Flodkilling skriver:
I det lange løb -jo
Lige nu -ej nok ikke.
Har en del læger og sygeplejersker i familien, ved antibiotika og penicillin skal man tage det der står, med mindre man ubevidst glemmer det.
Hvis man får for lille dosis kan det ske at bakterierne ikke dør, men istedet bliver "vant til" medicinen og derfor overlever de denne medicin næste gang.
Men i sidste ende når lægen siger hun SKAL ha det tre gange, så er den vel bøjet i neon.
Jeg holder også på, at man ikke bliver multiresistent i det det lange løb ved, at man har sovet igennem 1 dosis. Jeg ville bare lægge den dosis oveni, i slutningen af behandlingen. Problemet opstår, hvis man får ordineret penicillin i 7 dage, men stopper efter 4 eks. fordi, at symptomerne er væk der. Ja, så er risikoen for, at multiresistens opstår der, men der skal mere end en dosis til for at det skal kunne ske. Det tror jeg bestemt også Faith, aka sygeplejersken er klar over
Men du har ret, man skal ikke tage alt for let på lægens anbefalinger/ordinationer, men lige i dette tilfælde er det altså ikke fuldstændig alarmerende.
Anmeld