tilbageholde cykel pga lånte penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
30 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2013

Anonym trådstarter

Tja ikke særlig nemt at finde en passende overskrift - men her er mit issue:

Min kæreste (nu eks) og jeg har lige slået op. Han skylder mig stadig 900 kr, og jeg er virkelig presset økonomisk, da jeg har fået en varmeregning på 8000,- i alt, som skal betales over 2 gange. Jeg har hans cykel stående, og har faktisk nægtet at udlevere den, inden jeg får mine penge.

Måske det virker småligt, men jeg får simpelthen ikke frivilligt de penge fra ham, og jeg har ikke råd til, bare at smide de penge ud af vinduet.

Han truer med at melde mig til politiet for tyveri, og at noget slemt vil ske mig, hvis ikke jeg udleverer cyklen......

Hvad ville i gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Min kæreste (nu eks) og jeg har lige slået op. Han skylder mig stadig 900 kr, og jeg er virkelig presset økonomisk, da jeg har fået en varmeregning på 8000,- i alt, som skal betales over 2 gange. Jeg har hans cykel stående, og har faktisk nægtet at udlevere den, inden jeg får mine penge.

Måske det virker småligt, men jeg får simpelthen ikke frivilligt de penge fra ham, og jeg har ikke råd til, bare at smide de penge ud af vinduet.

Han truer med at melde mig til politiet for tyveri, og at noget slemt vil ske mig, hvis ikke jeg udleverer cyklen......

Hvad ville i gøre??

Jeg havde afleveret cyklen..  

ville ikke falde ned på samme niveau som ham  

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Jeg havde afleveret cyklen..  

ville ikke falde ned på samme niveau som ham  

Det har jeg bestemt også overvejet, men for pokker jeg er presset økonomisk, og han har haft lang tid til at betale tilbage 

Men du har nok ret, jeg hoppede nok ned på hans niveau, fordi jeg bliver så frustreret over, at han ikke ejer moralen i at få betalt mig tilbage.

Anmeld

23. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre??

hmmmmmm........... du er nød til at aflevere den cykel.

Det er hans og han har lovgivningen på sin side.
Har du på skrift at han indrømmer at skylde dig penge?

For ellers må du nok skyde en hvid pil efter de penge og hermed ha lært ALDRIG at låne penge ud, heller ikke til en kæreste.....

Anmeld

23. juli 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Det har jeg bestemt også overvejet, men for pokker jeg er presset økonomisk, og han har haft lang tid til at betale tilbage 

Men du har nok ret, jeg hoppede nok ned på hans niveau, fordi jeg bliver så frustreret over, at han ikke ejer moralen i at få betalt mig tilbage.

Kan godt forstå dig, det er ikke sjovt. ;( 

Men det hjælper ikke på nogens situation at tilbageholde en cykel, derimod tror jeg det får dig længere væk fra dine penge at gøre det værre... Tror nok aldrig du ser dine penge igen, desværre... Men så har du da været den modne.

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

hmmmmmm........... du er nød til at aflevere den cykel.

Det er hans og han har lovgivningen på sin side.
Har du på skrift at han indrømmer at skylde dig penge?

For ellers må du nok skyde en hvid pil efter de penge og hermed ha lært ALDRIG at låne penge ud, heller ikke til en kæreste.....

Han skriver på sms at han skylder mig pengene 

Men tænker sgu bare, at jeg skriver til ham i dag, at jeg skal vide, hvornår han henter cyklen, for så står den ude ved havelågen til ham. Så må jeg glemme alt om at få de penge

Anmeld

23. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Han skriver på sms at han skylder mig pengene 

Men tænker sgu bare, at jeg skriver til ham i dag, at jeg skal vide, hvornår han henter cyklen, for så står den ude ved havelågen til ham. Så må jeg glemme alt om at få de penge

jamen så kan du jo gå rettens vej for de penge..........

men er det, så det værd

OG NEJ! du skal ikke stille cyklen -tænk hvis han nægter at have hentet den! - hvis han er så lav en person, så sørg for at overdrage ham cyklen og ha et vidne tilstede.....

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Kan godt forstå dig, det er ikke sjovt. ;( 

Men det hjælper ikke på nogens situation at tilbageholde en cykel, derimod tror jeg det får dig længere væk fra dine penge at gøre det værre... Tror nok aldrig du ser dine penge igen, desværre... Men så har du da været den modne.

Jeg rejser mig lige fra børnehaveklasse niveau igen, og er den voksne 

Tak for dit input 

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

jamen så kan du jo gå rettens vej for de penge..........

men er det, så det værd

OG NEJ! du skal ikke stille cyklen -tænk hvis han nægter at have hentet den! - hvis han er så lav en person, så sørg for at overdrage ham cyklen og ha et vidne tilstede.....

Men jeg kan jo gemme hans sms om at han henter cyklen?

For har ingen planer om, at ville stå overfor ham igen. 

Anmeld

23. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre??

som reglerne er så må du ikke holde den tilbage, med mindre du tager sagen i fogedretten og de godkender at du må holde den tilbage indtil du har fået pengene. Så jeg tænker enten aflevere den tilbage ellers så klar det i retten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.