Wampires skriver:
Kan sagtens følge dig meget af vejen 
sidder også nogen gange undrende overfor hvordan man ikke kan få det til at hænge sammen økonomiskt med 2 fuldtidsindtægter af 40.000 kr. udbetalt... tilsammen får vi halvdelen herhjemme og vi klarer den da så vores søn absolut ikke mangler noget...
Vi prioriterer bare hvad vores penge skal bruges på hver måned.. så en måned er det f.eks. nyt tøj til sønnen, en anden måned til sjov og spas til os voksne i form af computerspil (på tilbud hos Steam eller brugte i Gamestop), og næste måned køber vi stort ind af ting som kød og langtidsholdbar mad så der er et fyldt lager til de måneder hvor vi kun lige akkurat har til at købe mælk, brød og pålæg for at holde budgetten væk fra underskud...
Men vi tager så heller ikke ud at rejse, hverken ind eller udlands, vi spiser ikke på restaurant eller café, vi tager ikke i biografen, vi køber brugt legetøj til sønnen og han har arvet meget af det vi selv har gemt fra da vi var børn. Tøj er halvt om halvt gaver eller genbrug eller købt på tilbud til max 50 kr. pr. stk.
Så ja har nogen gange svært ved at forstå at man har lyst til at klatte sine penge væk hver måned i tusindvis på absolut ingenting...
vi køber da pizza en sjælden gang hver 4. mdr når der er børnepenge, så køber vi enten en eller 2 pizzaer i frokost tilbuddet til 90 kr. tilsammen og så tager vi hjem og hygger med pizza og mælk eller billig sodavand fra Netto/Rema...
Men så har i måske prioriteret dyrere bil og bolig end os, eller også bor i måske i en lidt dyrere landsdel

Vi har hus til omkring 1 mil, to biler og får samlet set 31000 udbetalt. Men vi hår råd til at rejse, til bøffer og pizza hver uge, masser af lækkert tøj, bifture, ud at spise osv.
Så synes vi ligger godt i svinget på den sociale skala selv om vores indtægter lønmæssigt (trods to fuldtidsstillinger) ligger lavt. Staten betragter os jo nærmest som lavtlønnede selv om selv synes vi har et skønt liv med alt vi behøver.
Men jeg tænker måske også mere på dem på SU, på KH osv der virkeligt ikke har meget at rutte med. Hvor det lykkes for nogle rigtigt godt, men går heeeeeelt galt for andre.
Og ang det med mobiler nogle har svaret på, så er det jo ikke jer der HAR råd jeg sukker over, men dem der ikke har mens stadig synes den smartestes og dyreste er et must. Det er den jeg står af på.
Mine forældre kautionerede for nogle venner for mange år siden. De levede et skønt liv med luksus, deres datter havde egen hest, fine biler osv. Men betalte ikke deres regninger. Så kautionerede mine forældre for 200.000 ...de betalte første afdrag og gad ikke betale resten, så i mange år sad mine forældre lidt trængt i det fordi de havde hjulpet venner der levede over evne. Måske også der min holdning til den slags er lidt grov