Ja, jeg kan simpelthen ikke lade være med at undre mig.
Jeg kan forstå folk på SU med børn har problemer, netop fordi der kommer trælse regninger til F.eks tandlæge, skolebøger osv.
At det er svært at få luft til ret meget med sådan en økonomi.
Men gang på gang bliver jeg overrasket over hvor uansvarlige folk er bare i dette forum, at man gang på gang får nej til banklån men så tager den grumme løsning med afbetaling eller voldsomt dyre lån dig steder. Det kan sgu da kalde at skyde sig selv i foden eller pisse i bukserne for at få varmen.
Det er ting som F.eks at ville tage kørekort på lånte penge når der på ingen måde er råd til bil i den nærmeste fremtid, købe nyeste model mobil man ikke har råd til, købe nyt tv man heller ikke har råd til, købe sofaer på afbetaling i stedét for brugt...osv osv.
Alle kan rende ind i dårlig økonomi, men hold op der er mange der bare går i ring fordi de liiiige skal have.
Bare i dette forum har der været rigtigt mange indlæg om folk der mangler ting og vil have quicklån. Øv øv. Hold nu fingrene fra den slags...der er en grund til bankerne siger nej til at låne penge, og nej, det ér altså ikke fordi de har noget imod jer, det er jeres liv og økonomi de passer på, når folk ikke selv kan.
Og så er der folk med ørn der konstant flytter, har selv boet ved siden af en mor til to der havde boet 4 steder på 5 år...helt ærligt, det er hverken smart økonomisk eller fair overfor ens børn. De kan godt lide trygheden i kendte rammér, og det koster ofte kassen i flytning, indskud osv. Førhen boede folk 2-3 steder et helt liv, nu kan det være nødvendigt at flytte pga job osv, men dælme da ikke hele tiden.
Jeg vil ikke træde folk ovér fødderne, men blot påpege jeg synes det er vildt så mange der generelt slet ikke har styr på deres liv og penge.
Anmeld