jeg mener ikke man bare lader som ingen ting og lader sig træde på, hvis man rent faktisk gør det jeg skrev hvilket var at tager en snak med personen om problemerne, så har man lige netop sagt fra og forsøgt at løse problemet, det med bare at droppe er i min verden lige netop at finde sig i at blive trådt på fordi man lige netop ikke tør sige fra og det avler ofte nye problemer hvis man droppe et familiemedlem, fordi så ender det tit med at resten af familien skal tage en af personernes parti, så jeg tænker det hurtigt havner i flere problemer end hvis man rent faktisk tog og snakkede det hele igennem.
Det med psykiske syge er en anden diskusion mener jeg, som jeg ikke ønsker at tage her.
Okay, det er jo fair nok.
Jeg mener bare, at selvom folk ikke er psykisk syge, kan man sagtens fravælge OG sige fra. Altså som udgangspunkt synes jeg, man bør give folk en chance for at ændre adfærd. Dog siger min erfaring mig, at det kræver utroligt meget af andre, at ændre sig radikalt, hvilket ofte ender med at skuffe én. I forhold til alkoholisme kan det være svært at omgås, fordi de netop har et misbrug, som oftest vælges før alle andre.
Jeg er personligt af den holdning, at hvis en person i ens liv ikke bidrager med noget positivt, hvorfor så lade dem være der? Jeg har selv givet min far utroligt mange chancer i mit liv, så jeg skylder ham bestemt ikke en ommer.
Men det er jo et holdningsspørgsmål, om man satser på en ændring efter gentagne chancer. Jeg gør ikke.
Anmeld