tilbageholde cykel pga lånte penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Du kan altså godt blive politianmeldt for det. Jeg ville aflevere cyklen. 

He he ja det er jeg kommet frem til, hvis du ser de sidste indlæg 

Tak for dit indput 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

Muffinmus

Jeg ville nok være den ikke så voksne og sige til ham at de penge skal falde inden fore uger. Gør de ikke det sælger du cyklen og tager pengene.
Min bror gjorde det samme....han havde fremlejet sin lejlighed, men hun skred en måned inden aftale og ville ikke betale det aftalte. Hun havde havemøbler stående der og fik samme mulighed, betale eller undvære sine møbler.
Tror simpelthen ikke han politianmelder dig for en cykel... Men hvad ved jeg. Jeg havde ikke givet ham cyklen før pengene kom retur. Og ville han endelig anmelde mig for tyveri, ville jeg sige at han have taget pengene uden jeg vidste det, og lovet at betale tilbage men aldrig havde gjort det og så gendannelse ham for tyveri af pengene....groft, men hader bare den slags slamberter

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg ville nok være den ikke så voksne og sige til ham at de penge skal falde inden fore uger. Gør de ikke det sælger du cyklen og tager pengene.
Min bror gjorde det samme....han havde fremlejet sin lejlighed, men hun skred en måned inden aftale og ville ikke betale det aftalte. Hun havde havemøbler stående der og fik samme mulighed, betale eller undvære sine møbler.
Tror simpelthen ikke han politianmelder dig for en cykel... Men hvad ved jeg. Jeg havde ikke givet ham cyklen før pengene kom retur. Og ville han endelig anmelde mig for tyveri, ville jeg sige at han have taget pengene uden jeg vidste det, og lovet at betale tilbage men aldrig havde gjort det og så gendannelse ham for tyveri af pengene....groft, men hader bare den slags slamberter

Det havde jeg også den vildeste lyst til, men han har jo på sms, at jeg jo siger, at jeg vil tilbageholde den 

Jeg synes han er en kæmpe røv med ører, og han er da total på bagbenene, og vil ikke engang sige, hvornår han kommer for at hente. Men har fortalt ham, at han ikke kommer ind her mere. 

Jeg lader ham få cyklen fordi, jeg simpelthen ikke gider at have noget som helst med ham at gøre mere 

Han er fuld af 

Anmeld

24. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Men ville vel ikke kunne gøre noget ved det, hvis personen ikke betalte de resterende 900 tilbage alligevel?

i princippet så kan du jo så tage personen i retten hvis der er en kontrakt på hvordan det skal forgå med afbetalingen og hvis den ikke afholdes.

Anmeld

24. juli 2013

CroQuis

MariaE skriver:

Havde jeg også gjort - uden tøven!

Jeg ville sgu have mine penge hvis nogle skyldte mig 

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

Tja nu valgte han så at blive endnu mere barnlig  Så fordi han nu fik hans vilje med cyklen, så vil han pludselig have en af de to krybdyr vi har købt sammen. Jeg har givet ham muligheden et par gange de sidste 14 dage, men der var alverdens grunde til at han ikke ville. Men nu har jeg solgt den ene, og nu er han så helt vild gal igen  Jeg vil selvfølgelig ikke annulere aftalen, for han har nægtet at ville have den indtil nu.

Anmeld

24. juli 2013

Camilla <3

Jeg havde altså heller ikke valgt at være den der super voksne type i sådan en sag.  Havde dælme beholdt cyklen!! 

Så havde han fået x antal uger, til at komme og aflevere de penge! OG SÅ kunne ha' få sin cykel. 

Til TS, føler med dig, at ha' en eks, der bare vil være Rasmus modsat, fordi han kan, kender jeg aaaalt for godt. 

Anmeld

25. juli 2013

Anonym trådstarter

Camilla <3 skriver:

Jeg havde altså heller ikke valgt at være den der super voksne type i sådan en sag.  Havde dælme beholdt cyklen!! 

Så havde han fået x antal uger, til at komme og aflevere de penge! OG SÅ kunne ha' få sin cykel. 

Til TS, føler med dig, at ha' en eks, der bare vil være Rasmus modsat, fordi han kan, kender jeg aaaalt for godt. 

Den eneste grund til at jeg ikke vil beholde den, det er så jeg ikke behøver at have mere med ham at gøre. Synes dælme han er træls lige pt.

Han har nu valgt at blokere mig på facebook, ikke at det som sådan gør noget, tænker bare, at det er en ret barnlig niveau 

Nå men ham om det, han skal bare få hentet den cykel, så vi kan få det overstået

Anmeld

25. juli 2013

Anonym

Anonym skriver:

Tja ikke særlig nemt at finde en passende overskrift - men her er mit issue:

Min kæreste (nu eks) og jeg har lige slået op. Han skylder mig stadig 900 kr, og jeg er virkelig presset økonomisk, da jeg har fået en varmeregning på 8000,- i alt, som skal betales over 2 gange. Jeg har hans cykel stående, og har faktisk nægtet at udlevere den, inden jeg får mine penge.

Måske det virker småligt, men jeg får simpelthen ikke frivilligt de penge fra ham, og jeg har ikke råd til, bare at smide de penge ud af vinduet.

Han truer med at melde mig til politiet for tyveri, og at noget slemt vil ske mig, hvis ikke jeg udleverer cyklen......

Hvad ville i gøre??

jeg har stået i samme situation bare modsatte vej at min x mente jeg skyldte ham penge...

men seriøst det er lidt småligt, får hvordan kan man skylde sin kæreste penge????

ham og jeg boede så sammen og havde fælles økonomi, så derfor ser jeg det nok på en anden måde...

Anmeld

25. juli 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg har stået i samme situation bare modsatte vej at min x mente jeg skyldte ham penge...

men seriøst det er lidt småligt, får hvordan kan man skylde sin kæreste penge????

ham og jeg boede så sammen og havde fælles økonomi, så derfor ser jeg det nok på en anden måde...

Synes også det er noget andet, hvis man har boet sammen, og har haft fælles økonomi 

Det gjorde vi ikke, og jeg har fået en varmeregning på 8000, som jeg har fået delt op i to. Han ved at jeg er meget presset næste måned, og har brug for de penge. Han opfører sig bare som en røv, for jeg har sagt han kan tage cyklen, men  nu er der bare noget andet så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.