Dit barn på besøg hos rygere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

bøllen

Hmm heldigvis er det sjældent vi er hos ryger.. 

da den mindste var lille kom vi sjældent hos min far, da de røg ( rigtig meget ) han døjede med ab og var ofte syg pga det. Så havde ikke behov for at udsætte han yderligere ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Silas&Mille

LilleChelle skriver:

Hvordan har du det med at tage dit barn med på besøg i et rygerhjem? 

Det har jeg det egentligt fint med, de skal jo ikke leve i det. 

Men nu er det også sådan at børnenes bedstemor (min mor) ryger indenfor og børnenes ene hold oldeforældre ryger i deres eget hjem.

Jeg vil ikke bestemme hvad de gør i deres eget hjem. 

Jeg er selv vokset op i et hjem med rigtig meget rygning og har ikke taget skade af det, så at mine børn skal være i et ryger-hjem i nogle timer en gang i mellem kan jeg ikke se noget forkert i.

Anmeld

29. juli 2013

l.kjoeller

min datter kommer som udgangspunkt ikke i rygerhjem (er selv ryger men har røgfrit hjem). hun kommer dog en sjællen gang i mellem en halv times tid hos sin oldefar som ryger pibe. han er meget syg så det vil jeg ikke påtale og han skal have lov at se sit oldebarn og omvendt mens han er her

Anmeld

29. juli 2013

christina92

Omsorgsgiver skriver:

Hvad så når I er ude blandt andre mennesker og en sød ældre dame med en cigaret i hånden lige vil hilse på din datter. f.eks aer hendes arm eller kind eller bare lige skal til at række sin arm hen mod din datter. Selvfølgelig ikke med den hånd hvor cigaretten er i. Hvad vil/gør du så?? Siger du nej stop og trækker din datter til dig eller hvad gør du eller hvad vil du gøre??

Jeg spørger da jeg er fuldstændig uforstående over for at du vil nægte andre mennesker at røre eller tage din datter op til sig. I mine øjne er det at overreagere fuldstændig!! Come on!! Det er kun den ene gang!!

Det er ikke kun en gang imellem når barnet har både bedsteforældre og oldeforældre der ryger  Så har valgt at sådan er det.

min datter er dobbeltdisponeret for adskillige allergier og astma, så har valgt at gøre det jeg finder bedst for hende.

Jeg kan ikke sige hvordan jeg ville reagere i den situation, for det kommer an på mange ting. I nogle situationer vil jeg lade damen gøre det og i andre vil jeg tage min datter op til mig og så må damen snakke med hende der uden at røre ved hende

Det er mit valg fra situation til situation.

Og du må gerne synes at jeg overreagere, det står dig da frit for.

Anmeld

29. juli 2013

PernilleogLouis

Vi kommer ik hvor der blir røget og har aldrig gjort det

Anmeld

29. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
christina92 skriver:

Ayne

Det er ikke kun en gang imellem når barnet har både bedsteforældre og oldeforældre der ryger  Så har valgt at sådan er det.

min datter er dobbeltdisponeret for adskillige allergier og astma, så har valgt at gøre det jeg finder bedst for hende.

Jeg kan ikke sige hvordan jeg ville reagere i den situation, for det kommer an på mange ting. I nogle situationer vil jeg lade damen gøre det og i andre vil jeg tage min datter op til mig og så må damen snakke med hende der uden at røre ved hende

Det er mit valg fra situation til situation.

Og du må gerne synes at jeg overreagere, det står dig da frit for.

Synes bare at det lød ret vildt at du ville nægte folk at tage hende op når de lige har røget.
Men du skriver at din datter har risiko for astma og allergi. Så kan jeg til dels godt forstå dig.

Anmeld

29. juli 2013

FrkZier

LilleChelle skriver:

Hvordan har du det med at tage dit barn med på besøg i et rygerhjem? 

Jeg villespørge om de kunne gå ud og ryge mens vi er der

Anmeld

29. juli 2013

FrkZier

Omsorgsgiver skriver:

Hvad så når I er ude blandt andre mennesker og en sød ældre dame med en cigaret i hånden lige vil hilse på din datter. f.eks aer hendes arm eller kind eller bare lige skal til at række sin arm hen mod din datter. Selvfølgelig ikke med den hånd hvor cigaretten er i. Hvad vil/gør du så?? Siger du nej stop og trækker din datter til dig eller hvad gør du eller hvad vil du gøre??

Jeg spørger da jeg er fuldstændig uforstående over for at du vil nægte andre mennesker at røre eller tage din datter op til sig. I mine øjne er det at overreagere fuldstændig!! Come on!! Det er kun den ene gang!!

Min far var på vej ned i badnevognene til isaak mens han havde en smøg i den anden hånd, bad ham pænt vente til han var færdig med at ryge! 

Anmeld

29. juli 2013

Havre74

Mine børn må gerne komme på besøg hos nogen der ryger.

Jeg tror ikke at nogen af deres venners forældre ryger indenfor, men hvis de gør, vil jeg godt nok ikke nægte mine børn at komme der.

Jeg forstår ikke den, i mine øjne, hysteriske tilgang nogen har til rygning.

Jeg synes det er værre at børn ikke har et naturligt forhold til omverdenen, fordi deres forældre begrænser dem, end at børnene kommer i et hjem, hvor der bliver røget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.