kejsersnit 1. gang. hvad med 2. gang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

Maja88

Nessie skriver:

Vi var til en god samtale hos en fødselslæge, or vi diskuterede for og imod et KS.

Jeg har (åbenbart modsat alle de andre i denne tråd) valgt at føde vaginalt.

Får jeg veer, skal jeg ringe til fødegangen, og jeg kommer så nd til tjek, og der bliver holdt godt øje med både mig, barnet, og det gamle KS-ar.

Man får ikke lov at ligge med veer så længe, som du gjorde sidst, så det punkt ville jeg ikke bekymre mig om.

Jeg er heller ikke begejstret for at føde vaginalt, men med tanke på, at der bliver holdt så godt øje med os, og at det jo trods alt er det bedste for både mor og barn, så har jeg valgt at lægge an til en vaginal fødsel.
Man ved jo ikke om det alligevl ender med KS, men de er jo meget obs på én i den situation, så jeg tænker at det ikke bliver noget kaotisk forløb

Jeg har også valgt at føde selv,hvis hun kan vendes her om en 3 uger...  og det håber jeg virkelig virkelig hun kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Nessie

Maja88 skriver:

Jeg har også valgt at føde selv,hvis hun kan vendes her om en 3 uger...  og det håber jeg virkelig virkelig hun kan

Hvad sker der lige for vores babyer, de VIL bare lige være lidt på tværs? 

Jeg får besked på mandag, om de vil forsøge at vende hende, men iflg. JM var det ikke sikkert pga. tidligere KS, så jeg er lidt spændt på hvad de siger 

Anmeld

9. august 2013

Maja88

Nessie skriver:

Hvad sker der lige for vores babyer, de VIL bare lige være lidt på tværs? 

Jeg får besked på mandag, om de vil forsøge at vende hende, men iflg. JM var det ikke sikkert pga. tidligere KS, så jeg er lidt spændt på hvad de siger 

Jeg må gerne få vendt selvom jeg har fået ks tidligere.. så det skal hun om en 14dages tid

Anmeld

9. august 2013

Maja88

Maja88 skriver:

Jeg må gerne få vendt selvom jeg har fået ks tidligere.. så det skal hun om en 14dages tid

Tror jeg desværre bare ikke hun kan.. hun sidder præcis som sin søster.. og hun kunne ilke rykkes en cm

Anmeld

9. august 2013

Alexander&Lærke

Jeg håber du er mere heldig end jeg var da jeg ventede nr 2.  Jeg fødte  normalt første gang men da fødslen gik meget hurtigt( læs 3timer fra ve til ude i verden) gik jeg meget i stykker og fik en bristing ind i endetarmen. Uha det man bare ikke drømmer om skal ske under en fødsel. Det tog lang tid at komme over og der gik ang tid før jeg ønskede at føde et barn igen. Da vi så ventede min 2 snakkede jeg en Dell med min jordemor omkring min nervøsitet at skulle føde normalt igen. Og hun indstillet mig til en snak på hospitalet med en fødselslæge. Men denne fødselslæge var overhoved ikke hjælpsom hun gik kun op i at man burte føde normalt også selvom hun sad og sagde at risikoen for at gå ligeså meget i stykker igen var meget stor, jeg har heldigvis ingen men efter den bristning kan holde på vand, luft og aff som før. 

men da jeg ikke havde det men derfra udover en meget stor nervøsitet for at skulle føde igen, var der ikke medicinsk belæg for at indstille mig til Ks. Jeg måtte derfor gå grædende derfra og vente 2 md på at fødsels skulle indfinde sig. Da fødsel så kom fik jeg heldigvis en jordemor som gjorde meget ud af varme mit mellemgulv med varme klude men fik nok også sagt  mindst 20 at jeg vil ikke briste igen, i må gøre at for at jeg ikke brister. Hun var meget grundig og jeg fik gudskelov kun en lille bristning takke være det varme klude. 

Men tænker at du med et kejsersnit i bagagen har mere sandsynlighed. For at kunne få et Ks igen. Du må jo bare fortælle hvordan du har det derned nu, pøj pøj med projektet. 

Anmeld

9. august 2013

Clisolka

Nessie skriver:

Vi er åbenbart meget ens 

Også det med ned at ligge hvis vandet går.

Min synes at det er sjot at ligge på tværs, (føles det som om lige nu)
Hos JM  mandags var hovedet opad, og skal skannes igen på mandag for at se størrelse (pga. sukkersygen), og om hun er ved at vende sig den rigtige vej 

Jeg tror desværre ikke jeg har en chance for at føde normalt denne gang Lillebror ligger ikke på tværs mere, han vendte sig den anden aften, til gengæld er min mave sunket, og hans fødder ligger i underlivet på mig.. Så bliver spændende at blive scannet om 1½ uge, for et vendingsforsøg har jeg sagt nej tak til 

Anmeld

9. august 2013

Nessie

Maja88 skriver:

Jeg venter også bare og ser hvad de siger på mandag, synes ikke altid at de er helt enige om hvad der skal foregå.

Håber de kan rokke med din lille pige 

Anmeld

9. august 2013

Nessie

Babymor2010 skriver:

Jeg tror desværre ikke jeg har en chance for at føde normalt denne gang Lillebror ligger ikke på tværs mere, han vendte sig den anden aften, til gengæld er min mave sunket, og hans fødder ligger i underlivet på mig.. Så bliver spændende at blive scannet om 1½ uge, for et vendingsforsøg har jeg sagt nej tak til 

Jeg tror heller ikke det lykkes denne gang, men får nok mere at vide på mandag.

Jeg går ud fra at de holder ekstra øje de sidste par uger, jeg har meget fostervand, så der er plads nok for den lille til at vende sig flere gange hvis hun ellers gider 

Anmeld

10. august 2013

Mother-love

Følger lige med for jeg har nemlig også et ønske om pks igen, når vi engang skal haven mere. For efter jeg har fået mit piskesmæld kan jeg ikke klare den mindste smerte. Og frygter simpelthen at jeg går helt ned psykisk pga smerter. Jeg føler min nemlig heller ikke snydt for en fødsel. For mig betyder det heller ikke noget om det er det ene eller det andet. Bare jeg får mit barn ud i god behold

Anmeld

10. august 2013

lycly

Jeg fik pks efter aks og jeg valgte selv og hørte ikke et ondt ord om det Men det var også fordi det var under to år siden jeg havde fået det første.
Men ulempen er at der så er begrænsning på hvor mange børn man kan/må få. Man må allerhøjest få 4 børn og danner man meget arvæv kan man risikere at man får at vide efter nr 3 at man simpelhen ikke MÅ blive gravid igen.
Ikke sikkert det er relevant for dig Men personligt ville jeg gerne have 4-5 børn men det kommer jo nok ikke til at ske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.