Børn og Facebook.....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2013

TNBC

lollandpigen skriver:

Det kan godt være at børn nok skal få set det de vil se fordi de er gode til teknik... men synes ikke man som forældre behøver at bryde en reglen og selv hjælpe til med at der bliver begået bryd på loven.....

Er det så også okay at når han bliver 15 og vil købe øl så må gerne det selvom man ikke er gammel nok.... Mener når en äldersgrænse ikke gælder gælder andre ældersgrænser vel heller ikke......

Er stadig af mening at regler skal overholdes hvorfor er de ellers blevet lavet?? Vel ïkke for at generer folk??!!

det er en lille ting. så må man da snakke med sine børn om tingene. i stedet for at sidde og tænke frem i tiden og tænke hvad nu hvis??
Alle bryder regler en gang imellem, og FB er ikke lige den jeg vil fare mest over, hvis man bare har faste regler og grænser med sine børn, og de acceptere det.
Nej, det er ikke ok, men hvis du begrænser dine børn, bliver tingene mere spænnende, og det er jo der det går galt. Hvad vi ikke må, det gør vi. Børnene synes deres forældre er idioter, fordi de ikke må noget og så gør de oprør. Kom på forkant og slip for at få en teenager, der er møgsur 24/7
Børn har da må gå ind og se film, som de ikke var gamle nok til, hvis bare de havde en voksen med. det har da ikke fået dem til at gå ind og se film, de er for små til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

Mumto3

Yurie skriver:

det er en lille ting. så må man da snakke med sine børn om tingene. i stedet for at sidde og tænke frem i tiden og tænke hvad nu hvis??
Alle bryder regler en gang imellem, og FB er ikke lige den jeg vil fare mest over, hvis man bare har faste regler og grænser med sine børn, og de acceptere det.
Nej, det er ikke ok, men hvis du begrænser dine børn, bliver tingene mere spænnende, og det er jo der det går galt. Hvad vi ikke må, det gør vi. Børnene synes deres forældre er idioter, fordi de ikke må noget og så gør de oprør. Kom på forkant og slip for at få en teenager, der er møgsur 24/7
Børn har da må gå ind og se film, som de ikke var gamle nok til, hvis bare de havde en voksen med. det har da ikke fået dem til at gå ind og se film, de er for små til.

Hold da op! Her er vi godt nok forskellige, eller også har jeg misforstået dit indlæg!!! Det er bestemt en mulighed!!!

Men sådan som jeg læser det du skriver, så bør man ikke stille forbud op for børn og unge, for så bliver det bare endnu mere spændende. Er det rigtig forstået??? Du nævner selv alkohol som eks. Jeg har lyst til at køre den videre, hvad så hvis de gerne vil prøve stoffer? Eller begå et lille indbrud, eller stjæle en bil og køre lidt rundt i den? Er der ingen grænser? Hvad nu hvis de gerne vil prøve at prostituere sig selv, bare en enkelt gang for at få lidt penge ud af den fredags-sex de alligevel går ud i byen og finder. Mener du virkelig at man ikke må stille den slags forbud op for sine børn?

Hjemme hos os, har vi forbud mod 'Alt', eller ihvertfald rigtig meget, og jeg kunne slet slet ikke forstille mig hvordan jeg skulle opdrage mine børn hvis der ikke var ting jeg måtte sige: Det må I ikke. Færdig basta slut! Det står ikke til diskussion!!! Herhjemme har vi f.eks. forbud med gummistøvler i sofaen og når de bliver større, får de forbud mod andre ting.

Jeg går ud fra at der er ting dine børn ikke må (men igen, jeg kan tage fejl!) Børn er jo ikke født med at vide hvad man må og hvad man ikke må i vores kulturkreds, hvordan lære du det til dine børn, hvis de aldrig må få at vide at der er noget de ikke må og det er forbudt?

Anmeld

13. juli 2013

FruStolpe

Tja jeg kommer til at gå i mod flertallet her. Vi har en del børn i familien og når de bliver en 8-9 år ja så får de altså lov til at få en Facebook profil.

Selvfølgelig under opsyn, men igen jeg synes bestemt ikke af FaceBook er det værste sted i verden. Man kan jo som forælder bare lade være med at give barnet password og så er det 100% forælder bestemt hvornår det er Facebook tid.

Der er i min optik meget værre sider end den, Youtube bare for at tage et eksempel.

Men nu er min datter jo også kun knapt 3, så jeg kan jo nå at skifte mening 100 gange

Anmeld

13. juli 2013

TNBC

Mumto3 skriver:

Hold da op! Her er vi godt nok forskellige, eller også har jeg misforstået dit indlæg!!! Det er bestemt en mulighed!!!

Men sådan som jeg læser det du skriver, så bør man ikke stille forbud op for børn og unge, for så bliver det bare endnu mere spændende. Er det rigtig forstået??? Du nævner selv alkohol som eks. Jeg har lyst til at køre den videre, hvad så hvis de gerne vil prøve stoffer? Eller begå et lille indbrud, eller stjæle en bil og køre lidt rundt i den? Er der ingen grænser? Hvad nu hvis de gerne vil prøve at prostituere sig selv, bare en enkelt gang for at få lidt penge ud af den fredags-sex de alligevel går ud i byen og finder. Mener du virkelig at man ikke må stille den slags forbud op for sine børn?

Hjemme hos os, har vi forbud mod 'Alt', eller ihvertfald rigtig meget, og jeg kunne slet slet ikke forstille mig hvordan jeg skulle opdrage mine børn hvis der ikke var ting jeg måtte sige: Det må I ikke. Færdig basta slut! Det står ikke til diskussion!!! Herhjemme har vi f.eks. forbud med gummistøvler i sofaen og når de bliver større, får de forbud mod andre ting.

Jeg går ud fra at der er ting dine børn ikke må (men igen, jeg kan tage fejl!) Børn er jo ikke født med at vide hvad man må og hvad man ikke må i vores kulturkreds, hvordan lære du det til dine børn, hvis de aldrig må få at vide at der er noget de ikke må og det er forbudt?

jo, selvføgelig bør man sætte grænser, men man bør heller ikke sige nej, men ja, med maner. tag den først øl med dit barn, så det ikke gør det i smug, køb de første kondommer, så de ikke tror at sex er forbudt eller gør det uden kondom, fordi de ikke tør købe dem selv. Man er nød til at snakke med sine børn.
Børn kan godt være på FB, hvor du sætter en grænse for hvad de må lave på siden.
Give dem en mobil, og de give dem grænser for hvad de må bruge den til.
Alkoholen var ikke mig, jeg svarede bare på en andens. ''

hvor mange stjæler en bil, begår indbrud eller blive luder, fordi at mor og far har sagt at, det må man ikke. Helt ærligt. Det er jo ikke ligefrem børnene kommer og spørg om.
Men at hvis vores børn mangler penge, ved at de ikke skal være bange for at komme og spørge..

Børn skal da have grænser, men skal man sige nej til alt, eller lave en aftale, så børnene ikke altid får et nej. Vælge sine kampe. Og jeg synes overhovedet ikke at FB er en kamp der er værd at blive uvenner med sine børn omkring. d

Alt med måde. Og jeg synes lige det er nogle voldsomme ting du siger.

Anmeld

13. juli 2013

gonefishing

lollandpigen skriver:

Er virkelig ved at blive i tvilv om det er mig der er for streng.....??

min dreng på 11 vil rigtigt gerne have sin profil på FB.... Alle andre har.... Jeg er den eneste..... Jeg kan sagtens styre det..... Osv Osv....

Jeg har sagt at det får han ikke fordi der er en regl om at man skal være 13 år og regler er til for at man overholder dem.... da der er en grund til de regler er blevet lavet......

Hvordan har andre det med at folk bare opretter og skriver et andet årstal end det rigtigt for at børnene så er fyldt de 13 år som er lovkravet??

Mange af min drengs klassekammerater har en profil men min mening er stadig at reglen skal overholdes med de 13 år....

Kom gerne med jeres mening..... Og har jeres børn under 13 år en Faceook profil??

Jeg er 28 og har ingen Facebook
Synes bestemt at det skal overholdes at han skal være 13 år

Anmeld

13. juli 2013

wamse

Min søn var ikke 13 og det bliver min datter heller ikke, inden hun må få en fb profil. 

Tja regler er regler, men for mig giver de 13 ingen mening, og hvis jeg vurderer at min datter kan mestrer at have en profil, så får hun lov. 

Jeg kan som forældre være med til at hjælpe hende med at færdes på fb, og jeg kan lave nogle sikkerhedsforanstaltninger på hendes profil. Jeg vil hjælpe og støtte hende i at færdes i den virtuelle verden, fordi de fra ganske små begynder at blive udsat for den. 

Anmeld

13. juli 2013

Bshizzle

Min søn på 7 år har en FB profil og haft i noget tid. 

Men det er vist mere hans Far der bruger den sammen med ham. 

Bare for at samle familien og dem han kender. 

- Men han sidder aldrig på den alene.  - Hva jeg ved af! 

Anmeld

13. juli 2013

SjeBets

Mine børn for ikke lov før de er 13, jeg synes der er alt for meget på den side de ikke behøver at blive udsat for.

Min datter bliver 13 her til oktober, så ved at jeg mener det. og har en dreng der bliver 9 her lige om hjørnet. Han må vente til han bliver 13.

Min søster på 17 måtte også vente til hun blev 13. så synes ikke du er streng

Anmeld

13. juli 2013

baby012

lollandpigen skriver:

min dreng på 11 vil rigtigt gerne have sin profil på FB.... Alle andre har.... Jeg er den eneste..... Jeg kan sagtens styre det..... Osv Osv....

Jeg har sagt at det får han ikke fordi der er en regl om at man skal være 13 år og regler er til for at man overholder dem.... da der er en grund til de regler er blevet lavet......

Hvordan har andre det med at folk bare opretter og skriver et andet årstal end det rigtigt for at børnene så er fyldt de 13 år som er lovkravet??

Mange af min drengs klassekammerater har en profil men min mening er stadig at reglen skal overholdes med de 13 år....

Kom gerne med jeres mening..... Og har jeres børn under 13 år en Faceook profil??

Det viser bare drengen noget HELT forkert om regler hvis mor bare bryder dem.. Og lader ham gøre det .. 

Mine får ikke lov.. Aldersgrænser er til af en årsag .. Og vi bryder dem aldrig, hverken med mad, legetøj osv. 

Synes det er sejt du står fast .. 

Anmeld

13. juli 2013

Frk. Himmelblå

lollandpigen skriver:

Jeg synes, det må være op til folk selv at vurdere. Men det ville nu være rart om alle forældre kunne enes om at overholde reglerne, så ville det alt andet lige være noget nemmere at argumentere over for ungerne. Og vi vil jo bare deres bedste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.