kejsersnit 1. gang. hvad med 2. gang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

AnthonsMor

Isabella_mor skriver:

jeg fik kejsersnit med Villads, og nu går vi herhjeme og snakker om baby nr 2... som vi er begyndt at øve os lidt på 

sage er den at jeg faktisk gerne vil have kejsersnit med den næste også.. af et par årsager.

efter jeg fik villads er mit underliv blevet skørt. min hud er blevet meget sensitiv og den tørre nemt ud og når vi har sex føles det somom jeg flækker.... det gør pisse ondt.. og hvis jeg skal føde et barn så fllækker jeg min R Ø V..!!! det vil jeg helst ikke..

den anden grund er at da jeg skulle have Villads lå jeg med veer i 3½ døgn, og det var psykisk og fysisk hårdt for mig og for baby.. så derfor for at undgå at jeg ender i en lignende situation, vil jeg gerne have kejsersnit igen..

men er det grund nok til at fravælge en vaginal fødsel... og når man har fået kejsersnit før, kan man få det 2 gang uden at skulle hele lortet igennem med at spørge en miliard mennesker om lov til det??

jeg ved at jeg aldrig kommer til at føle mig snydt for den oplevelse at skulle føde vaginalt. for mig betyder det altså ingenting om babyen kommer ud med ekspresstoget eller med damplokomotivet. bare den kommer ud og har det godt, og at jeg også har det godt...

men hvad har I af erfaring på det område???

Jeg tror, uden at vide det, at hvis du allerede første gang du er til læge og jm nævner det, så vil det være nemmere for dig at få 'trumfet' igennem..
Grundet Anthons fødsel har jeg ikke lyst til at skulle føde vaginalt igen, og det snakkede jeg med min fødselsjm om et par uger efter fødslen, og det forstod hun godt, og hun ville ikke mene, at det ville blive et problem, at bede om et pks næste gang..

Så jeg tror at hvis du bare i goooood tid melder ud hvordan du har det, så er der gode chancer - især når du har fået ks før..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

molle85

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg har også været til lægesamtale på Hillerød mhp. planlagt kejsersnit. Er 35+0 i dag.

Nu er det jo ikke sikkert det er samme læge vi har været inde ved.. men hende jeg talte med, var meget informerende om hvad der KAN ske. Og de SKAL fortælle dig alle de ting. Det er ikke for at skræmme. De skal bare være sikker på at du tager dit valg om KS på et velinformeret grundlag, dvs. at du kender til alle risici, store som små. 

Jeg havde læst alt om kejsersnit overalt på nettet, så der var egentlig ikke noget jeg blev overrasket over. 

Jeg skulle ringe tilbage når jeg havde tænkt lidt over det. Så det gjorde jeg ugen efter, og fik en dato på kejsersnit dagen efter jeg havde ringet.. 

Godt du holdt fast i dit ønske. Din JM var åbenbart ikke særlig forstående.. Synes min JM var ret forstående da jeg forklarede mit ønske til hende. Hun fortalte også om risici osv. men det synes jeg kun hun skal. Og så fik jeg en tid til lægesamtalen.. 

Til TS: 

Jeg har fået fortalt at du må helt selv vælge om du vil have kejsersnit eller ej. Tror ikke du kommer udenom en samtale med lægen igen, men efter som du har fået kejsersnit en gang, så tror jeg slet ikke det er noget problem at få det igen.. 

Jeg skal have PKS på moders ønske, og det var der intet problem i, men det kan måske svinge lidt fra hospital til hospital.. Men så er det jo fint der er frit sygehusvalg  Jeg skal føde på Hillerød..

D.

Hun var mulat hende jeg var inde hos. Selvfølgelig skat de fortælle om hvad der kan ske osv, men hun gjorde bare alt for at få mig til at ændre mening..

Hvorfor skal du ha ks?

Anmeld

5. august 2013

Nessie

Vi var til en god samtale hos en fødselslæge, or vi diskuterede for og imod et KS.

Jeg har (åbenbart modsat alle de andre i denne tråd) valgt at føde vaginalt.

Får jeg veer, skal jeg ringe til fødegangen, og jeg kommer så nd til tjek, og der bliver holdt godt øje med både mig, barnet, og det gamle KS-ar.

Man får ikke lov at ligge med veer så længe, som du gjorde sidst, så det punkt ville jeg ikke bekymre mig om.

Jeg er heller ikke begejstret for at føde vaginalt, men med tanke på, at der bliver holdt så godt øje med os, og at det jo trods alt er det bedste for både mor og barn, så har jeg valgt at lægge an til en vaginal fødsel.
Man ved jo ikke om det alligevl ender med KS, men de er jo meget obs på én i den situation, så jeg tænker at det ikke bliver noget kaotisk forløb

Anmeld

5. august 2013

Clisolka

Vi var til en god samtale hos en fødselslæge, or vi diskuterede for og imod et KS.

Jeg har (åbenbart modsat alle de andre i denne tråd) valgt at føde vaginalt.

Får jeg veer, skal jeg ringe til fødegangen, og jeg kommer så nd til tjek, og der bliver holdt godt øje med både mig, barnet, og det gamle KS-ar.

Man får ikke lov at ligge med veer så længe, som du gjorde sidst, så det punkt ville jeg ikke bekymre mig om.

Jeg er heller ikke begejstret for at føde vaginalt, men med tanke på, at der bliver holdt så godt øje med os, og at det jo trods alt er det bedste for både mor og barn, så har jeg valgt at lægge an til en vaginal fødsel.
Man ved jo ikke om det alligevl ender med KS, men de er jo meget obs på én i den situation, så jeg tænker at det ikke bliver noget kaotisk forløb

Jeg kunne have skrevet det samme (så du er ikke den eneste)! 

Jeg fik et AKS med min datter for 3 år siden, men jeg har valgt en vaginal fødsel denne gang - jeg vil prøve igen 

Jeg fik ved min første samtale med min fødselslæge besked på, at jeg har mulighed for begge dele, netop fordi jeg fik et AKS sidste gang. 

Jeg ved på forhånd at jeg ikke kommer til at ligge med veer så længe som jeg gjorde med Bella, både pga. mit tidligere ar, men sørme også pga. min diabetes, så jeg giver det et forsøg 

Jeg er dog lidt utryg ved tanken om hvis vandet går - lillefisen har ikke vendt sig rigtigt endnu, så ned og ligge med mig når det sker 

Anmeld

5. august 2013

FrkDitte

molle85 skriver:

Hun var mulat hende jeg var inde hos. Selvfølgelig skat de fortælle om hvad der kan ske osv, men hun gjorde bare alt for at få mig til at ændre mening..

Hvorfor skal du ha ks?

Så er det ikke den samme..

Jeg var så bange for at møde den modstand som du gjorde.. Min stemme bævrede, jeg fik tårer i øjnene og jeg kunne næsten ikke få mit ønske sagt frem.. men heldigvis blev jeg forstået.. 

Jeg har haft nogle problemer tidligere med mit underliv, som jeg er bange for skal komme igen.. Derfor ønsker jeg PKS.

Jeg er så lettet nu jeg har fået datoen at vide.. og så er det egentlig ret praktisk.. Desuden slipper jeg for at gå over tid.. 

Har du fået en dato på dit KS?

D.

Anmeld

5. august 2013

Kløver

Jeg fik anbefalet ks anden gang og var lidt rod i Info, men fik uden problem ks anden gang og havde jeg valgt alm fødsel var det alligevel blevet pks da jeg ikke måtte blive sat igang og fik ssf

Anmeld

5. august 2013

molle85

FrkDitte skriver:

Så er det ikke den samme..

Jeg var så bange for at møde den modstand som du gjorde.. Min stemme bævrede, jeg fik tårer i øjnene og jeg kunne næsten ikke få mit ønske sagt frem.. men heldigvis blev jeg forstået.. 

Jeg har haft nogle problemer tidligere med mit underliv, som jeg er bange for skal komme igen.. Derfor ønsker jeg PKS.

Jeg er så lettet nu jeg har fået datoen at vide.. og så er det egentlig ret praktisk.. Desuden slipper jeg for at gå over tid.. 

Har du fået en dato på dit KS?

D.

Jeg har ikke fået dato endnu da de ville ha mig ind til ny samtale..

Så det skal jeg om 4 uger.

Anmeld

5. august 2013

Maja88

Isabella_mor skriver:

jeg fik kejsersnit med Villads, og nu går vi herhjeme og snakker om baby nr 2... som vi er begyndt at øve os lidt på 

sage er den at jeg faktisk gerne vil have kejsersnit med den næste også.. af et par årsager.

efter jeg fik villads er mit underliv blevet skørt. min hud er blevet meget sensitiv og den tørre nemt ud og når vi har sex føles det somom jeg flækker.... det gør pisse ondt.. og hvis jeg skal føde et barn så fllækker jeg min R Ø V..!!! det vil jeg helst ikke..

den anden grund er at da jeg skulle have Villads lå jeg med veer i 3½ døgn, og det var psykisk og fysisk hårdt for mig og for baby.. så derfor for at undgå at jeg ender i en lignende situation, vil jeg gerne have kejsersnit igen..

men er det grund nok til at fravælge en vaginal fødsel... og når man har fået kejsersnit før, kan man få det 2 gang uden at skulle hele lortet igennem med at spørge en miliard mennesker om lov til det??

jeg ved at jeg aldrig kommer til at føle mig snydt for den oplevelse at skulle føde vaginalt. for mig betyder det altså ingenting om babyen kommer ud med ekspresstoget eller med damplokomotivet. bare den kommer ud og har det godt, og at jeg også har det godt...

Jeg har selv fået valget her anden gang... eller jeg har selv valget

Anmeld

5. august 2013

Maja88

Isabella_mor skriver:

Jeg har selv fået valget her anden gang... eller jeg har selv valget

Anmeld

9. august 2013

Nessie

Babymor2010 skriver:

Jeg kunne have skrevet det samme (så du er ikke den eneste)! 

Jeg fik et AKS med min datter for 3 år siden, men jeg har valgt en vaginal fødsel denne gang - jeg vil prøve igen 

Jeg fik ved min første samtale med min fødselslæge besked på, at jeg har mulighed for begge dele, netop fordi jeg fik et AKS sidste gang. 

Jeg ved på forhånd at jeg ikke kommer til at ligge med veer så længe som jeg gjorde med Bella, både pga. mit tidligere ar, men sørme også pga. min diabetes, så jeg giver det et forsøg 

Jeg er dog lidt utryg ved tanken om hvis vandet går - lillefisen har ikke vendt sig rigtigt endnu, så ned og ligge med mig når det sker 

Vi er åbenbart meget ens 

Også det med ned at ligge hvis vandet går.

Min synes at det er sjot at ligge på tværs, (føles det som om lige nu)
Hos JM  mandags var hovedet opad, og skal skannes igen på mandag for at se størrelse (pga. sukkersygen), og om hun er ved at vende sig den rigtige vej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.