Vuggestue: skift institution eller...? (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Det lyder absolut ikke som en god vs! Ekstremt uproffesionelt.

Vi har altid været rigtig glade for "vores" vs, hvor begge vores har gået, og jeg må sige, at din beskrivelse af forholdene ligger så enormt langt fra, hvordan det kan være. Jeg forstår absolut godt din utryghed, og når du er utryg og børnene ikke trives, så vil jeg mene, at det er fuldt berettiget, at I flytter børnene. Det er ikke at være vanskelige. Børn er forskellige, og kan vs'en ikke takle det, så er det dem selv, som er problemet.

Tak for dit svar!

Du ved, nogen gange er man i tvivl om hvad er "normal" og om det er os, der ser dem meget værre end de er i virkeligheden... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

Skouboe

Uanset om det er en god eller en dårlig institution, så har du nu et negativt indtryk af stedet, og alene af den grund ville jeg skifte, hvis jeg var dig.

Anmeld

24. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Så var den anden vuggestue bare MEGET bedre end den her... De havde virkelig tjek på alt. 

Jeg er meget "large", virkelig, og forventer ikke at de holder øje med hver skram mit barn får... men når han er blevet TYDELIGT bidt af et andet barn, så forventer jeg at de kommer med en forklaring med det samme og ikke venter på at jeg opdager det selv.

hmmm jeg ved ikke helt. altså hvis du har oplevet bedre VS/BH så vil jeg helt klart sige flyt.... jeg har ikke oplevet andet, og jeg ved mit barn er glad for at gå der, så derfor vælger jeg som jeg gør

Men jeg begynder da at tænke over hvad I andre skriver. Min datter kom også hjem med et bidemærke (dog kun en gang), intet blev sagt, indtil min mand næste dag spurgte hvor pædagogen sagde at de havde set det og havde desværre ikke nået at gribe ind før min datter var blevet bidt. (også hvem det var)

Jeg har nok tænkt at det er meget normalt at det sker, synes jeg man hører så meget om, inkl. at tøjet bliver væk osv osv.

Men ok... jeg har heller ikke prøvet andet

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Øv hvor træls!

det er jo alfa og omega at DU er tryg ved at aflevere, så børnene kan være det. 

Jeg ville flytte dem. 

Du har længe været ked af stedet, tror ikke det bliver bedre.

for at børnene skal have en god start på institutions-/skole-/erhvervslivet er det så vigtigt at du har det godt med det, børnene kan mærke det på kilometers afstand. Det er faktisk lavet umdersøgelse om hvor vigtigt det er for hele deres skolegang at vuggestue/dagpleje fungere både for barn og forældre.

jeg flyttede min søn fra hans dagpleje. Ligesom dig følte jeg mig ikke hørt og ikke tryg. Jeg var meget i tvivl om det var det rigtige at gøre, for både sp dp og dp pædagog sagde at min søn var det bedste sted shan kunne være, men de tog groeligt fejl.

at flytte ham er det bedste jeg nogensinde har gjort for ham og mig. Han er lykkelig og elsker at være der, mange af børnene dernede laver en scene fordi de ikke vil hjem igen, og det er jo fantastisk!

og jeg er tryg og så glad for at jeg alligevel lyttede til mig selv. Dry eneste jg fortryder er at jeg ikke gjorde det noget før!

Pladsanvisning sagde at det eneste de kunne gøre var at henvise os til en pedagogisk vejleder... Jeg er bare bange for at det kan have en negativ effekt på vores børn og at de måske bliver behandlet "anderledes" i løbet af processen...

Umiddelbart vil jeg ikke tro på at de kan finde dem en ny plads med det samme... og det er mest det, der skræmmer mig... 

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

hmmm jeg ved ikke helt. altså hvis du har oplevet bedre VS/BH så vil jeg helt klart sige flyt.... jeg har ikke oplevet andet, og jeg ved mit barn er glad for at gå der, så derfor vælger jeg som jeg gør

Men jeg begynder da at tænke over hvad I andre skriver. Min datter kom også hjem med et bidemærke (dog kun en gang), intet blev sagt, indtil min mand næste dag spurgte hvor pædagogen sagde at de havde set det og havde desværre ikke nået at gribe ind før min datter var blevet bidt. (også hvem det var)

Jeg har nok tænkt at det er meget normalt at det sker, synes jeg man hører så meget om, inkl. at tøjet bliver væk osv osv.

Men ok... jeg har heller ikke prøvet andet

Sådan som vi har oplevet det i den gamle vuggestue, kan jeg sige at de havde virkelig styr på alt, og selv om T. fik en lille bule et eller andet sted, fik vi det at vide med det samme. Og de var altid klare over hvordan og hvornår det var sket... 

Går vores børn måske i samme institution nu?  For det lyder meget som det vi oplever nu... 

Anmeld

24. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Sådan som vi har oplevet det i den gamle vuggestue, kan jeg sige at de havde virkelig styr på alt, og selv om T. fik en lille bule et eller andet sted, fik vi det at vide med det samme. Og de var altid klare over hvordan og hvornår det var sket... 

Går vores børn måske i samme institution nu?  For det lyder meget som det vi oplever nu... 

HAHA sad og tænkte det samme -Greve?

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

HAHA sad og tænkte det samme -Greve?

Nej, Frederiksberg... kunne ellers have været sjovt. 

Anmeld

24. juli 2013

LilleChelle

Jeg synes det er ganske forkert at du får at vide at sådan er det overalt i vuggestuerne. For det passer ihvertfald ikke !!! 

- Her får vi at vide hvis han har været ked, leget alene, været svær at putte, hvad og hvor meget han har spist, om han har vasketøj der skal med hjem osv. 

De leger ALDRIG alene, der er altid min. 2 pædagoger ved dem. 

Så jeg havde klart flyttet hvis ikke jeg var tilfreds, men jeg har også i forvejen svært ved at han går i institution, så havde jeg ikke været tryg ved stedet, var han jo aldrig kommet afsted ! 

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg synes det er ganske forkert at du får at vide at sådan er det overalt i vuggestuerne. For det passer ihvertfald ikke !!! 

- Her får vi at vide hvis han har været ked, leget alene, været svær at putte, hvad og hvor meget han har spist, om han har vasketøj der skal med hjem osv. 

De leger ALDRIG alene, der er altid min. 2 pædagoger ved dem. 

Så jeg havde klart flyttet hvis ikke jeg var tilfreds, men jeg har også i forvejen svært ved at han går i institution, så havde jeg ikke været tryg ved stedet, var han jo aldrig kommet afsted ! 

I knooow... Men jeg aner jo ikke hvordan flytteforløbet bliver... hvad hvis han alligevel skal gå der i to-tre-fire måneder? Jeg tror ikke de bliver flyttet umiddelbart efter man har søgt om det, desværre...

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

Og jeg er virkelig i tvilv om det er det bedste for T. ... vi er flyttet i juli sidste år, han blev storebror i august og så han skiftede vuggestue i januar... han har haft det hård den lille mand... skal han nu til at skifte institution igen? Jeg er SÅ meget i tvivl... de siger han trives nu og mens vi var på ferie, spurgte han meget efter vuggestuen. Sidste gang vi snakkede sammen sagde pedagogen, at han stortrives... men det har været sådan siden jeg fortalte at jeg var utryg... og de kan ikke helt overbevise mig, jeg er bange for det kun er en facade de har sat på... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.