tilbageholde cykel pga lånte penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette N skriver:

som reglerne er så må du ikke holde den tilbage, med mindre du tager sagen i fogedretten og de godkender at du må holde den tilbage indtil du har fået pengene. Så jeg tænker enten aflevere den tilbage ellers så klar det i retten

Tak for dit svar 

Jeg har lige skrevet til ham, at jeg skal vide hvornår han vil hante den, for så vil den stå fremme ved havelågen. Så behøver jeg ikke mere kontakt med ham, og jeg må skyde en hvid pil efter pengene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Men jeg kan jo gemme hans sms om at han henter cyklen?

For har ingen planer om, at ville stå overfor ham igen. 

tja... men at han skriver han henter den er jo en ting......... men han kan jo påstå du aldrig har sat den ud og at du sikkert har solgt den osv.

men pøj pøj

Anmeld

23. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Tak for dit svar 

Jeg har lige skrevet til ham, at jeg skal vide hvornår han vil hante den, for så vil den stå fremme ved havelågen. Så behøver jeg ikke mere kontakt med ham, og jeg må skyde en hvid pil efter pengene 

okay det var nok også den letteste løsning

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

tja... men at han skriver han henter den er jo en ting......... men han kan jo påstå du aldrig har sat den ud og at du sikkert har solgt den osv.

men pøj pøj

Tak for inputtet 

Jeg kunne tage et billede af at han henter den som dokumentation, det kunne ihvertfald være en mulighed.

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette N skriver:

okay det var nok også den letteste løsning

Jeg tror det er bedst sådan, og så må jeg jo bare gøre den erfaring, at jeg ikke skal hjælpe et menneske i økonomisk nød igen 

Anmeld

23. juli 2013

mn

Anonym skriver:

Jeg tror det er bedst sådan, og så må jeg jo bare gøre den erfaring, at jeg ikke skal hjælpe et menneske i økonomisk nød igen 

ja ellers hvis du gerne vil låne en penge igen så skal du nok huske at få på skrift hvor meget personen låner og hvordan og hvornår de skal betales tilbage, for så bliver det hele lidt lettere hvis personen ikke vil betale

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette N skriver:

ja ellers hvis du gerne vil låne en penge igen så skal du nok huske at få på skrift hvor meget personen låner og hvordan og hvornår de skal betales tilbage, for så bliver det hele lidt lettere hvis personen ikke vil betale

Men ville vel ikke kunne gøre noget ved det, hvis personen ikke betalte de resterende 900 tilbage alligevel?

Anmeld

23. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Tja ikke særlig nemt at finde en passende overskrift - men her er mit issue:

Min kæreste (nu eks) og jeg har lige slået op. Han skylder mig stadig 900 kr, og jeg er virkelig presset økonomisk, da jeg har fået en varmeregning på 8000,- i alt, som skal betales over 2 gange. Jeg har hans cykel stående, og har faktisk nægtet at udlevere den, inden jeg får mine penge.

Måske det virker småligt, men jeg får simpelthen ikke frivilligt de penge fra ham, og jeg har ikke råd til, bare at smide de penge ud af vinduet.

Han truer med at melde mig til politiet for tyveri, og at noget slemt vil ske mig, hvis ikke jeg udleverer cyklen......

Hvad ville i gøre??

Det kan han sagtens gøre.
Har du bevis på at han skylder dig penge? Hvis ikke du har bevis/underskrift. Så ville jeg personligt glemme det selvom det er surt. -du får dem aldrig igen

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Det kan han sagtens gøre.
Har du bevis på at han skylder dig penge? Hvis ikke du har bevis/underskrift. Så ville jeg personligt glemme det selvom det er surt. -du får dem aldrig igen

Jeg har valgt at være den voksne, og sige at han kan hente lortet, og så må jeg nok skyde en hvid pil efter de penge. Men nu er han bare rasmus modsat, og kan sørme da ikke sige, hvornår han vil hente den Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. 

Anmeld

23. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan altså godt blive politianmeldt for det. Jeg ville aflevere cyklen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.