og vores bank ville ikke en gang låne os 10.000, så undre mig lidt over hvordan i har kunnet låne Så mange penge

Har i evt fast arbejde? for dette er jo også relevant for om en bank ønsker at låne.

Anmeld

29. juli 2013

Laulund87

Vi købte hus for 4 år siden og det var da sikkert anderledes dengang, men vi havde ikke til udbetaling. Vi måtte låne en million og det var også ca det vores hus kostede

Hov og vi havde 20.000 udbetalt på det tidspunkt..

Spørg banken inden I gør mere. Dumt at kigge på hus hvis man alligevel ikke kan låne.

Anmeld

29. juli 2013

Lukas&Liam<3

jydeinden skriver:

hvem har stået som kautionist for jer? eller har i haft noget som dækning? for vi havde omkring 13.000 udbetalt og vores bank ville ikke en gang låne os 10.000, så undre mig lidt over hvordan i har kunnet låne Så mange penge

Har i evt fast arbejde? for dette er jo også relevant for om en bank ønsker at låne.

Ingen. Havde 90.000 til udbetaling. Og jeg har fast job og min kæreste er elev. Og det er endda til lejlighed og der er der højere fællesudgifter end ved hus.

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

nu har jeg regnet på det og vi har ca 28000 tilbage når alt er betalt. 

Ud af de 28.000 skal vi jo så betale "husleje" el/vand/varme, mad, fornøjelser og evt opsparing 

Anmeld

29. juli 2013

Menne

Vi er i fuld gang med huskøb. Vi har udbetalt ca. 40.000. + opsparing med ca. 100.000 til udbetaling. Vi kan låne 2,6 mill.

Anmeld

30. juli 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Ud af de 28.000 skal vi jo så betale "husleje" el/vand/varme, mad, fornøjelser og evt opsparing 

Hvis du/i vil gøre det let så lav et budget over ALLE jeres udgifter... Send det til banken sammen med hver jeres årsopgørelse, de sidste 3 løbsedler og så få jeres bankmand til at kigge på det..

Du kan evt få en ide omkring hvor meget i kan låne ved at gå på diverse bankers hjemmeside og bruge en låneberegner..

Det er meget forskelligt fra bank til bank hvor meget i kan låne..

Anmeld

30. juli 2013

Happiness

Anonym skriver:

I vores bank skulle vi have ca. 18-20.000 i rådighedsbeløb. Og derudover ville de så låne os 100.000kr for hver 500kr vi kunne afdrage om måneden. Så hvis vi sagde at I skulle have et rådighedsbeløb på 18.000, så har i 10.000kr til afdrag. 

Så ville I nok kunne låne ca. 2.000.000. Men når I ikke har til udbetallingen, ryger det en del ned. Da I så skal låne til udbetallingen i banken. Men tror da at 1,5 er realistisk nok.

Vi måtte låne 1,5, selv om vi også har en lejlighed vi ikke kan komme af med. VI endte dog med at leje et hus i stedet, da vi ikke turde sidde med 2 ejendomme. 

Men ville nok råde jer til at spare op til udbetallingen først. Da I så vil sidde meget bedre i det! Og slipper for det dyre banklån! Realkreditterne kan også vælge at sige nej til jer, selv om banken har sagt ok, hvis I ikke har til udbetalingen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.