Nej hvor kan man bare blive misforstået og angrebet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2013

Mumto3

Sarah82 skriver:

Er blevet rigtig meget misforstået, og tonen er blevet utrolig ubehagelig, så derfor denne tråd!

Ej men skriver i en tråd at et barn også kan få for meget nærkontakt - men nærmest inden jeg får forklaret hvad jeg mener, så skal jeg da ellers love for at hammeren falder, og nu fortsætter det altså, så lad mig forklare hvad jeg mener.

Mener ikke at barnet kan få for meget kropskontakt, for hud til hud er jo eks fantastisk for et lille barn. Der må ikke været noget mere beroligende at ligge på sin mors mave, dufte til hende og lytte til hjertet, så på den måde så nej, så er jeg all in for nærkontakt. Det jeg kommenterede på var at et spædbarn kan overstimuleres. Man skal synge og snakke og kigge dybt og intenst i øjnene, men efter noget tid har barnet brug for en pause for ikke at blive overstimuleret, og det var det jeg mente med for meget nærkontakt. Så kan man efter man har snakket osv lægge barnet på sin mave el lign og fortsætte kropskontakten uden at overstimulere.

Vi mener helt sikkert det samme, men har misforstået hinanden, og nu er tonen bare blevet dårlig! Øv. Lad os holde tonen selvom vi ikke er enige :-)

Jeg er helt enig med dig. Der er forskel på kropskontakt og overstimulering ( synge, snakke osv).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

Faith

Månsson skriver:

Præcis det jeg prøvede at poientere..

Havde ikke læst den anden tråd og var ikke bevidst om at der var tale om et 14 dage gammelt spædbarn

Anmeld

7. juli 2013

DreamChild

Har lige læst det andet indlæg, og kan ikke se du bliver angrebet nogen som helst steder  

Og vil sige at jeg syntes da bestemt ikke et 14 dage gammelt spædbarn kan få for meget nærkontakt til sine forældre. De sover jo det meste af dagen og når de så endelig er vågne, så er det da bare med at nyde de små væsner og have så meget kontakt med dem som overhovdet muligt 

Anmeld

7. juli 2013

L&V

Faith skriver:

Havde ikke læst den anden tråd og var ikke bevidst om at der var tale om et 14 dage gammelt spædbarn

Nej oki det er nemlig ret væsentlig i den sammenhæng..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.