Livmoderhals kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. juli 2013

Anonym trådstarter

Hvor er det forfærdeligt alle dem som er ramt af den sygdom og de 2 unge piger man har hørt som i medierne som er dødede af det for ikk at tale om alle dem som også har og mister deres kære. 

Det får mig også til at tænke på mig selv, i Min familie har en del kvinder været ramt af celle forandringer så her for 4 år siden (da jeg var 17) blev jeg også testet og der var ikk noget. 

Men nu sidder jeg og læser om tegn på det og der står blødning efter sex som jeg ofte har, nu det 4 år siden jeg blev testet og nu er jeg nervøs for jeg har fået kræften (ved godt det er overdrevet af mig sikkert) men kan man ha kræftetnisk når jeg blev tjekket for 4 år siden ? 

det skal også lige siges at jeg var hos lægen for en måned siden pga uregelmæssige blæsninger og hun kigget bare på mit underliv og sagde det så fint ud men ingen prøver. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Muffinmus

Du får bare lavet en tid, tager jo to sek.... Så er det gjort og du får ro i sindet. Tror ikke der er andet at gøre, de skal jo helst tages hvert 3 år, men ja, der kan komme en graviditet i vejen i ny og næ

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Du får bare lavet en tid, tager jo to sek.... Så er det gjort og du får ro i sindet. Tror ikke der er andet at gøre, de skal jo helst tages hvert 3 år, men ja, der kan komme en graviditet i vejen i ny og næ

Ja jeg har fået en søn i mellemtiden  

men kan celleforandringer udvikle sig til kræft på 3-4 år ? 

Anmeld

29. juli 2013

Muffinmus

Tja, der er vel en grund til de helst vil tjekke hvert 3 år tæ ker jeg, men ved det ikke.

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Tja, der er vel en grund til de helst vil tjekke hvert 3 år tæ ker jeg, men ved det ikke.

Ja nemlig. Men hvis de tjekker hvert 3 år så det vel fordi de mener at det ikke kan blive så voldsomt på de 3 år og livsfarligt 

Anmeld

29. juli 2013

B&J

vi har valgt i vores familien min 1gang om året får vi os tjekket da min mor har været tæt på... og det er ingen af os der ønsker det tager max 5minutter så er man ude af døren igen ved lægen

Anmeld

29. juli 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Hvor er det forfærdeligt alle dem som er ramt af den sygdom og de 2 unge piger man har hørt som i medierne som er dødede af det for ikk at tale om alle dem som også har og mister deres kære. 

Det får mig også til at tænke på mig selv, i Min familie har en del kvinder været ramt af celle forandringer så her for 4 år siden (da jeg var 17) blev jeg også testet og der var ikk noget. 

Men nu sidder jeg og læser om tegn på det og der står blødning efter sex som jeg ofte har, nu det 4 år siden jeg blev testet og nu er jeg nervøs for jeg har fået kræften (ved godt det er overdrevet af mig sikkert) men kan man ha kræftetnisk når jeg blev tjekket for 4 år siden ? 

det skal også lige siges at jeg var hos lægen for en måned siden pga uregelmæssige blæsninger og hun kigget bare på mit underliv og sagde det så fint ud men ingen prøver. 

Er du ikke blevet indkaldt til en undersøgelse, jeg synes jeg bliver indkaldt sådan med jævne mellemrum. Men ville helt sikkert ringe til min læge og få en tid til undersøgelse, så du kan få ro i sindet. Var selv frygtelig bekymret lige omkring jul da hende skuespilleren døde, men fik en god snak med min læge og siden har jeg været mere rolig 

Anmeld

29. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg synes du skal kontakte din læge og få lavet et celleskrab eller en DNA prøve ( lidt mere udviddet). Man kan godt udvikle cancer på 3-4 år ved celleforandringer kommer helt an på hvilken slags det er. Lægerne råder også til at man får taget et celleskrab hver 3. år og hvis man har haft celleforandringer er det hver halve år i starten og derefter hvert år. Det kommer også an på alder.

/Fenja

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

vi har valgt i vores familien min 1gang om året får vi os tjekket da min mor har været tæt på... og det er ingen af os der ønsker det tager max 5minutter så er man ude af døren igen ved lægen

Ja det tager nemlig ikk lang tid. 

Men jeg har slet ikk tænt over det i de seneste par år og nu tænker jeg gad vide om jeg er ramt af det nu hvor jeg har symptomer og hvor slemt det kan være når det nu er 3-4 år jeg sidste blev tjekket og alt så fint ud

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg synes du skal kontakte din læge og få lavet et celleskrab eller en DNA prøve ( lidt mere udviddet). Man kan godt udvikle cancer på 3-4 år ved celleforandringer kommer helt an på hvilken slags det er. Lægerne råder også til at man får taget et celleskrab hver 3. år og hvis man har haft celleforandringer er det hver halve år i starten og derefter hvert år. Det kommer også an på alder.

/Fenja

Okay tak for svar. Jeg håber ikk der er noget. 

Men sidst jeg gik til lægen undrer jeg mig over hun bare lige kigget og sagde set så fint ud. 

Jeg har fået vaccinen det er 2-3 måneder siden jeg fik sidste stik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.