lollandpigen skriver:
Er virkelig ved at blive i tvilv om det er mig der er for streng.....??
min dreng på 11 vil rigtigt gerne have sin profil på FB.... Alle andre har.... Jeg er den eneste..... Jeg kan sagtens styre det..... Osv Osv....
Jeg har sagt at det får han ikke fordi der er en regl om at man skal være 13 år og regler er til for at man overholder dem.... da der er en grund til de regler er blevet lavet......
Hvordan har andre det med at folk bare opretter og skriver et andet årstal end det rigtigt for at børnene så er fyldt de 13 år som er lovkravet??
Mange af min drengs klassekammerater har en profil men min mening er stadig at reglen skal overholdes med de 13 år....
Kom gerne med jeres mening..... Og har jeres børn under 13 år en Faceook profil??
Jamen, vi herhjemme er af samme holdning som dig
Alexander plagede også i en periode om han ikke godt måtte... men har vidst efterhånden også forstået udgangspunktet for vores holdning
Han fylder 10år her den 27. i denne mdr... men startede jo for over et år siden med at ville have en fb profil fordi det havde hans klassekammerater
Lige da han startede med det, var vi inde og tjekke aldersgrænse og der sagde fb 18 år... så derfor blev det den første besked han fik... sidenhen ændrede fb deres grænse til 13år og derfor satte vi det tilsvarende ned hvilket nok også var med til at han lidt bedre kunne acceptere det da det så var inden for en mere overskuelig fremtid...
Vi hører det da stadig fra tid til anden, for prøve skal han jo, men svaret er stadig nej
og ja, han mener jo at vi er strenge, men det hører nu engang med til forældrerollen at sætte grænser... i hvert fald hvis du spørger mig
Så udbrud som du er dum, I er strenge og andet i samme boldgade, besvarer jeg pænt, stille og roligt med i stil med "ja, men sådan er det bare/altså", ikke noget jeg gider hidse mig op over... så det hører efterhånden til sjældenhederne at de slynger det ud, for de ved de intet opnår ved det
De små er ikke begyndt på at ville have fb profiler endnu, men der er så nogle andre steder der skal sættes grænser
Altså er det korte svar at nej, vores under 13 har IKKE en fb profil og får det heller ikke før de er 13
Og nej, jeg syntes ikke du er for streng 

Qnuz