Livmoderhals kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg synes du skal kontakte din læge og få lavet et celleskrab eller en DNA prøve ( lidt mere udviddet). Man kan godt udvikle cancer på 3-4 år ved celleforandringer kommer helt an på hvilken slags det er. Lægerne råder også til at man får taget et celleskrab hver 3. år og hvis man har haft celleforandringer er det hver halve år i starten og derefter hvert år. Det kommer også an på alder.

/Fenja

Jeg har ikk fået nogen indkaldelse. Jeg er 21 nu snart 22 og første gang jeg blev tjekket var jeg 17 år men har skiftet læge i mellemtiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Okay tak for svar. Jeg håber ikk der er noget. 

Men sidst jeg gik til lægen undrer jeg mig over hun bare lige kigget og sagde set så fint ud. 

Jeg har fået vaccinen det er 2-3 måneder siden jeg fik sidste stik

Altså lægen som undersøgte dig ved godt at man ikke kan se celleforandringer med det blotte øje, så mon ikke hun bare har kigget efter om alt har set normalt ud (fysisk).

Vacc. dækker desværre ikke alle HPV vira og man kan godt være blevet smittet uden man opdager det.

Synes det er fint, hvis du tager til lægen og så sørg for at komme til undersøgelse så ofte som lægen mener at du skal. Enten hver 3 år eller hvert år.

Du skal også vide at ikke alle celleforandringer giver cancer. Det findes i mild, mellem og svær grad. Nogle gange forsvinder de af sig selv og ved mellem/svær celleforandring får man keglesnit. Så længe man husker at få de undersøgelser man skal, og opdager det i tide, så er man godt hjulpet. Livmoderhalskræft gør ikke ondt, ligesom brystkræft, derfor det er så svært at vide om man har det.

/Fenja

Anmeld

29. juli 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja det tager nemlig ikk lang tid. 

Men jeg har slet ikk tænt over det i de seneste par år og nu tænker jeg gad vide om jeg er ramt af det nu hvor jeg har symptomer og hvor slemt det kan være når det nu er 3-4 år jeg sidste blev tjekket og alt så fint ud

det kan også bare være forandringer der er igang, bare se at få ringet til lægen

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar. jeg vil ringe til lægen imorgen og håber ikk der er noget slvorligt

Anmeld

29. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har ikk fået nogen indkaldelse. Jeg er 21 nu snart 22 og første gang jeg blev tjekket var jeg 17 år men har skiftet læge i mellemtiden 

Så vidt jeg ved, indkaldes man først automatisk til screening, fra man er 23 år. Du må ringe til lægen og bede om en tid. 

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Så vidt jeg ved, indkaldes man først automatisk til screening, fra man er 23 år. Du må ringe til lægen og bede om en tid. 

Ja det ved jeg men jeg fik fortaget eb prøve som 17 årig fordi der er en del kvinder som har haft forandringer i min fam

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Kan man godt have livmoder halskræft under sin graviditet uden lægerne har opdaget det ? 

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Har det nogen betydning at jeg altid kun har haft en partner og han kun har haft mig ? 

Anmeld

29. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Har det nogen betydning at jeg altid kun har haft en partner og han kun har haft mig ? 

nej så vidt jeg læste en gang kan man godt få forandringer uden at have været seksuelt aktiv. Har selv nogle jeg skal til tjek med her i august.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

øv skal vente i 3 uger med at få den lavet den undersøgelse men er der noget med at når man har født og fået barn at man så har en mindre chance for at få det ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.