Anonym skriver:
Hej alle sammen.
Jeg har haft nogle tidligere problemer med min far, vi har haft vores op og ned ture og han har været meget sur de sidste år. Jeg fik nok en dag, og tog hjem til min mor, uden at fortælle ham det, ja jeg tog ikke telefonen hele dagen. (mine forældre er skilt)
Han blev rasende, og vi snakkede ikke sammen i en måned... Så kontaktede jeg ham endelig, og vi fik snakket ud. Han havde meget svært ved at tilgive det, men han lod mig komme hjem. Han var stadig meget sur, men ikke rigtig pga mig. Det var ligesom bare alt der generede ham. Dette var så med til at gøre mig deprimeret 

Så har været deprimeret i over et år. Jeg er 18 år. Dengang var jeg 17.
Nu her, i sidste måned, tog jeg så til USA, helt alene. Jeg fortalte ham jeg skulle afsted, men ikke hvad dag jeg rejste, hvilket jeg fortalte til min mor. (skal lige siges jeg heller ikke er super gode venner med min mor)
Jeg var væk i 3 uger, og da jeg kom hjem, ringede jeg og fortalte ham om turen. Men han er rassende; jeg var utroværdig og ikke til at stole på fordi jeg ikke havde fortalt ham datoen. Han siger at første gang 'jeg lavede det her nr', tog det rigtig hårdt på ham, fordi han jo var bekymret over der var sket mig noget, men anden gang... helt utilgiveligt.
Han siger nu jeg skal tage hjem til min mor og han vil tænke over, om han nogensinde vil se mig igen 
Mig og min far var rigtig gode venner da jeg var lille, ca fra da jeg var 4 til 14 år.. så efter jeg blev teenager er det ligesom gået fuldstændig i kage...
Han har sagt meget grimme ting til mig som han aldrig ville have gjort før hen, som at mig og min mor har ødelagt hans liv, at jeg var dum og ikke fik venner
Jeg er dybt fortvivlet og ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op 
altså........... MIT hus, MINE regler....sådan har jeg det.
Min mand fik nogen gevaldige hak i tuden, da vi flyttede sammen.......... for han var ikke vant til at der var nogen, så nogen morgner stod jeg op til et tomt hus - så var han kørt på besøg i øst og vest
NU har han lært at ligge en seddel

prøv at vend den om... din far skrider i 3 uger og DU skal selv stå for indkøb, mad, og undre dig over hvor han er.... du laver et

= ved at han måske ikke vil se dig...... jamen det er jo PRÆCIS den følse han har stået med i 3 uger.... du har ikke udvist særlig meget kærlighed ved bare at smutte.
Jeg tror nu godt han vil se dig

men du har jogget på han føleser og det skal ha konsekvenser...
INGEN 14-18 årige danser igennem pub-alderen uden at krydse klinker med sine forældre.......Når du bliver lidt ældre, så vil du kunne se at det 90% af gangene er af kærlighed