Antal faddere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

tankai

Lunae skriver:

Inspireret af en anden tråd, kunne jeg godt tænke mig at høre om dine børn har lige mange faddere? Er det noget der er vigtigt for jer?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre hvem i har valgt som gudfar/gudmor og faddere har i valgt nogen til at gå igen eller er alle nye? Hvilke tanker har ligget bag jeres valg?

Min yngste søster skal være gudmor til vores datter.. 

Og så skal konens moster, tante og fætter være fadder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Nessie

Jeg har stemt blankt, da vi jo ikke har holdt barnedåb nr. 2 endnu 

Men jeg vil umiddelbart tro at det bliver de samme mennesker.
1. gang var det min bedste veninde der var gudmor, og vores søskende plus en svoger stod fadder (5 faddere i alt).

Denne gang bliver det måske mandens søster der bliver gudmor, mens resten står faddere 

Anmeld

26. juli 2013

NinaNymannMadsen

Lunae skriver:

Havde i 6 i alt så?

ja hvis gudmoren er talt med så var der 6 i alt.

hva da

Anmeld

26. juli 2013

Lunae

NinaNymannMadsen skriver:

ja hvis gudmoren er talt med så var der 6 i alt.

hva da

Troede bare kun at man kunne have 5?!

Anmeld

26. juli 2013

FrkZier

Lunae skriver:

Inspireret af en anden tråd, kunne jeg godt tænke mig at høre om dine børn har lige mange faddere? Er det noget der er vigtigt for jer?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre hvem i har valgt som gudfar/gudmor og faddere har i valgt nogen til at gå igen eller er alle nye? Hvilke tanker har ligget bag jeres valg?

nu har jeg "kun" et barn, så kan ikke svare på dit første spørgsmål

men som gudmor/hende der skal bære ham til dåben er min veninde (moster vickie som vi kalder hende) hende har jeg kendt i 15 år og er overbevist om at hun vil forblive en stor del af både mit og ikke mindst Isaaks liv resten af livet
så har vi også min kærestes far som fadder, det var mest fordi man SKAL have minimum 2 - og den anden vi ville have valgt ikke er døbt, så det kunne han ikke, så måtte det jo blive farfar

Anmeld

26. juli 2013

Møn-Mor

Viktor havde en gudmor der bar (min kærestes ene søster) og så havde han fire faddere = min kærestes 3 andre søstre + min søster.

Umiddelbart synes min kæreste bare vi skal genbruge til den der ligger i maven, dog så det er min søster der er gudmor og Viktors gudmor så bliver fadder.

Jeg selv er dog ude i, at min søster bliver gudmor til nr. 2 og så finder vi 4 nye faddere.

Anmeld

26. juli 2013

BabyMus

Lunae skriver:

Undskyld hvis jeg blander mig, men som jeg har forstået det så er det fem faddere + gudmor/far. Så derfor kan det godt blive seks i alt.

http://www.folkekirken.dk/livets-begivenheder/daab/faddere-gudmor-og-gudfar/

Anmeld

26. juli 2013

L&V

Lunae skriver:

Tja hva er mange? Laura har 4 faddere og en gudmor (min veninde, min søster. fætter og kammerat, og en nær ven som gudmor)

Viktor får nok min fætter og en kammerat og en nær ven som gudfar

Det er ikke antallet der er vigtigt men for os er det vigtigt at det ikke er familie det hele men selvvalgt familie

Anmeld

26. juli 2013

NinaNymannMadsen

Lunae skriver:

man tæller ikke gudmoren/gudfaderen med som fadder.

Anmeld

26. juli 2013

SjeBets

Min store pige havde min kusine som Gudmor, da hun er som en søster for mig, og tre af vores fælles kammerater som faddere, hehe ja .. fælles, jeg snakker ikke med en eneste af dem i dag, da vi gik fra hinanden da tøsen var meget lille.

Nr. 2 er ikke døbt, og er glad for ikke at skulle igennem det igen med gudforældre og faddre og pis og lort, synes bare dte er noget rod og folk bliver sure og aarg

Nr. 3 håber jeg ikke skal døbes men vi er endnu ikke helt enige faderen og jeg på det punkt bliver det nok heller ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.