pcoramt skriver:
Der kommer alle fordommene godt nok på bordet.. Der er jo sådan set nogen der vælger en lang uddannelse 10 år + og der med også bliver en jævn god betaler til det danske system. Desuden er det heller ikke alle der "bare" bliver gravide, og derfor er nødsaget til at kæmpe en hård kamp for det.. Hvis vi skal snakke om at være forkælet skal der nok et regnestykke til, for hvem er det er kommer til at have størst økonomisk værdi for samfundet? En butiksassistent eller en læge?
Der er kun de fordomme du selv læser ind i teksten. Som sagt synes jeg det er FEDT at alle har adgang til uddannelse og at man kan blive støttet heri. Derudover synes jeg bestemt man skal få alle de børn man ønsker sig (med eller uden uddannelse), men synes det er forkælet at brokke sig over bagefter at staten ikke vil give ekstra tilskud for et valg man selv har truffet.
Og hvis vi skal tale om uddannelsesniveau og værdi, hvad giver så dig ret til at mene, at du er mere værd, fordi du har en længere uddannede end andre? Hvem er du til at vurdere, at en læge er mere værd end en butiksassistent? Så vidt jeg ved er vi alle afhængige af hinanden, ellers fandtes den job-type nok ikke i dagens Danmark.
Anmeld