Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2013

M (:

Du kan starte med at læse teksten.. Jeg skriver RENT ØKONOMISK SET! Min meget klare holdning er at det er meget lettere at klare en uddannelse og blive dygtig til et job hvis man bruger tiden på at studerer og ikke på at arbejde ved siden af! Og desuden så atrbejde jeg 20 t om ugen ved siden af et fuldtidsstudie, det er dog ikke mulig meget med to babyer i maven og en fødsel lige om hjørnet! Kan du så forklare mig hvorfor satsen for kh er så meget højere end su? Hvad ligger til grund for det?

Rolig nu! Det her er ikke en diskussion om DIN situation eller om kontanthjælp, men en diskussion om, hvorvidt forsøgere skal have højere su end alle andre. Og selvfølgelig skal man have støtte som enlig eller hvis man har en lav husstandsinkomst (f.eks. Pga. To studerende forældre), men hvis man har en indkomst på 270.000+, så burde det løbe rundt økonomisk set, ellers har man sat sig for dyrt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

Studerendemor

pcoramt skriver:

Fordi at det var et spørgsmål om at være forkælet.. jeg synes ikke det er at være forkælet at få et barn under uddannelse, og jeg synes ikke man bare skal vente, netop fordi der er nogen der vælger en lang udannelse.. Og ja det er gratis at tage en uddannelse i Danmark, men det sku også betalt tilbage mange mange via skat, og der var min pointe at fx en læge kommer til at betale relativt mere i skat end en butiskksassist.. Og derfor større ØKONOMISK gevinst for landet. 

Så er vi tilbage til start, og jeg forstår det stadig ikke. Jeg har ellers en lang uddannelse, men det bliver man åbenbart ikke klog af. 

Det var vist heller ikke dette tråden skulle have handlet om, så jeg trækker mig og vil nyde min søndag. 

Anmeld

28. juli 2013

Betina_fra_Als

Frk-S skriver:

Ja, starter på su til august, så har søgt su, men søgte noget forsørger tillæg oveni, hvilket jeg troede jeg kunne få fordi jeg var forsørger, nu finder jeg ud af at det er et lån, og at det skal betales tilbage, og jeg nægter simpelthen at tage et lån, dvs at jeg kan få udbetalt ca 5000,-kr efter skat? 

Det er godt nok en ringe sats, men jeg vil studere og ha min eksame, så det skal ikke stoppe mig. 

Men er der nogen steder hvor vi kan få noget tilskud eller sparer penge på? jeg bor med min kæreste som har job? 

Vi er ikke godkendt til boligsikring da han tjener for meget, men jeg syntes virkelig at 5000,- er for lidt. 

I sidste ende bliver jeg vel nødt til at have et deltidsarbejde ved siden af 

Øv, hvor er det bare rigtig træls.. 

du kan søge delvis friplads til pasning af jeres børn/barn, hvis den fælles indkomst er, mener det er 472000 kr årligt.

Ellers ved jeg ikke hvad du ellers kan få.

Anmeld

28. juli 2013

M (:

pcoramt skriver:

Fordi at det var et spørgsmål om at være forkælet.. jeg synes ikke det er at være forkælet at få et barn under uddannelse, og jeg synes ikke man bare skal vente, netop fordi der er nogen der vælger en lang udannelse.. Og ja det er gratis at tage en uddannelse i Danmark, men det sku også betalt tilbage mange mange via skat, og der var min pointe at fx en læge kommer til at betale relativt mere i skat end en butiskksassist.. Og derfor større ØKONOMISK gevinst for landet. 

Hvis du prøvede at læse mit indlæg igen iden du hidser dig op, så kan du se, at jeg INTET sted skriver, at man ikke må få et barn under uddannelse - tværtimod! Få 12 om du vil, det er ikke der, vi er uenige eller taler om at være forkælet. 

Når man vælger at få et barn, må det også formodes, at man har gennemtænkt, om man har råd til at forsørge det rent økonomisk. Der hvor man så efter min mening opfører sig forkælet er, når man uden det økonomiske grundlag er i orden vælger at sætte et barn i verden og så bagefter brokker sig over, at staten ikke vil forsørge det med ekstra tilskud ALENE af den grund at man har et barn - som man selv har valgt at bringe til verden. Har man ikke råd til at forsøge et barn under uddannelse, må man vente til man har. 

Anmeld

28. juli 2013

M (:

pcoramt skriver:

Det er desværre den hårde sandhed.. Aner heller ikke hvordan vi skal overleve (præcis Samme situation som dig) øv hvor er det trist at kh pludselig er at foretrække!

Kan ikke forstå, hvordan KH er at foretrække frem for en uddannelse.

En GRATIS uddannelse burde da i sig selv være løn nok, men vi er så svineheldige i Danmark, at vi har et samfund som BÅDE vil betale vores uddannelse OG give os et tilskud, så det er nemmere at få hverdagen til at hænge sammen. Der, hvor det nok går galt for mange er, når man tror, at det er meningen, at man skal kunne overleve på en SU (= Statens UdannelsesSTØTTE). En SU er ikke en løn, for man udfører ikke et stykke arbejde til gavn for samfundet, men en STØTTE for at gøre uddannelsen lettere at gennemføre. 

Anmeld

28. juli 2013

SjeBets

Su er en støtte til dem som uddanner sig, den er ikke høj nej, men det er også tiltænkt at man kan arbejde ved siden af. Så vis man har handicap kan man søge om at få et handicaptillæg nettop fordi at man ikke har muligheden for et bi job.

Da jeg fik min den første var det også i min uddannelse, men den gang fik enlige det samme som alle andre, der var intet der hed forsørger lån eller forsørger tillæg.  vi fik det samme, men fordi jeg havde barn var jeg nødt til at have en større bolig end en alm studerende. Så jeg havde 3 jobs ved siden af for at få det til at hænge samme økonomisk. og SU lån. fordi jeg ville have den uddannelse.

Jeg synes på ingen måder du kan sammenligne en KH og su, på SU har du frihed til at gøre hvad du vil og du får faktisk en uddannelse, helt gratis.

men man kan søge boligsikring hvis man bor til leje, og man kan søge om friplads ved institutionerne. Og jeg mener også som det er nævnt at hvis man vil have barn under en uddannelse eller før sin uddannelse, så må man tage højde for økonomien i det.

Anmeld

28. juli 2013

EnSødMor

Hold nu op en hønsegård... !!! 

Jeg forventer skam ikke at få flere penge "bare" fordi man har et barn! !

jeg har allerede en uddannelse fra før jeg fik barn. Men da der ingen Jobs var, så ville jeg finde en ny uddannelse istedet for at krydre røv! Jeg syntes som sagt at det er en ringe sats, at vi forsørgere skal ha samme sats som en der ikke har barn!! Og det handler ikke en skid om at staten skal forsørge mit barn!!! Derfor jeg også skriver at jeg må finde et arbejde ved siden af! 

Mit indlæg var ikke en start på en debat om hvem det er forkælet! 

Jeg sprøver ganske simpelt om der er nogen steder man kan søge noget hjælp, ikke en skid andet... Så pak endelig jeres holdninger, fordomme og jeres "jegbestemmer" hat af!!!! 

Opret endelig et indlæg som kan være jeres lille debatforum istedet for at ødelægge andres spørgsmål.... 

Anmeld

28. juli 2013

M (:

Frk-S skriver:

jeg har allerede en uddannelse fra før jeg fik barn. Men da der ingen Jobs var, så ville jeg finde en ny uddannelse istedet for at krydre røv! Jeg syntes som sagt at det er en ringe sats, at vi forsørgere skal ha samme sats som en der ikke har barn!! Og det handler ikke en skid om at staten skal forsørge mit barn!!! Derfor jeg også skriver at jeg må finde et arbejde ved siden af! 

Jeg sprøver ganske simpelt om der er nogen steder man kan søge noget hjælp, ikke en skid andet... Så pak endelig jeres holdninger, fordomme og jeres "jegbestemmer" hat af!!!! 

Opret endelig et indlæg som kan være jeres lille debatforum istedet for at ødelægge andres spørgsmål.... 

Men hvorfor mener du så, at du er berettiget til en højere støtte end dem uden børn, hvis det ikke handler om at kunne forsøge sit barn? 

Anmeld

28. juli 2013

SjeBets

Frk-S skriver:

Fordomme ? 

Anmeld

28. juli 2013

EnSødMor

M (: skriver:

Men hvorfor mener du så, at du er berettiget til en højere støtte end dem uden børn, hvis det ikke handler om at kunne forsøge sit barn? 

Rolig nu, kan se du ikke helt forstår hvad jeg skriver, men misforståelser er der massere af... 

Jeg tænker at når man har et barn, så har man lidt flere udgifter end en der ikke har barn, så derfor burde de vel gøre det mere attraktivt for forsørgere at få en uddannelse, istedet for satsen på f.eks kontanthjælp er højere, hvor man ikke laver en skid...

som jeg også har skrevet i mit indlæg, så gør jeg hvad der skal til at få en uddannelse, om så det er for 5000,-kr så gør jeg det... Mit spørgsmål var bare om man ikke fik mere for at være forsørgere som f.eks en kontanthjælp... ;-) 

Jeg forventer ikke at staten skal forsørge mit barn, det kan jeg udemærket selv... 

Mit indlæg handlede nu også mest om at jeg havde søgt om noget forsørgertillæg, da jeg troede man fik det, men fandt ud af det var er lån. Hvilket jeg ikke ønsker... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.