Min far vil nok aldrig se mig igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

FrkZier

Kamulla skriver:

men der kan mangle informationer .. og det med TS ikke har været inde og kommenterer efter hun lagde det ud lugter for mig af en der bare godt kan lide at lave drama det er min opfattelse ved dette indlæg..

der kan ligge så mange grunde bag.. og tænk hvis dit barn skred 3 uger til USA mens det boede hjemme og ikke gav besked... vil være syg af bekymring og vil gå helt baserk .. samt hun bare har taget hjem til sin mor uden at fortælle det og ignoreret opkald.. egentlig er det mangel af respekt for sine forældre ved at gøre sådan.. og jeg håber jeg har opdraget Noah bedre end nogensinde at lave sådan et nummer med mig.. som jeg læser, lyder det til en far der har talt i sorg, fustration og afmagt

der vil jo altid mangle informationer, folk skriver vel altid tingene til deres fordel?

jeg ville uden tvivl blive pisse hamrende sur hvis mit barn gjorde sådan - men det ville absolut da ikke være grund til jeg ALDRIG ville se ham igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Kamulla

FrkZier skriver:

der vil jo altid mangle informationer, folk skriver vel altid tingene til deres fordel?

jeg ville uden tvivl blive pisse hamrende sur hvis mit barn gjorde sådan - men det ville absolut da ikke være grund til jeg ALDRIG ville se ham igen!

nej men igen kan det være sagt i vrede og afmagt... kan godt forstå han er ked af det og sur over hun har budt ham det igen... han kan jo ikke være sikker på hun ikke gør det igen??? nok på tide at fuglen flyver fra reden så

Anmeld

26. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det lyder til at din far ikke har det godt, men jeg ville også blive arrig hvis du tog afsted uden at fortælle hvornår. Han er jo din far og bliver sindssyg bekymret. 

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvis du bor hos din far, skal han SELVFØLGELIG vide, hvornår du rejser til udlandet og hvor længe. Jeg ville være syg af bekymring, hvis min næsten 20-årige datter bare tog væk uden en lyd - det ville jeg også være, hvis hun ikke boede hjemme! Jeg er over 40 år og kunne ikke drømme om at rejse til udlandet i ugevis uden at lade min mor vide, hvor jeg opholdt mig - give hende en opringning eller tre for at fortælle, at alt var godt - og selvfølgelig efterlade mig oplysninger om, hvor hun kunne få fat på os, hvis der skete noget. 

Jeg synes, det er en egoistisk og tankeløs handling bare at rejse uden videre - forstår du ikke, at han har følt sig både bekymret og dårligt behandlet af dig? Ville du ikke selv forvente, at han fortalte dig, hvornår han rejste, hvis han skulle være væk i tre uger? 

for det første: jeg bor hos min mor, flyttede hjem til hende efter et skænderi med min far hvor jeg bare fik nok..

Jeg ringede også til min mor, stortset hver dag og fortalte hvordan jeg havde det og hun vidste godt hvor jeg var.

Han er meget dobbelt moralsk, han tager tit selv afsted uden at jeg ved noget, hverken hvor han er eller hvornår han kommer hjem... og han er også typen der bliver rasende over jeg ikke tager telefonen, men han tager den aldrig selv og giver begrundelsen at forældre må gøre hvad der passer dem men børnene må ikke gøre noget (altså også børn der er over 18)

Jo, kan godt forstå han bliver bekymret. Men er det virkelig en løsning at skælde mig ud på den måde i stedet for at sige han har været bekymret?...

Jeg ville få mere dårlig samvittighed og fortryde det hvis han havde sagt det på en ordenlig måde i stedet for at udstøde mig..

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Åh ha, jeg kan altså godt forstå din far lidt..
Han må da have været SÅ bekymret! Tænk først ikke at vide hvor du er i en måned og derefter i 3 uger? Jeg ved slet ikke hvad jeg selv havde gjort. Og hvis han oveni også har en depression så er situationen jo endnu sværere at overskue.
Jeg tænker lidt hvorfor du ikke har fortalt ham datoen? Der var vel intet gået af dig, af den grund?

Hejsa!

Det skal lige siges at han ikke vidste hvor jeg var i 6 timer, og da han så fandt ud af det, så vi ikke hinanden i en måned.

Så det var ikke en måned han ikke vidste hvor jeg var...

Sagen er den, at jeg ikke tænkte over at fortælle ham det. Jeg er super glemsom, men også en type der handler uden at tænke - resultat - mange dumheder.

Så jeg tænkte  ikke rigtig over det, har nok bare forstillet mig det var nok at sige jeg rejste og så ringe når jeg kom hjem.

Men for min fars vedkommende kan man ikke begå mange dumheder, alting har en pris. Så at sige undskyld/love man aldrig gør det igen hjælper ikke.

Og så er jeg også super dårlig til at lære af mine egne fejl, nok fordi jeg aldrig har forstået når man far har skældt ud, hvad grunden var og hvad jeg egentlig havde gjort forkert.

Det var ikke at jeg havde rejst, det var heller ikke at jeg var alene, det var heller ikke jeg var afsted i 3 uger - nej det var at jeg ikke sagde lige præcis den dato...

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Nu er jo en kælling af gammeldaws type, så muligvis er det derfor jeg spørger:

Hvor pokker tyder I at han har en depression og er stresset henne??????????

Syntes jeg læser og læser.... men??

Jeg kan læse han er blevet sur og har sagt, at hun er dum og aldrig får venner....`?? men det gør ham da ikke syg?...Det gør ham frustreret over at han datter virkelig har opført sig dum.... og hvis hun er ligeså ligeglad/ude af stand til at forstå andres grænser, som sin far, så får hun sgu INGEN venner altså skal vi tolke så kan jeg også

Synes du får det til at lyde som om han har ret til at sige sådan? Har hørt mange sige at ord gør mere ondt end handling...

Og ved ikke om han har en deprission, det tror jeg faktisk han har, eftersom han har været så sur i over et år og så også er en af grundene til han er ved at blive skift fordi hans nye kone ikke kan holde ud at bo sammen med en der er så sur.

Ved ik om det også ligger i mig, at jeg nok ikke havde tænkt over at fortælle/lyst til at fortælle min far at jeg rejste lige den her dato, muligvis fordi han kunne sætte en sur mine over hele situationen (er ik helt sikker, nogle gange tænker jeg virkelig ikke)

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

men der kan mangle informationer .. og det med TS ikke har været inde og kommenterer efter hun lagde det ud lugter for mig af en der bare godt kan lide at lave drama det er min opfattelse ved dette indlæg..

der kan ligge så mange grunde bag.. og tænk hvis dit barn skred 3 uger til USA mens det boede hjemme og ikke gav besked... vil være syg af bekymring og vil gå helt baserk .. samt hun bare har taget hjem til sin mor uden at fortælle det og ignoreret opkald.. egentlig er det mangel af respekt for sine forældre ved at gøre sådan.. og jeg håber jeg har opdraget Noah bedre end nogensinde at lave sådan et nummer med mig.. som jeg læser, lyder det til en far der har talt i sorg, fustration og afmagt

jamen tak. Bare fordi jeg ikke er inde hele tiden for at holde øje kan der som du selv siger, være noget som jeg ikke har skrevet, f.eks at internettet har været nede.

Og nej, jeg vil bestemt ikke lave noget drama. Alt hvad jeg har sagt er sandt, så synes det er meget hårdt at du skriver som du gør

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

tror ikke man skriver til sin egen fordel, men fra sin egen synsvinkel. For jeg er jo ikke min far, så jeg ser det ikke som min far gør.

Anmeld

28. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

for det første: jeg bor hos min mor, flyttede hjem til hende efter et skænderi med min far hvor jeg bare fik nok..

Jeg ringede også til min mor, stortset hver dag og fortalte hvordan jeg havde det og hun vidste godt hvor jeg var.

Han er meget dobbelt moralsk, han tager tit selv afsted uden at jeg ved noget, hverken hvor han er eller hvornår han kommer hjem... og han er også typen der bliver rasende over jeg ikke tager telefonen, men han tager den aldrig selv og giver begrundelsen at forældre må gøre hvad der passer dem men børnene må ikke gøre noget (altså også børn der er over 18)

Jo, kan godt forstå han bliver bekymret. Men er det virkelig en løsning at skælde mig ud på den måde i stedet for at sige han har været bekymret?...

Jeg ville få mere dårlig samvittighed og fortryde det hvis han havde sagt det på en ordenlig måde i stedet for at udstøde mig..

Du skrev, at du ringede til ham, og at han sagde, du skulle tage hjem til din mor - derfor gik jeg ud fra, du bor hos ham. 

Han har jo nok ikke alene været bekymret, men også følt, at han blev holdt udenfor, og at det ikke interesserede dig at fortælle ham spor, før du var hjemme igen. At du kun ringede til din mor under turen, er da også et gok i nødden på ham - har du ikke en eneste gang tænkt på hans eksistens? 

Når han nu i forvejen har det svært - hvad enten det skyldes kronisk irritation eller en depression - har han nok ikke lige haft brug for at blive ignoreret i tre uger. Jeg ville give ham en kæmpe, uforbeholden undskyldning og love, det ikke skete igen. Og så ville jeg nok generelt tænke ekstra meget over, hvordan han gik og havde det, og prøve at vise ham ekstra omtanke i det hele taget. Når du er voksen nok til at rejse til USA i tre uger, må du også kunne give lidt mere af dig selv, når du har en far i krise. 

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du skrev, at du ringede til ham, og at han sagde, du skulle tage hjem til din mor - derfor gik jeg ud fra, du bor hos ham. 

Han har jo nok ikke alene været bekymret, men også følt, at han blev holdt udenfor, og at det ikke interesserede dig at fortælle ham spor, før du var hjemme igen. At du kun ringede til din mor under turen, er da også et gok i nødden på ham - har du ikke en eneste gang tænkt på hans eksistens? 

Når han nu i forvejen har det svært - hvad enten det skyldes kronisk irritation eller en depression - har han nok ikke lige haft brug for at blive ignoreret i tre uger. Jeg ville give ham en kæmpe, uforbeholden undskyldning og love, det ikke skete igen. Og så ville jeg nok generelt tænke ekstra meget over, hvordan han gik og havde det, og prøve at vise ham ekstra omtanke i det hele taget. Når du er voksen nok til at rejse til USA i tre uger, må du også kunne give lidt mere af dig selv, når du har en far i krise. 

Jeg skrev at han sagde, at jeg skulle tage hjem til min mor og så ville han ringe når han havde besluttet sig. (mens jeg var hjemme hos ham på kort visit)

Jeg har adresse hos min far, men har boet hos min mor fra april op til nu, uden at besøge ham eller snakke med ham fordi vi havde et skænderi i april. (besøgte ham kun på hans fødselsdag)

så sagde jeg at jeg ville tage hjem til min mor og bo lidt og han sagde ok. Han havde fødselsdag dagen inden jeg tog til usa, og tog så til min mor efterfølgende, så han har nok ringet den dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.