Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

EnSødMor

baby012 skriver:

Så er lån nok den eneste løsning :/ 

men ellers, så hør kommunen om der er nogen mulighed  

Jeg må finde et arbejde ved siden af, har nogle nemme dage, hvor jeg møder sent, så er job kunne være en mulighed vil helst ikke alt det lån.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

mor88

baby012 skriver:

Vi får begge forsørger tillæg.. Men vi er begge også på su.. 

bor man med en der ikke er på su, får man det samme som alle andre.. 

Altså ca 5465 ? Før skat .. 

Mig og min kæreste skal også begge på su. Kan se du skriver at i begge får forsørgertillæg? Er det fordi i har flere børn? Vi har et barn, og jeg kan kun læse mig frem til, at jeg har ret til forsørgertillæg.

Anmeld

27. juli 2013

Hyacinth

Ja, starter på su til august, så har søgt su, men søgte noget forsørger tillæg oveni, hvilket jeg troede jeg kunne få fordi jeg var forsørger, nu finder jeg ud af at det er et lån, og at det skal betales tilbage, og jeg nægter simpelthen at tage et lån, dvs at jeg kan få udbetalt ca 5000,-kr efter skat? 

Det er godt nok en ringe sats, men jeg vil studere og ha min eksame, så det skal ikke stoppe mig. 

Men er der nogen steder hvor vi kan få noget tilskud eller sparer penge på? jeg bor med min kæreste som har job? 

Vi er ikke godkendt til boligsikring da han tjener for meget, men jeg syntes virkelig at 5000,- er for lidt. 

I sidste ende bliver jeg vel nødt til at have et deltidsarbejde ved siden af 

Øv, hvor er det bare rigtig træls.. 

Jeg kender ikke reglerne for forsørgertillæg til SU, andet end at det er noget man får hvis man begge er på SU og har barn/børn.
Hvorvidt man får det ellers, ved jeg ikke.
Herhjemme skal jeg også på SU i august og der er SU på kr. 5753,- samt lån+forsørgerlån kr. 4416,-

Jeg skal være på SU i et år og derefter på elevløn, men jeg tager SU-lån, da jeg ikke tror på, at det vil gavne mig/vores familie, at jeg både har studie og studiejob, så for os er det ok med lånet. Det ender ikke på flere hundrede tusinde, da drejer sig om 10-11 mdr. i alt.

Pøj pøj

Reglerne må stå stå på www.minsu.dk

Anmeld

27. juli 2013

pcoramt

Frk-S skriver:

Ja, starter på su til august, så har søgt su, men søgte noget forsørger tillæg oveni, hvilket jeg troede jeg kunne få fordi jeg var forsørger, nu finder jeg ud af at det er et lån, og at det skal betales tilbage, og jeg nægter simpelthen at tage et lån, dvs at jeg kan få udbetalt ca 5000,-kr efter skat? 

Det er godt nok en ringe sats, men jeg vil studere og ha min eksame, så det skal ikke stoppe mig. 

Men er der nogen steder hvor vi kan få noget tilskud eller sparer penge på? jeg bor med min kæreste som har job? 

Vi er ikke godkendt til boligsikring da han tjener for meget, men jeg syntes virkelig at 5000,- er for lidt. 

Det er desværre den hårde sandhed.. Aner heller ikke hvordan vi skal overleve (præcis Samme situation som dig) øv hvor er det trist at kh pludselig er at foretrække!

Anmeld

27. juli 2013

Jenny12

mor88 skriver:

Mig og min kæreste skal også begge på su. Kan se du skriver at i begge får forsørgertillæg? Er det fordi i har flere børn? Vi har et barn, og jeg kan kun læse mig frem til, at jeg har ret til forsørgertillæg.

Både mor og far har ret til forsørgertillæg hvis begger er på su - uanset antal børn.

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/medsumodtager/Sider/default.aspx

Husk også boligsikring og friplads

Anmeld

27. juli 2013

EnSødMor

pcoramt skriver:

Det er desværre den hårde sandhed.. Aner heller ikke hvordan vi skal overleve (præcis Samme situation som dig) øv hvor er det trist at kh pludselig er at foretrække!

Ja du har ret. Jeg forstår det simpelthen ikke... At man får flere penge for bare at sidde derhjemme, hvad med at gøre en uddannelse attraktiv, og lave om på satserne, jeg syntes det er svineri for os der har børn at vi er på samme sats som dem der ikke har... ;( 

sikke en verden. Sørgeligt!

Anmeld

27. juli 2013

baby012

mor88 skriver:

Vi har et fælles barn  

vi er begge forsørgere og får derfor begge forsørger tillæg 

Anmeld

27. juli 2013

sne190810

Frk-S skriver:

Mjae, det er meget normalt at 'blive nødt til' at tage et deltidsarbejde ved siden af su'en.

Som andre skriver, hvis du ikke vil have lån, så er det eneste løsning på flere penge. Ellers så kan du søge legater

Anmeld

27. juli 2013

M (:

Frk-S skriver:

Ja du har ret. Jeg forstår det simpelthen ikke... At man får flere penge for bare at sidde derhjemme, hvad med at gøre en uddannelse attraktiv, og lave om på satserne, jeg syntes det er svineri for os der har børn at vi er på samme sats som dem der ikke har... ;( 

sikke en verden. Sørgeligt!

Hvorfor mener du, at det er statens opgave at forsørge dine børn fordi den tilbyder dig en gratis uddannelse? Og endda med "løn"! Synes det er en forkælet holdning..

Anmeld

28. juli 2013

pcoramt

M (: skriver:

Hvorfor mener du, at det er statens opgave at forsørge dine børn fordi den tilbyder dig en gratis uddannelse? Og endda med "løn"! Synes det er en forkælet holdning..

Forkælet holdning ? Hvad er kontanthjælp så? Samfundet yder en investering i mig, og det beløb kommer jeg til at ligge i statskassen mange gange igen! Desuden er der jo rent faktisk nogen af os der er/bliver stor gevinst for dansk økonomi ved at uddanne sig på højt plan, og det burde et mit hoved være en gulerod at vælge den løsning frem for kh?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.