Er blevet rigtig meget misforstået, og tonen er blevet utrolig ubehagelig, så derfor denne tråd!
Ej men skriver i en tråd at et barn også kan få for meget nærkontakt - men nærmest inden jeg får forklaret hvad jeg mener, så skal jeg da ellers love for at hammeren falder, og nu fortsætter det altså, så lad mig forklare hvad jeg mener.
Mener ikke at barnet kan få for meget kropskontakt, for hud til hud er jo eks fantastisk for et lille barn. Der må ikke været noget mere beroligende at ligge på sin mors mave, dufte til hende og lytte til hjertet, så på den måde så nej, så er jeg all in for nærkontakt. Det jeg kommenterede på var at et spædbarn kan overstimuleres. Man skal synge og snakke og kigge dybt og intenst i øjnene, men efter noget tid har barnet brug for en pause for ikke at blive overstimuleret, og det var det jeg mente med for meget nærkontakt. Så kan man efter man har snakket osv lægge barnet på sin mave el lign og fortsætte kropskontakten uden at overstimulere.
Vi mener helt sikkert det samme, men har misforstået hinanden, og nu er tonen bare blevet dårlig! Øv. Lad os holde tonen selvom vi ikke er enige :-)
Anmeld