Min søn kan ikke lide mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Han må da også meget gerne elske hans far mere end mig... Men det sårer bare mit moderhjerte at han allerede ikke kan lide mig, jeg havde regnet med det først var i teenagealderen

Han er jo kun 2 år - han aner da ik det sårer dig. Og ser i har fået en lille ny så vil mene det er meget naturligt at han "straffer" dig - dårlig samvittighed hjælper alligevel ik så vær glad for han er vild m sin far når der også er en til at tag sig af - fakta er jo at når du har en til så kan du ikke gøre alle de ting du plejer at gøre m ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Far henter og bringer, far står op med ham om morgenen og giver ham tøj på og morgenmad. Far bader ham og putter ham...

Ja, jeg gør faktisk ingenting med ham mere, fordi vi har fået en baby mere.. Før var det mig der hentede, stod op med ham om morgenen, puttede ham hver anden dag osv.

Men jo mere gravid jeg blev, jo mindre kunne jeg gøre fordi jeg fik ondt alle steder og så er han ligeså stille bare begyndt at skubbe sig helt væk fra mig 

Det skal I ændre på! Han savner dig jo. Far skal meget mere på banen over for baby, og du skal være hos din lille, store søn så meget, du overhovedet kan! 

Han føler sig da glemt og overset af dig, og det kan I ændre. Da min mellemste blev storebror 14 mdr. gammel, tog min mand sig rigtigt meget af babybror, så den lillebitte storebror stadig kunne regne med mig. Man ammer jo ikke uafbrudt hele døgnet. 

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej det ved jeg godt men tror helt sikkert det er en del af deres natur for daniel har også gjord det i over 4uger her hvor han næsten ikke ville mig tro mig det er da vildt hårdt fordi vi elsker da dem så meget

Det gør nemlig helt vildt ondt indeni

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Han er jo kun 2 år - han aner da ik det sårer dig. Og ser i har fået en lille ny så vil mene det er meget naturligt at han "straffer" dig - dårlig samvittighed hjælper alligevel ik så vær glad for han er vild m sin far når der også er en til at tag sig af - fakta er jo at når du har en til så kan du ikke gøre alle de ting du plejer at gøre m ham

Ved godt at han ikke ved det sårer mig, men det gør det nu alligevel

Er også meget glad for at han elsker hans far så meget som han gør, men ja, før var det bare meget mere os begge der kunne alt med ham, hvor det nu kun er hans far... Håber da at jeg kan genopbygge det nu, hvor lillen er ved at være så stor at far kan tage meget mere over...

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det skal I ændre på! Han savner dig jo. Far skal meget mere på banen over for baby, og du skal være hos din lille, store søn så meget, du overhovedet kan! 

Han føler sig da glemt og overset af dig, og det kan I ændre. Da min mellemste blev storebror 14 mdr. gammel, tog min mand sig rigtigt meget af babybror, så den lillebitte storebror stadig kunne regne med mig. Man ammer jo ikke uafbrudt hele døgnet. 

Nej det ved jeg godt, men det er heller kun amningen, for far er også meget på banen med lillen, men stadig nok ikke helt nok.. Det ved vi også godt og vi er også begyndt at ændre på det i og med at jeg er begyndt at være mere ind over med alle de ting, men hentning, putning osv. Men stadig ikke nok...

Anmeld

13. juli 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hver gang han skal trøstes er det kun hans far der dur.

Han "sladre" om mig til hans far.

Nogle gange virker det hele bare som om han hader mig! Jeg er kun god nok hvis han far siger at han skal give mig et kys eller ligende...

Han har altid været meget mere glad for hans far end mig...

Andre der har det sådan med deres 2 årige?

Sådan er det også herhjemme, for hun er fars pige  Hendes far har været hendes primære forældre der har afleveret og hentet hende efter jeg startede på arbejde igen efter min barsel med hende, og det er helt okay med mig. Dog har mor altid været den bedste hvis hun har været syg, ked eller lignende. 

Men det er efterhånden begyndt at vende nu. Jeg er 7 mrd. henne med hendes lillebror, og som maven er vokset er hun blevet mere og mere morglad. Jeg gik på barsel i går så jeg kommer til at være meget mere hjemme med hende nu 

Anmeld

13. juli 2013

B&J

Anonym skriver:

Det gør nemlig helt vildt ondt indeni

det gør det.. når vores dreng gør det her hjemme er vi begyndt at smile og sige snart er det den andens tur

Anmeld

13. juli 2013

Baby2010/2013

Anonym skriver:

Ikke rigtig mere... Før vi fik en lille mere var min søn og jeg bedste legevenner og havde det virkelig sjovt sammen. Men nu hvor han er blevet storebror og jeg ammer, så kan han bare slet ikke lide mig mere Slår mig og trodser mig hele tiden...

Tror han savner mig at lege med og jeg savner også bare ham rigtig meget, han var min allerbedste legekammerat for et år siden, men nu her hader han mig bare

Tro mig han hader dig IKKE!

Han er stadig lille og skal også lige finde ud af hvorfor der pludselig er en som har overtaget opmærksomheden fra mor.

Vi fik selv en lille en for godt 2 mdr siden og har i forvejen en på 2½ år. Så jeg er helt med på hvad du pt går igennem 

Men tro mig, det ændrer sig, og lige for tiden er det farmand som er den sjoveste og som har allermest tid til sjov og ballade. Min mand og jeg snakker tit om det, da jeg har behov for det, men også fordi man er bange for at gå glip af noget. Men det bliver ikke ved med at være sådan. Lillesøster eller lillebror bliver jo heldigvis kun størrer og pludselig en dag er de jo sjove at leget med, og så kan man indvoldverer sig noget mere i den stores leg 

Rigtig god sommer og jeg håber det hjalp lidt på humøret?

Anmeld

13. juli 2013

Lilje82

Anonym skriver:

Far henter og bringer, far står op med ham om morgenen og giver ham tøj på og morgenmad. Far bader ham og putter ham...

Ja, jeg gør faktisk ingenting med ham mere, fordi vi har fået en baby mere.. Før var det mig der hentede, stod op med ham om morgenen, puttede ham hver anden dag osv.

Men jo mere gravid jeg blev, jo mindre kunne jeg gøre fordi jeg fik ondt alle steder og så er han ligeså stille bare begyndt at skubbe sig helt væk fra mig 

Er sikkerhed, at det er derfor, det er hans måde at straffe dig på. Ammer du? 

Forsøg at have ham med, når F.eks. ammer baby, lav evt. en lille "amme" kurv med nogle bøger som I sammen kan kigge i imens, lad farmand tage baby, når den ikke spiser, så du kan være sammen med storebror. 

Han føler sig naturligt nok lidt udenfor, det er svært i en alder af 2 år, at forstå en baby for så meget opmærksomhed. 

Anmeld

13. juli 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ikke rigtig mere... Før vi fik en lille mere var min søn og jeg bedste legevenner og havde det virkelig sjovt sammen. Men nu hvor han er blevet storebror og jeg ammer, så kan han bare slet ikke lide mig mere Slår mig og trodser mig hele tiden...

Tror han savner mig at lege med og jeg savner også bare ham rigtig meget, han var min allerbedste legekammerat for et år siden, men nu her hader han mig bare

Tror han er jaloux og savner dig.. Tror det er en helt normal fase når der kommer en lille ny..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.