Pencilin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

gonefishing

MarleneOlsen skriver:

Hej piger ..

Min datter har desværre fået Mellemørebetændelse . Så vi har fået noget pencilin til hende .. Som hun skal have 3 gange dagligt .. Men nu ligger landet sådan her at hun er faldet i søvn før hun har fået den 3. Gang .. Skal jeg vække hende så hun kan få det eller bare lade hende sove videre ?

Sker der noget ved hun ik har fået det ?

Knus ..

Næste gang så ville jeg nok, hvis jeg var dig, spørger lægen og ikke på baby.dk for det er lægen der ved bedst og mere så du ikke bliver fejl vejledt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Laulund87

Altså hvis man starter på en medicin sent om aftenen f.eks så når man jo heller ikke 3 gange den dag man starter, så det går nok

Anmeld

9. juli 2013

Faith

Flodkilling skriver:

I det lange løb -jo
Lige nu -ej nok ikke.
Har en del læger og sygeplejersker i familien, ved antibiotika og penicillin skal man tage det der står, med mindre man ubevidst glemmer det.
Hvis man får for lille dosis kan det ske at bakterierne ikke dør, men istedet bliver "vant til" medicinen og derfor overlever de denne medicin næste gang.
Men i sidste ende når lægen siger hun SKAL ha det tre gange, så er den vel bøjet i neon.

Men det handler jo ikke om at barnet får for lille dosis.

Hvis man fks. opstarter en antibiotikabehandling kl 15 (fordi man først er nået på apoteket der), tager man da ikke 3 gange den dag. Så tager man en omgang kl 15 og så igen til sengetid. Og så starter man op med 3 gange dagligt næste morgen.

Anmeld

9. juli 2013

TNBC

Flodkilling skriver:

Næste gang så ville jeg nok, hvis jeg var dig, spørger lægen og ikke på baby.dk for det er lægen der ved bedst og mere så du ikke bliver fejl vejledt

jamen hun havde nok ikke regnet med at datteren faldt i søvn, før hun fik 3.gang og så spørg bare om der er nogen der ved det herinde.
da hun jo ikke kan ringe til sin læge nu.

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

Faith skriver:

Men det handler jo ikke om at barnet får for lille dosis.

Hvis man fks. opstarter en antibiotikabehandling kl 15 (fordi man først er nået på apoteket der), tager man da ikke 3 gange den dag. Så tager man en omgang kl 15 og så igen til sengetid. Og så starter man op med 3 gange dagligt næste morgen.

ja. ok så må jeg ha misforstået det, jeg tolker indlæget som at det skal tages på de bestemte tidspunkter som det jo skal, men at gang nr. 3 ikke kan lade sig gøre, da barnet sover... og ikke kun én dag, men hele kuren igennem.

Anmeld

9. juli 2013

Ayasmor

Flodkilling skriver:

I det lange løb -jo
Lige nu -ej nok ikke.
Har en del læger og sygeplejersker i familien, ved antibiotika og penicillin skal man tage det der står, med mindre man ubevidst glemmer det.
Hvis man får for lille dosis kan det ske at bakterierne ikke dør, men istedet bliver "vant til" medicinen og derfor overlever de denne medicin næste gang.
Men i sidste ende når lægen siger hun SKAL ha det tre gange, så er den vel bøjet i neon.

Jeg holder også på, at man ikke bliver multiresistent i det det lange løb ved, at man har sovet igennem 1 dosis. Jeg ville bare lægge den dosis oveni, i slutningen af behandlingen. Problemet opstår, hvis man får ordineret penicillin i 7 dage, men stopper efter 4 eks. fordi, at symptomerne er væk der. Ja, så er risikoen for, at multiresistens opstår der, men der skal mere end en dosis til for at det skal kunne ske. Det tror jeg bestemt også Faith, aka sygeplejersken er klar over Men du har ret, man skal ikke tage alt for let på lægens anbefalinger/ordinationer, men lige i dette tilfælde er det altså ikke fuldstændig alarmerende.

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

Yurie skriver:

jamen hun havde nok ikke regnet med at datteren faldt i søvn, før hun fik 3.gang og så spørg bare om der er nogen der ved det herinde.
da hun jo ikke kan ringe til sin læge nu.

vagtlægen så

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

Ayasmor skriver:

Jeg holder også på, at man ikke bliver multiresistent i det det lange løb ved, at man har sovet igennem 1 dosis. Jeg ville bare lægge den dosis oveni, i slutningen af behandlingen. Problemet opstår, hvis man får ordineret penicillin i 7 dage, men stopper efter 4 eks. fordi, at symptomerne er væk der. Ja, så er risikoen for, at multiresistens opstår der, men der skal mere end en dosis til for at det skal kunne ske. Det tror jeg bestemt også Faith, aka sygeplejersken er klar over Men du har ret, man skal ikke tage alt for let på lægens anbefalinger/ordinationer, men lige i dette tilfælde er det altså ikke fuldstændig alarmerende.

jeg har nok misforstået indlæget, for mig lød det som om at 3. gang HELE KUREN igennem ville være et problem da barnet sov.
For så er det ikke kun problemet at man stopper før tid, men også at dosisen bliver for lav, og så er det ligemeget hvor længe den varer.

Min mand har lige været igennem en kur, han endte med at glemme den sidste dosis HVER GANG, over et par dage. Det betød at sygdommen ikke gik væk, og han måtte istedet får en meget hårdere kur for at bryde det ned.

Anmeld

9. juli 2013

TNBC

Flodkilling skriver:

vagtlægen så

jamen men det er jo også tilladt at spørge herinde, der sidder jo mange forskellige mennesker bag skærmene.
og det er jo ikke noget slemt, bare lidt usikkerhed.

Anmeld

9. juli 2013

Ayasmor

Flodkilling skriver:

jeg har nok misforstået indlæget, for mig lød det som om at 3. gang HELE KUREN igennem ville være et problem da barnet sov.
For så er det ikke kun problemet at man stopper før tid, men også at dosisen bliver for lav, og så er det ligemeget hvor længe den varer.

Min mand har lige været igennem en kur, han endte med at glemme den sidste dosis HVER GANG, over et par dage. Det betød at sygdommen ikke gik væk, og han måtte istedet får en meget hårdere kur for at bryde det ned.

Nå for søren, ja så kan jeg godt se, hvor du så problemet i det henne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.