molle85 skriver:
Jeg venter barn nr 2 (lille dreng) her til oktober.
Som du selv var ude for med din første fødsel, at det tog 3½ døgn før du fik ks, der var jeg os med vores datter.
Efter jeg havde ligget med veer i 3 døgn fik jeg akut ks og derfor ønsker jeg mig som dig at få planlagt ks denne gang.
Min læge og jordmoder fortalte jeg det til og de er fuldt forstålige med mit valg.
Jeg har så lige været til lægesamtale..
Da jeg ankommer til Hillerød på afd, kommer jeg først ind til en jordemoder/læge som skal tage mit blodtryk osv. Hun spørg mig så om mine ønsker ved denne fødsel, fortæller hende så grundet mit sidste forløb ønsker jeg ks.
Jeg skal lige love dig for hun gjorde alt hvad der stod i hendes magt for at fortælle mig at det var et meget dårligt valg og hvor skidt det var for mit barn at han ville komme til verden med ks og hvad der kunne ske under et ks.
Nå men jeg holdte fast, jeg ville ha ks..!
Lidt efter bliver jeg kaldt ind til den læge som jeg skulle til samtale hos, hun spurgte om det sammen og jeg svarede det samme.
Jeg skulle så igen ha samme smørre om hvor skidt det var for barnet osv og hvad der kunne ske mig hvis jeg fik ks, jeg kunne forbløde og der var så mange gener jeg kunne få efterfølgene og der kunne gå mange ting galt. Ergo, hun malede fanden på væggen plus hun gjorde min kæreste møg bange for at der skulle ske mig noget under det ks.
Så af denne grund gav hun mig så en ny tid til læge samtale når jeg er i uge 36 for så skulle jeg gå hjem og gemmem tænke det igen.
Lige nu ved jeg ikke hvad jeg skal vælge. Tænker stadig at ks er best for mig da jeg har mange gener denne garviditet. Jeg har dsv bækkenløsning og er ikke så frisk mere på så meget sjov og ballade med vores store pige..
Hvis min kæreste skal vælge så skal jeg føde normalt, da lægen nu har skræmt ham på den måde.. 
Puha det blev vist lidt langt..
Hejsa,
Jeg har også været til lægesamtale på Hillerød mhp. planlagt kejsersnit. Er 35+0 i dag.
Nu er det jo ikke sikkert det er samme læge vi har været inde ved.. men hende jeg talte med, var meget informerende om hvad der KAN ske. Og de SKAL fortælle dig alle de ting. Det er ikke for at skræmme. De skal bare være sikker på at du tager dit valg om KS på et velinformeret grundlag, dvs. at du kender til alle risici, store som små.
Jeg havde læst alt om kejsersnit overalt på nettet, så der var egentlig ikke noget jeg blev overrasket over.
Jeg skulle ringe tilbage når jeg havde tænkt lidt over det. Så det gjorde jeg ugen efter, og fik en dato på kejsersnit dagen efter jeg havde ringet.. 
Godt du holdt fast i dit ønske. Din JM var åbenbart ikke særlig forstående.. Synes min JM var ret forstående da jeg forklarede mit ønske til hende. Hun fortalte også om risici osv. men det synes jeg kun hun skal. Og så fik jeg en tid til lægesamtalen..
Til TS:
Jeg har fået fortalt at du må helt selv vælge om du vil have kejsersnit eller ej. Tror ikke du kommer udenom en samtale med lægen igen, men efter som du har fået kejsersnit en gang, så tror jeg slet ikke det er noget problem at få det igen.. 
Jeg skal have PKS på moders ønske, og det var der intet problem i, men det kan måske svinge lidt fra hospital til hospital.. Men så er det jo fint der er frit sygehusvalg
Jeg skal føde på Hillerød..
D.