Anonym skriver:
Åhh, har længe haft lyst til at skrive det her, men kan ikke en gang selv finde hoved og hale i det hele ..
Sagen er den, at min kæreste og jeg har været sammen i 4,5 år. Vi har en datter på knapt 1,5 år. Han har ADHD, er ordblind, mors dreng, (ekstremt) jaloux, dominerende, manipulerende - tja, ifølge min mor (som jeg deler alt med) er det et psykisk voldigt forhold - og vil faktisk give hende ret ! Har et par veninder, resten er røget i svinget, fordi jeg 'spurgte hvor højt jeg skulle hoppe, når han bad mig om at hoppe' .. (det skal lige understreges, at jeg ikke siger, at jeg er perfekt - men lige nu, handler det om, at vores datter får det bedste!)
I mine øjne og fra mit perspektiv er forholdet dødt. Og ja, i know - det er synd at holde ham for nar - men har også ondt af manden .. Føler det er mit arbejde at få ham til, at blive et bedre menneske! Selvom mit arbejde er, at sørge for, at vores datter (begges ansvar), så bliver jeg simpelthen drænet for energi, pga ham .. Og nej - det er jo ikke hans skyld, det er MIT ansvar at gå fra en sådan person, for at jeg selv kommer i godt humør og har fokus på vores pige ..
Jeg skal hver dag,
- tænke over hvad jeg siger
- hvor jeg kigger hen
- ikke være for høflig/smilende overfor naboer
- må ikke oprette facebook eller andet, det handler mere om princip, eksemplet kunne også være klippe/farve hår som jeg har lyst til, at det skal at det skal se ud, uden at 'spørge om tilladelse' (er altså ikk 25år for sjov)
- give et fuldt referat når jeg har snakket i telefon/ om det er mine forældre, en kollega, veninde eller andet
- og der er så meget mere, jeg ikk lige kan komme i tanker om ..
Jeg VIL IKKE HAVE, at min datter skal vokse op, og tro det er okay, at mand behandler kone/kæreste sådan, for det er det ikke !! Så ved der snart skal handles ..
Den anden dag, sagde han sågar, og jeg citerer,: 'da jeg var barn, gav min mor mig bekræftigelse, nu er det din tur - og når XX bliver ældre, er det hendes tur' .. Jeg blev sgu egentligt rasende, og sagde noget i retningen af, vi har IKKE fået en datter, for at hun skal nurse om dig - du er hendes far, hun er og bliver IKKE din mor ! Med bekræftigelse menes der, at sige 'jeg elsker dig' hvert 5. Minut, hvilket ikke en gang er nok ! (samtidig er det i mine øjn misbrug at sætningens betydning)
Er samtidig, et par måneder efter fødslen, og et par gange efter, blevet beskyldt for, at XX ikke er hans datter, på trods af, at hun er som snydt ud af næsen på ham (og jeg ved med 100% sikkerhed ved det er hans). Han ville have taget en test, og så sagde jeg, at det var fint nok, men så ar der intet dig og mig - jeg har INTET gjort, som skulle gøre, at han ingen tillid burde have til mig, derfor min reaktion .. Hvis man ingen tillid har til hinanden, har man intet grundlag for et forhold.
Åhhhh, ved ikk hvad jeg vil med det her - har føler der er så meget mere, men kan ikke huske halvdelen af hvad der er sket gennem tiden ..
Har brug for et wake up call, spark i røven, solstråle historie og/eller et godt råd ..
Er ikke offer i det her, bliver stærkere for hver dag, men mere og mere kold (overfor ham) .. Er bare bange for, hvad der vil ske med ham, hvordan han vil takle det, vil han overhovedet kunne takle XX, selvom vi ikke er sammen - worst case scenario, vil han tage vores datter fra mig ? Han er utroligt charmerende på facaden, men graver man dybt nok, er facaden ikle så pæn