Børn og Facebook.....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
36 svar
40 synes godt om
13. juli 2013

lollandpigen

Er virkelig ved at blive i tvilv om det er mig der er for streng.....??

min dreng på 11 vil rigtigt gerne have sin profil på FB.... Alle andre har.... Jeg er den eneste..... Jeg kan sagtens styre det..... Osv Osv....

Jeg har sagt at det får han ikke fordi der er en regl om at man skal være 13 år og regler er til for at man overholder dem.... da der er en grund til de regler er blevet lavet......

Hvordan har andre det med at folk bare opretter og skriver et andet årstal end det rigtigt for at børnene så er fyldt de 13 år som er lovkravet??

Mange af min drengs klassekammerater har en profil men min mening er stadig at reglen skal overholdes med de 13 år....

Kom gerne med jeres mening..... Og har jeres børn under 13 år en Faceook profil??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

isabellasmor

lollandpigen skriver:

min dreng på 11 vil rigtigt gerne have sin profil på FB.... Alle andre har.... Jeg er den eneste..... Jeg kan sagtens styre det..... Osv Osv....

Jeg har sagt at det får han ikke fordi der er en regl om at man skal være 13 år og regler er til for at man overholder dem.... da der er en grund til de regler er blevet lavet......

Hvordan har andre det med at folk bare opretter og skriver et andet årstal end det rigtigt for at børnene så er fyldt de 13 år som er lovkravet??

Mange af min drengs klassekammerater har en profil men min mening er stadig at reglen skal overholdes med de 13 år....

Kom gerne med jeres mening..... Og har jeres børn under 13 år en Faceook profil??

nu har jeg ingen børn i den alder, men min holdning er klart, regler er regler. synes det er et meget forkert signal at sende til sine børn, at så skriver man bare liiiige et andet årstal, så snyder vi lidt... ej, den ville ikke gå herhjemme....har 2 brødre, den ene er 15 den anden 11, Marcus på 15 har fb (som kun sjældent bliver brugt), men Johannes på 11 har ikke, selvom aaaaallle andre da har, og det er jo bare til at spille på osv osv.... jaja, men man skal være ældre end 11, så han må vente til han er ældre...

Anmeld

13. juli 2013

TNBC

lollandpigen skriver:

Min niecer har en, de er under 13.
det er kun for at spille spil og sådan noget.
ja, men man kan jo blokere, så de kun kan se vennerne, familien, så de ikke blive bombaderet med alt muligt.. (jeg er ikke på fb, så jeg ved ikke hvordan det er)
der er en dreng på 11 der har en blog, den blev fjernet, så nu står den i farens navn(og det ved fb jo godt) og den kører stadigvæk.
jeg synes ikke det er så slemt, så længe at man holder styr på det og man sætter nogle grænser.

Anmeld

13. juli 2013

Albertsen92

lollandpigen skriver:

Jeg synes de er alt for små til en facebook profil. Faktisk alle under 18 år, pga de ting der er derinde, og fordi et barn skriver så mange dumme tilbg derinde. De kan slet ikke kontrollere det.

Jeg synes det er en voksen side

Anmeld

13. juli 2013

B&J

jeg syntes også de er for små.. men ja børn idag bliver mere hurtigere voksen og jeg kan ikke sige jeg siger nej til daniel når den tid kommer men hvis det er for spillene skyld jamen så kan han da gå ind på min

Anmeld

13. juli 2013

Hyacinth

lollandpigen skriver:

Altså nu er mine børn endnu ret små(9 mdr og 2 år) så jeg vil forsøge at lege orakel og se ind i fremtiden
Jeg kan godt se, det er svært som forælder - specielt fordi størstedelen af os selv benytter sociale medier.

Men jeg tænker alligvel, at hver foræld(r)e sine egne regler og der er vel en grund til at denne regel om 13 år er lavet af fb?
Det er nok også svært at se, når man måske er den eneste i klassen uden en fb profil.
Personligt ville jeg nok overholde reglen, fordi jeg vil tro, at hvorfor den er lavet er fordi, man bedre kan forstå konsekvenserne af brugen af sociale medier, når man er 13 år frem for 11 år. Den er svær.

Anmeld

13. juli 2013

lollandpigen

isabellasmor skriver:

nu har jeg ingen børn i den alder, men min holdning er klart, regler er regler. synes det er et meget forkert signal at sende til sine børn, at så skriver man bare liiiige et andet årstal, så snyder vi lidt... ej, den ville ikke gå herhjemme....har 2 brødre, den ene er 15 den anden 11, Marcus på 15 har fb (som kun sjældent bliver brugt), men Johannes på 11 har ikke, selvom aaaaallle andre da har, og det er jo bare til at spille på osv osv.... jaja, men man skal være ældre end 11, så han må vente til han er ældre...

Anmeld

13. juli 2013

Lilje82

Jeg synes ikke børn hører til på sådan en side, efter min mening, burde aldergrænsen til facebook være 16, jeg synes der bliver delt meget IKKE børne venligt stof derinde. 

Så nej, jeg synes ikke du er streng.

Anmeld

13. juli 2013

lollandpigen

Yurie skriver:

Min niecer har en, de er under 13.
det er kun for at spille spil og sådan noget.
ja, men man kan jo blokere, så de kun kan se vennerne, familien, så de ikke blive bombaderet med alt muligt.. (jeg er ikke på fb, så jeg ved ikke hvordan det er)
der er en dreng på 11 der har en blog, den blev fjernet, så nu står den i farens navn(og det ved fb jo godt) og den kører stadigvæk.
jeg synes ikke det er så slemt, så længe at man holder styr på det og man sætter nogle grænser.

Kan godt være man kan blokerer og alt muligt andet så det kun er de personer børnene godkender der kan se billeder osv.... Men omvendt kan jeg jo ikke vide om de pludselig har godkendt en som de måske alligevel ikke kender.....

jeg ved godt at jeg jo bare kan tjekke hans profil over min profil ( hvis vi er venner ) men har det også sådan at jeg ikke så tit er på FB og så er man nød til at tjekke dagligt.....

Anmeld

13. juli 2013

lollandpigen

Albertsen92 skriver:

Jeg synes de er alt for små til en facebook profil. Faktisk alle under 18 år, pga de ting der er derinde, og fordi et barn skriver så mange dumme tilbg derinde. De kan slet ikke kontrollere det.

Jeg synes det er en voksen side

Synes også alders grænsen skulle være 18 år fro at få en face book profil.....  man hører så meget om mobberi igennem face book....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.