Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2013

M (:

pcoramt skriver:

Forkælet holdning ? Hvad er kontanthjælp så? Samfundet yder en investering i mig, og det beløb kommer jeg til at ligge i statskassen mange gange igen! Desuden er der jo rent faktisk nogen af os der er/bliver stor gevinst for dansk økonomi ved at uddanne sig på højt plan, og det burde et mit hoved være en gulerod at vælge den løsning frem for kh?

Jeg synes det er forkælet at få et barn uden en uddannelse og så forvente at man har ret til mere end alle andre af den simple årsag at man har et barn. Jeg synes det er FEDT at vi har et samfund der hjælper og giver alle lige mulighed for uddannelse, men synes det er forkælet, hvis man tillader sig at brokke sig over, at man ikke kan få tilskud (når ens partner tilsyneladende har en rimelig god indkomst). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

pcoramt

M (: skriver:

Jeg synes det er forkælet at få et barn uden en uddannelse og så forvente at man har ret til mere end alle andre af den simple årsag at man har et barn. Jeg synes det er FEDT at vi har et samfund der hjælper og giver alle lige mulighed for uddannelse, men synes det er forkælet, hvis man tillader sig at brokke sig over, at man ikke kan få tilskud (når ens partner tilsyneladende har en rimelig god indkomst). 

Der kommer alle fordommene godt nok på bordet.. Der er jo sådan set nogen der vælger en lang uddannelse 10 år + og der med også bliver en jævn god betaler til det danske system. Desuden er det heller ikke alle der "bare" bliver gravide, og derfor er nødsaget til at kæmpe en hård kamp for det.. Hvis vi skal snakke om at være forkælet skal der nok et regnestykke til, for hvem er det er kommer til at have størst økonomisk værdi for samfundet? En butiksassistent eller en læge? 

Anmeld

28. juli 2013

Studerendemor

pcoramt skriver:

Der kommer alle fordommene godt nok på bordet.. Der er jo sådan set nogen der vælger en lang uddannelse 10 år + og der med også bliver en jævn god betaler til det danske system. Desuden er det heller ikke alle der "bare" bliver gravide, og derfor er nødsaget til at kæmpe en hård kamp for det.. Hvis vi skal snakke om at være forkælet skal der nok et regnestykke til, for hvem er det er kommer til at have størst økonomisk værdi for samfundet? En butiksassistent eller en læge? 

Der er brug for alle i et samfund, uanset længden af uddannelserne. 

Anmeld

28. juli 2013

pcoramt

skrivemaskine skriver:

Der er brug for alle i et samfund, uanset længden af uddannelserne. 

Det siger jeg bestemt heller ikke noget om.. Men rent økonomisk er der en forskel. Så kan det godt være at man er en dyr post i samfundet i fx 10 år men de bliver godt nok også betalt tilbage rigtig mange gange.. 

Anmeld

28. juli 2013

M (:

pcoramt skriver:

Der er kun de fordomme du selv læser ind i teksten. Som sagt synes jeg det er FEDT at alle har adgang til uddannelse og at man kan blive støttet heri. Derudover synes jeg bestemt man skal få alle de børn man ønsker sig (med eller uden uddannelse), men synes det er forkælet at brokke sig over bagefter at staten ikke vil give ekstra tilskud for et valg man selv har truffet.

Og hvis vi skal tale om uddannelsesniveau og værdi, hvad giver så dig ret til at mene, at du er mere værd, fordi du har en længere uddannede end andre? Hvem er du til at vurdere, at en læge er mere værd end en butiksassistent? Så vidt jeg ved er vi alle afhængige af hinanden, ellers fandtes den job-type nok ikke i dagens Danmark.

Anmeld

28. juli 2013

Studerendemor

pcoramt skriver:

Det siger jeg bestemt heller ikke noget om.. Men rent økonomisk er der en forskel. Så kan det godt være at man er en dyr post i samfundet i fx 10 år men de bliver godt nok også betalt tilbage rigtig mange gange.. 

Hvor vil du hen med det? Skal dem, der tager en lang uddannelse have mere i SU?

Anmeld

28. juli 2013

pcoramt

M (: skriver:

Der er kun de fordomme du selv læser ind i teksten. Som sagt synes jeg det er FEDT at alle har adgang til uddannelse og at man kan blive støttet heri. Derudover synes jeg bestemt man skal få alle de børn man ønsker sig (med eller uden uddannelse), men synes det er forkælet at brokke sig over bagefter at staten ikke vil give ekstra tilskud for et valg man selv har truffet.

Og hvis vi skal tale om uddannelsesniveau og værdi, hvad giver så dig ret til at mene, at du er mere værd, fordi du har en længere uddannede end andre? Hvem er du til at vurdere, at en læge er mere værd end en butiksassistent? Så vidt jeg ved er vi alle afhængige af hinanden, ellers fandtes den job-type nok ikke i dagens Danmark.

Du kan starte med at læse teksten.. Jeg skriver RENT ØKONOMISK SET! Min meget klare holdning er at det er meget lettere at klare en uddannelse og blive dygtig til et job hvis man bruger tiden på at studerer og ikke på at arbejde ved siden af! Og desuden så atrbejde jeg 20 t om ugen ved siden af et fuldtidsstudie, det er dog ikke mulig meget med to babyer i maven og en fødsel lige om hjørnet! Kan du så forklare mig hvorfor satsen for kh er så meget højere end su? Hvad ligger til grund for det?

Anmeld

28. juli 2013

pcoramt

skrivemaskine skriver:

Hvor vil du hen med det? Skal dem, der tager en lang uddannelse have mere i SU?

Det siger jeg ikke.. Mener generelt at su for forsørgere skal være højrere end kontanthjælpssatsen.. 

Anmeld

28. juli 2013

Studerendemor

pcoramt skriver:

Det siger jeg ikke.. Mener generelt at su for forsørgere skal være højrere end kontanthjælpssatsen.. 

Hvordan kan det så være at du blander spørgsmålet om kvalifikationsniveau og længden af uddannelse ind? Hvis du mener, det er et spørgsmål om at være forsørger eller ej...

Anmeld

28. juli 2013

pcoramt

skrivemaskine skriver:

Hvordan kan det så være at du blander spørgsmålet om kvalifikationsniveau og længden af uddannelse ind? Hvis du mener, det er et spørgsmål om at være forsørger eller ej...

Fordi at det var et spørgsmål om at være forkælet.. jeg synes ikke det er at være forkælet at få et barn under uddannelse, og jeg synes ikke man bare skal vente, netop fordi der er nogen der vælger en lang udannelse.. Og ja det er gratis at tage en uddannelse i Danmark, men det sku også betalt tilbage mange mange via skat, og der var min pointe at fx en læge kommer til at betale relativt mere i skat end en butiskksassist.. Og derfor større ØKONOMISK gevinst for landet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.