Livmoderhals kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Faith

Der er kun en ting at gøre: Ring til lægen og få en tid til et celleskrab!

Har du overvejet at få vaccinen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hvor er det forfærdeligt alle dem som er ramt af den sygdom og de 2 unge piger man har hørt som i medierne som er dødede af det for ikk at tale om alle dem som også har og mister deres kære. 

Det får mig også til at tænke på mig selv, i Min familie har en del kvinder været ramt af celle forandringer så her for 4 år siden (da jeg var 17) blev jeg også testet og der var ikk noget. 

Men nu sidder jeg og læser om tegn på det og der står blødning efter sex som jeg ofte har, nu det 4 år siden jeg blev testet og nu er jeg nervøs for jeg har fået kræften (ved godt det er overdrevet af mig sikkert) men kan man ha kræftetnisk når jeg blev tjekket for 4 år siden ? 

det skal også lige siges at jeg var hos lægen for en måned siden pga uregelmæssige blæsninger og hun kigget bare på mit underliv og sagde det så fint ud men ingen prøver. 

få taget en ny prøve så du får ro. og så skal du huske at celleforandringer kommer af hpv men at der findes over 100 typer og det kun er nogle få der giver livmoderhalskræft,så det behøver ikke være farligt. Jeg havde celleforandringer og gynækologen forklarede at det heldigvis ikke var den type der gav det jeg havde. endvidere forklarede han at ca 50% af vores generation bærer virussen omend den ikke er i udbrud og endnu flere af vores forældres generation, så er åbenbart meget normalt at få det uden det giver kræft. men kan sagtens forstå din bekymring. håber du får ro

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Der er kun en ting at gøre: Ring til lægen og få en tid til et celleskrab!

Har du overvejet at få vaccinen?

Har fået en tid om 3 uger og har fået den vacc

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

få taget en ny prøve så du får ro. og så skal du huske at celleforandringer kommer af hpv men at der findes over 100 typer og det kun er nogle få der giver livmoderhalskræft,så det behøver ikke være farligt. Jeg havde celleforandringer og gynækologen forklarede at det heldigvis ikke var den type der gav det jeg havde. endvidere forklarede han at ca 50% af vores generation bærer virussen omend den ikke er i udbrud og endnu flere af vores forældres generation, så er åbenbart meget normalt at få det uden det giver kræft. men kan sagtens forstå din bekymring. håber du får ro

Mange tak for svar jeg har født for 2 år siden og er blev den gang scannet indvendigt og udvendigt og burde de ikk ku se den gang hvis der var noget ? 

Anmeld

30. juli 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Mange tak for svar jeg har født for 2 år siden og er blev den gang scannet indvendigt og udvendigt og burde de ikk ku se den gang hvis der var noget ? 

hvis der var kræft jo. men celleforandringer kan man vidst ikke se på scanning . tror ikke du skal være bekymret. få taget prøven. sandsynligvis er den fin. og hvis der er celleforandringer så husk at det IKKE betyder kræft men højest forstadie og i de fleste tilfælde ingenting. i dag ligger man i øvrigt et keglesnit hvis det bliver værre med forandringerne og så er det ovre- det har ingen betydning for frugtbarhed heldigvis

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

hvis der var kræft jo. men celleforandringer kan man vidst ikke se på scanning . tror ikke du skal være bekymret. få taget prøven. sandsynligvis er den fin. og hvis der er celleforandringer så husk at det IKKE betyder kræft men højest forstadie og i de fleste tilfælde ingenting. i dag ligger man i øvrigt et keglesnit hvis det bliver værre med forandringerne og så er det ovre- det har ingen betydning for frugtbarhed heldigvis

Det ikk så meget celle forandringer jeg er nervøs det mere kræften

Anmeld

30. juli 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det ikk så meget celle forandringer jeg er nervøs det mere kræften

du havde ikke kræft sidst du blev skannet hvertfald men synes du skal få det tjekket så du får ro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.