Ja, så er det vist en lidt mere kompliceret hjertefejl end den Alberte havde - hun er født med VSD og lige den fejl er den første hjertefejl de startede med at operere på for 50 år siden, så det har de rimelig styr på. Men generelt er de super dygtige dernede. De fortalte os, at selve operationen ikke var det "farlige", men dagene på intensiv.
Uanset hvad, så er det de længste timer i ens liv og uanset hvor mange gange lægerne har opereret, så har vi forældre jo ikke prøvet at ligge vores barn på briksen før, så man er nervøs. Alt andet ville også være unaturligt.
Jeg ved ikke lige hvad du mener med åben operation? Men vores datter er opereret i brystet, hvor de brækkede ribben osv for at komme til. Så Alberte har aldrig rullet rundt og ligget på maven som er normalt for de fleste babyer.
Alberte lå 3 dage på intensiv - lige da hun kom fra operation (ca 20 min efter) stod der lige pludselig et hav af læger og hun måtte ned igen og åbnes ( det var nok det værste), men ellers så undgik hun alle de komplikationer som man frygter efter operation. 3 dage på intensiv og 4 dage på børneafd. så var vi hjemme igen 
Du er altid meget velkommen til at skrive til mig herinde, hvis du har lyst til at dele nogle tanker eller bare er nysgerrig 
ja den er lidt kompliceret, men det er trods alt én de støder på forholdvis "tit".
Valdemar har VSD + mere... hans ene hul har dog tilsynladende lukket sig selv, så nu er det "kun" ét stort hul tilbage + bagom liggende aorta bue + forsnævrede klapper ved lungene vene´en...
jeg håber virkelig inderligt at vi får et forløb ligesom jeres!
lå i på Skejby?
og ja, med åben operation mener lægerne at hans ribben bliver klippet op og de så får fuld adgang til hjertet udefra
så de har forberedt os på at han bliver sat noget tilbage i sin udvikling.. han triller jo allerede rundt, og er ved at ligge an til at kravle. Men det vil jo så nok blive sat i stå i ca 4 mdr efter..
det er også bare pyt-skidt! det ENESTE der betyder noget er at han overlever og kommer sig! Udviklingen og alt det andet skal vi sgu nok få styr på før eller siden!