Pointen er at jeg ikke føler mig tryg i at aflevere mine børn i deres nuværende vuggestue. Jeg prøver at komme over det, men kan slet ikke stope med at tænke på at min søn ikke trives der.
Min søn, T., startede i januar måneden, da flyttede i vores nuværende kommune, og han var 2 år og 2 måneder gammel. Min datter, A., startede i samme stue for to uger siden og hun er 11 måneder gammel.
Grunden til at jeg ikke føler mig tryg er f.eks. at næsten hver dag, når jeg henter, er de børn, der er tilbage, alene på stuen/gangen mens de voksne går og rydder op i køkkenet eller på badeværelset.
En anden ting er at de arbejder lidt "sjusket"... jeg kan ikke finde et bedre ord, men altså, min søns tøj og sko bliver ved med at "forsvinde": vanter, sko, sutter, hjemmesko... selv det tøj han har på om morgenen er ikke til at finde nogle gange. Og når man så spørge hvor de ting er henne, får man bare "tjah... du ved hvordan børnene er..."-agtig svar. i den gamle vuggestue har de en gang tabt en af T.s vanter og de fortalte mig det med det samme og beklagede rigtig, rigtig meget.
Hvis T. kommer til at slå sig på en eller anden måde siger de ikke noget, man skal først selv opdage det og så ved de jo ikke hvordan det er skete.
Ok, da han startede var han en "stor" dreng allerede, men han blev meget forsømt i løbet af hans indkøring. Det er i hvert fald den indtryk jeg har fået. Han blev slet ikke stimuleret og "lokket" til at lege med de andre store børn og jeg har på fornemmelse at han stadig bliver set og føler sig som en "outsider"... hver eneste dag, når jeg henter ham, leger han alene, jeg har ikke en eneste gang set ham lege med de andre børn
Og han var SÅ glad i sin gamle stue og så glad for de andre børn...
Da jeg så konfronterede hans pedagog, fik jeg ikke så meget forståelse, men hun fortalte mig så af de ting jeg klagede over var bagateller (tøjet, som forsvinder for eksempel) og at de havde jo en meget "profesionel" ørelse og kunne høre med det samme hvis noget var ikke OK hos børnene, når de for eks. var i køkkenet. Jamen, er det ikke lidt for sent når man høre noget er gået galt og skaden er sket??
Jeg fik desuden at vide at hun slet ikke kunne forstå hvad f*nden de havde lavet i den gamle vuggestue, da det virkede som om T. slet ikke havde været sammen med andre børn indtil da.
Det gjorde rigtig, rigtig ondt at høre på...
Og så lige til sidst, fik jeg smidt i hovedet at " jamen, vent til din barsel er slut, når du så er tilbage på arbejde får du sikkert andet at tænke på..." 
A., min datter, skulle starte i samme integreret institution, men i en anden stue (hvilket vi var OK med, nu hvor T. snart skal starte i BH der).
Mens vi var på ferie, ringede lederen og fortalte os at hvis vi ville have begge børn i samme pavillion (huset er delt i to pavilloner og det gør det meget lettere, logistik-mæssigt, at hente/aflevere et sted i stedet for to forskellige steder) skulle A. også gå i samme stue som T. -
. Jeg fik det rigtig dårligt ved tanken, og spurgte om hun var klar over at jeg havde været dernede og snakkede med pedagogen et par gange allerede. Det kunne hun så ikke se noget problem i og hun var sikker på at vi sagtens kunne få det til at gå...
Vi tænkte på det en hel dag og besluttede os for at prøve. Vi vil ikke være den slags forældre der giver "problemer" og vi er virkelig bange for at sige nej, da vi frygter at det kunne have en dårligt inflydelse på den måde de behandler vores børn... oh suk...
Den anden dag, i den første uge af A.s indkøring, fik jeg DEN STØRSTE SKIDEBALLE af pedagogen... fordi jeg ammer hende stadig. "og de var altså ikke fair ved dem at vi skulle gå og have det let, mens de stod tilbage med et grædfærdigt barn der ikke kunne trøstes på nogen måde." Jeg sagde at jeg ammede næsten ikke mere om dagen (men hun bliver stadig ammet om natten) og at hun er blevet passet før om dagen, og det gik rigtig godt. Plus, jeg vil gerne stoppe med at amme, men A. vil hverken have sut, sutteflaske eller bamse/nusseklud, INTET overhovedet - derfor er det så svært for hende at giv slip på brystet og vi er ikke klar med at tage den kamp lige nu (pga. mange andre ting - bl.a. en køkkenrenovering). Nej, det jeg sagde passede ikke, for hvis jeg ville stoppe, så havde jeg gjort det for længe siden, da hun anbefalede det, og at hvis jeg ikke holdt op, så hun kunne godt tillade sig at ikke tage imod A. på sin stue
Jeg blev mundlam og kunne ikke reagere på det hun sagde, da det skete på stuen, mens børnene og andre voksen var på stedet og jeg ville ikke lave en scene og igen, jeg vil ikke skændes med hende pga. af den effekt det kan have på A. & T.
Men jeg bliver ved med ikke at føle mig tryg ved at aflevere mine børn der, selv om pedagogmedhjælpere er meget søde og hjælpsomme... Jeg overvejer at tage en snak med lederen, men er bange for at det kan gøre det endnu værre og, ærlig talt, tror jeg slet ikke på at der er hjælp at hente der... 
Øv....