Folk og deres dårlige økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.970 visninger
25 svar
102 synes godt om
13. juli 2013

Anonym trådstarter

Ja, jeg kan simpelthen ikke lade være med at undre mig.
Jeg kan forstå folk på SU med børn har problemer, netop fordi der kommer trælse regninger til F.eks tandlæge, skolebøger osv.
At det er svært at få luft til ret meget med sådan en økonomi.
Men gang på gang bliver jeg overrasket over hvor uansvarlige folk er bare i dette forum, at man gang på gang får nej til banklån men så tager den grumme løsning med afbetaling eller voldsomt dyre lån dig steder. Det kan sgu da kalde at skyde sig selv i foden eller pisse i bukserne for at få varmen.
Det er ting som F.eks at ville tage kørekort på lånte penge når der på ingen måde er råd til bil i den nærmeste fremtid, købe nyeste model mobil man ikke har råd til, købe nyt tv man heller ikke har råd til, købe sofaer på afbetaling i stedét for brugt...osv osv.
Alle kan rende ind i dårlig økonomi, men hold op der er mange der bare går i ring fordi de liiiige skal have.

Bare i dette forum har der været rigtigt mange indlæg om folk der mangler ting og vil have quicklån. Øv øv. Hold nu fingrene fra den slags...der er en grund til bankerne siger nej til at låne penge, og nej, det ér altså ikke fordi de har noget imod jer, det er jeres liv og økonomi de passer på, når folk ikke selv kan.

Og så er der folk med ørn der konstant flytter, har selv boet ved siden af en mor til to der havde boet 4 steder på 5 år...helt ærligt, det er hverken smart økonomisk eller fair overfor ens børn. De kan godt lide trygheden i kendte rammér, og det koster ofte kassen i flytning, indskud osv. Førhen boede folk 2-3 steder et helt liv, nu kan det være nødvendigt at flytte pga job osv, men dælme da ikke hele tiden.
Jeg vil ikke træde folk ovér fødderne, men blot påpege jeg synes det er vildt så mange der generelt slet ikke har styr på deres liv og penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

Mettefpigen

Forstår ikk lige hvorfor flytning er med der.... Der kan da være flere grunde til at man flytter....

Anmeld

13. juli 2013

Dinna88

Så er det jo godt at vi er så mange herinde, der gerne hjælper med madplaner, budget og gode råd

Anmeld

13. juli 2013

gonefishing

Mettefpigen skriver:

Forstår ikk lige hvorfor flytning er med der.... Der kan da være flere grunde til at man flytter....

Enig i det hele, lige på nær flytning...
synes også der er mange forskellige grunde til det.
Her er vi en familie der har flyttet meget.
Først fra 1 vær til Ørestaden da vi ventede 1. barn. Men i Ørestaden var der skimmelsvamp i boligen og KAB ville intet gøre så vi valgte et år efter at flytte a sap. Det betød, da vi ikke havde været skrevet op nogle steder i 20 år, at vi måtte leje privat.
Det betyder at man så kun kan bo samme sted i 2 år. Så nu skal vi flytte igen.
ALT der er ledigt her og nu koster 10.000/12.000 kr pr mrd.
Hjælp fra kommunen til f.eks. at flytte i ghetto, kan KUN ske hvis begge voksne er i job (jeg studere). såååååå synes ikke det er så lige til

Anmeld

13. juli 2013

E.J.mor.

der kan altså være mange grunde til at man tager hurtige lån,og ja der er selvfølgelig sikkert mange der gør det fordi der er noget de lige vil have.

men det er op til  folk selv, hvordan de vil bruge deres penge, man må bar tag konsekvenserne.

Anmeld

13. juli 2013

Mettefpigen

Flodkilling skriver:

Enig i det hele, lige på nær flytning...
synes også der er mange forskellige grunde til det.
Her er vi en familie der har flyttet meget.
Først fra 1 vær til Ørestaden da vi ventede 1. barn. Men i Ørestaden var der skimmelsvamp i boligen og KAB ville intet gøre så vi valgte et år efter at flytte a sap. Det betød, da vi ikke havde været skrevet op nogle steder i 20 år, at vi måtte leje privat.
Det betyder at man så kun kan bo samme sted i 2 år. Så nu skal vi flytte igen.
ALT der er ledigt her og nu koster 10.000/12.000 kr pr mrd.
Hjælp fra kommunen til f.eks. at flytte i ghetto, kan KUN ske hvis begge voksne er i job (jeg studere). såååååå synes ikke det er så lige til

Her er vi også flyttet 3 gange på under 2 år...

Anmeld

13. juli 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg kan forstå folk på SU med børn har problemer, netop fordi der kommer trælse regninger til F.eks tandlæge, skolebøger osv.
Men gang på gang bliver jeg overrasket over hvor uansvarlige folk er bare i dette forum, at man gang på gang får nej til banklån men så tager den grumme løsning med afbetaling eller voldsomt dyre lån dig steder. Det kan sgu da kalde at skyde sig selv i foden eller pisse i bukserne for at få varmen.
Det er ting som F.eks at ville tage kørekort på lånte penge når der på ingen måde er råd til bil i den nærmeste fremtid, købe nyeste model mobil man ikke har råd til, købe nyt tv man heller ikke har råd til, købe sofaer på afbetaling i stedét for brugt...osv osv.
Alle kan rende ind i dårlig økonomi, men hold op der er mange der bare går i ring fordi de liiiige skal have.

Bare i dette forum har der været rigtigt mange indlæg om folk der mangler ting og vil have quicklån. Øv øv. Hold nu fingrene fra den slags...der er en grund til bankerne siger nej til at låne penge, og nej, det ér altså ikke fordi de har noget imod jer, det er jeres liv og økonomi de passer på, når folk ikke selv kan.

Og så er der folk med ørn der konstant flytter, har selv boet ved siden af en mor til to der havde boet 4 steder på 5 år...helt ærligt, det er hverken smart økonomisk eller fair overfor ens børn. De kan godt lide trygheden i kendte rammér, og det koster ofte kassen i flytning, indskud osv. Førhen boede folk 2-3 steder et helt liv, nu kan det være nødvendigt at flytte pga job osv, men dælme da ikke hele tiden.
Jeg vil ikke træde folk ovér fødderne, men blot påpege jeg synes det er vildt så mange der generelt slet ikke har styr på deres liv og penge.

er meget enig med dig. nu ser jeg det ikke så tit herinde, men ser det i min omgangskreds, og så har jeg fulgt med i luksusfælden, hvor man må sige der har været vist en del af det du beskriver .. synes egentlig det er trist, for den gæld man skaber sig vare bare så mange år, i mange tilfælde længere tid end selve det pengene er blevet brugt til... 

Anmeld

13. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg har aldrig lånt penge. Men har købt mobil på afbetaling - første gang afbetalte jeg hver måned i 6 mdr og her 2 gang lagde jeg hele afbetalingen på en gang - udelukkende fordi jeg sparede 4000 kr på mobilen på denne måde. Men kan absolut ikke se at det skulle være uansvarligt at købe mobil på afbetaling - man kan stort set ikke andet idag.

Anmeld

13. juli 2013

Hyacinth

Kan slet ikke forstå, hvorfor det generer dig? Det er jo ikke dig, det rammer personligt?

Derudover er der mange grunde til at flytte - også mere personlige grunde som f.eks. at flygte fra en syg ekskæreste..

Dernæst er bankerne ikke "søde og flinke" folk der "bare" passer på den danske befolkning - de passer på sig selv, fordi de brændte nallerne ifb. med krisen, som i øvrigt var startet pga. bankernes grådighed
Bankerne låner ikke altid pengene ud, selvom folk kan sidde fint økonomisk med lån. De er sælgere lige såvel som ham fra tøjbutikken.

Jeg er enig i, at hurtiglån er noget lort, men jeg tror man skal kende til enhver families baggrund for deres økonomiske situation eller "masse-flytninger", førend man kan kalde dem uansvarlige osv.
Nogle mennesker sidder f.eks. med en forbrugsgæld pga. dårlige valg da de fyldte 18 år og kunne indtage hele verden

Anmeld

13. juli 2013

Benjamins'mor

Vi står så også og skal flytte igen (igen igen siger nogen måske). Men min kæreste flyttede i lejlighed i december 2009, i maj 2010 fandt vi ud af jeg var gravid og i september 2010 flyttede han i en større lejlighed så der var plads til en baby (jeg flyttede ind i oktober 2010). I februar 2012 flyttede vi så til vores nuværende bolig, vi ville gerne ned til jorden, hvor vi før boede på 3. sal. Nu skal vi så flytte igen, da vi venter nr. 2 og ikke har plads nok. Det synes jeg absolut ikke er synd for min søn, en anden ting er så vi kun flytter over på den anden side af vejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.