Mumto3 skriver:
Hold da op! Her er vi godt nok forskellige, eller også har jeg misforstået dit indlæg!!! Det er bestemt en mulighed!!!
Men sådan som jeg læser det du skriver, så bør man ikke stille forbud op for børn og unge, for så bliver det bare endnu mere spændende. Er det rigtig forstået??? Du nævner selv alkohol som eks. Jeg har lyst til at køre den videre, hvad så hvis de gerne vil prøve stoffer? Eller begå et lille indbrud, eller stjæle en bil og køre lidt rundt i den? Er der ingen grænser? Hvad nu hvis de gerne vil prøve at prostituere sig selv, bare en enkelt gang for at få lidt penge ud af den fredags-sex de alligevel går ud i byen og finder. Mener du virkelig at man ikke må stille den slags forbud op for sine børn?
Hjemme hos os, har vi forbud mod 'Alt', eller ihvertfald rigtig meget, og jeg kunne slet slet ikke forstille mig hvordan jeg skulle opdrage mine børn hvis der ikke var ting jeg måtte sige: Det må I ikke. Færdig basta slut! Det står ikke til diskussion!!! Herhjemme har vi f.eks. forbud med gummistøvler i sofaen og når de bliver større, får de forbud mod andre ting.
Jeg går ud fra at der er ting dine børn ikke må (men igen, jeg kan tage fejl!) Børn er jo ikke født med at vide hvad man må og hvad man ikke må i vores kulturkreds, hvordan lære du det til dine børn, hvis de aldrig må få at vide at der er noget de ikke må og det er forbudt?
jo, selvføgelig bør man sætte grænser, men man bør heller ikke sige nej, men ja, med maner. tag den først øl med dit barn, så det ikke gør det i smug, køb de første kondommer, så de ikke tror at sex er forbudt eller gør det uden kondom, fordi de ikke tør købe dem selv. Man er nød til at snakke med sine børn.
Børn kan godt være på FB, hvor du sætter en grænse for hvad de må lave på siden.
Give dem en mobil, og de give dem grænser for hvad de må bruge den til.
Alkoholen var ikke mig, jeg svarede bare på en andens. ''
hvor mange stjæler en bil, begår indbrud eller blive luder, fordi at mor og far har sagt at, det må man ikke. Helt ærligt. Det er jo ikke ligefrem børnene kommer og spørg om.
Men at hvis vores børn mangler penge, ved at de ikke skal være bange for at komme og spørge..
Børn skal da have grænser, men skal man sige nej til alt, eller lave en aftale, så børnene ikke altid får et nej. Vælge sine kampe. Og jeg synes overhovedet ikke at FB er en kamp der er værd at blive uvenner med sine børn omkring. d
Alt med måde. Og jeg synes lige det er nogle voldsomme ting du siger.