Pencilin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.485 visninger
40 svar
20 synes godt om
9. juli 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Hej piger ..

Min datter har desværre fået Mellemørebetændelse . Så vi har fået noget pencilin til hende .. Som hun skal have 3 gange dagligt .. Men nu ligger landet sådan her at hun er faldet i søvn før hun har fået den 3. Gang .. Skal jeg vække hende så hun kan få det eller bare lade hende sove videre ?

Sker der noget ved hun ik har fået det ?

Knus ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Klumpe-dumpe

MarleneOlsen skriver:

Hej piger ..

Min datter har desværre fået Mellemørebetændelse . Så vi har fået noget pencilin til hende .. Som hun skal have 3 gange dagligt .. Men nu ligger landet sådan her at hun er faldet i søvn før hun har fået den 3. Gang .. Skal jeg vække hende så hun kan få det eller bare lade hende sove videre ?

Knus ..

Nej der sker intet ved at hun ikke får 3 gange i dag. Bare fortsæt som normalt i morgen. Går udfra du skal give til flasken er Tom.

Anmeld

9. juli 2013

Ariel skriver:

Nej der sker intet ved at hun ikke får 3 gange i dag. Bare fortsæt som normalt i morgen. Går udfra du skal give til flasken er Tom.

Nej jeg skal give 3 gange dagligt i 7 dage .. Dvs til på fredag .. Det var hvad lægen sagde der i fredags ..

Anmeld

9. juli 2013

B&J

MarleneOlsen skriver:

Nej jeg skal give 3 gange dagligt i 7 dage .. Dvs til på fredag .. Det var hvad lægen sagde der i fredags ..

hun har fået 2 gange i dag så giv de 3 gange i morgen og fortsætte sådan så den 8dag så giv den sidste der også slut det ville jeg gøre

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

MarleneOlsen skriver:

Hej piger ..

Knus ..

ja jeg ville vække for at give 3 gang. Det er IKKE noget at spøge med, man skal tage det der bliver bedt om, ellers er der chancer (små) for at man bliver multiresistens.

Anmeld

9. juli 2013

B&J skriver:

hun har fået 2 gange i dag så giv de 3 gange i morgen og fortsætte sådan så den 8dag så giv den sidste der også slut det ville jeg gøre

Okaj super

Tak .. De sagde hos lægen det ikk gjorde noget hun fik morgen o når hun kom hjem ved 16:30 tiden .. Og hun bliver puttet kl 19 normalt . Så der skulle hun have haft sin 3. Gang .. Men hun sover .

Anmeld

9. juli 2013

B&J

MarleneOlsen skriver:

Okaj super

Tak .. De sagde hos lægen det ikk gjorde noget hun fik morgen o når hun kom hjem ved 16:30 tiden .. Og hun bliver puttet kl 19 normalt . Så der skulle hun have haft sin 3. Gang .. Men hun sover .

ja og det er ikke sjovt for dem sådan en omgang så lad hende sove det har hun det også bedst ved

Anmeld

9. juli 2013

Klumpe-dumpe

MarleneOlsen skriver:

Så giv sidste gang lørdag morgen, så har hun fået de ml hun skulle alt i alt

Anmeld

9. juli 2013

Faith

Flodkilling skriver:

ja jeg ville vække for at give 3 gang. Det er IKKE noget at spøge med, man skal tage det der bliver bedt om, ellers er der chancer (små) for at man bliver multiresistens.

Ej hold stop! Man bliver IKKE multiresistent af at man ikke får antibiotika 3 gange på en dag.

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

Faith skriver:

Ej hold stop! Man bliver IKKE multiresistent af at man ikke får antibiotika 3 gange på en dag.

I det lange løb -jo
Lige nu -ej nok ikke.
Har en del læger og sygeplejersker i familien, ved antibiotika og penicillin skal man tage det der står, med mindre man ubevidst glemmer det.
Hvis man får for lille dosis kan det ske at bakterierne ikke dør, men istedet bliver "vant til" medicinen og derfor overlever de denne medicin næste gang.
Men i sidste ende når lægen siger hun SKAL ha det tre gange, så er den vel bøjet i neon.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.