Nej hvor kan man bare blive misforstået og angrebet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.648 visninger
23 svar
62 synes godt om
6. juli 2013

Sahara82

Er blevet rigtig meget misforstået, og tonen er blevet utrolig ubehagelig, så derfor denne tråd!

Ej men skriver i en tråd at et barn også kan få for meget nærkontakt - men nærmest inden jeg får forklaret hvad jeg mener, så skal jeg da ellers love for at hammeren falder, og nu fortsætter det altså, så lad mig forklare hvad jeg mener.

Mener ikke at barnet kan få for meget kropskontakt, for hud til hud er jo eks fantastisk for et lille barn. Der må ikke været noget mere beroligende at ligge på sin mors mave, dufte til hende og lytte til hjertet, så på den måde så nej, så er jeg all in for nærkontakt. Det jeg kommenterede på var at et spædbarn kan overstimuleres. Man skal synge og snakke og kigge dybt og intenst i øjnene, men efter noget tid har barnet brug for en pause for ikke at blive overstimuleret, og det var det jeg mente med for meget nærkontakt. Så kan man efter man har snakket osv lægge barnet på sin mave el lign og fortsætte kropskontakten uden at overstimulere.

Vi mener helt sikkert det samme, men har misforstået hinanden, og nu er tonen bare blevet dårlig! Øv. Lad os holde tonen selvom vi ikke er enige :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

Faith

Er helt enig med dig

Anmeld

6. juli 2013

Fenja09

Sarah82 skriver:

Er blevet rigtig meget misforstået, og tonen er blevet utrolig ubehagelig, så derfor denne tråd!

Ej men skriver i en tråd at et barn også kan få for meget nærkontakt - men nærmest inden jeg får forklaret hvad jeg mener, så skal jeg da ellers love for at hammeren falder, og nu fortsætter det altså, så lad mig forklare hvad jeg mener.

Mener ikke at barnet kan få for meget kropskontakt, for hud til hud er jo eks fantastisk for et lille barn. Der må ikke været noget mere beroligende at ligge på sin mors mave, dufte til hende og lytte til hjertet, så på den måde så nej, så er jeg all in for nærkontakt. Det jeg kommenterede på var at et spædbarn kan overstimuleres. Man skal synge og snakke og kigge dybt og intenst i øjnene, men efter noget tid har barnet brug for en pause for ikke at blive overstimuleret, og det var det jeg mente med for meget nærkontakt. Så kan man efter man har snakket osv lægge barnet på sin mave el lign og fortsætte kropskontakten uden at overstimulere.

Vi mener helt sikkert det samme, men har misforstået hinanden, og nu er tonen bare blevet dårlig! Øv. Lad os holde tonen selvom vi ikke er enige :-)

Det er jeg fuldstændig enig i - babyer skal ikke hele tiden "leges" med der skal også være tid til afslapning og til bare at ligge og kigge rundt.

/Fenja

Anmeld

6. juli 2013

AnthonsMor

Sarah82 skriver:

Åh det hele bunder vel i misforståelse og/eller forkert formulering?

Jeg er i øvrigt totalt enig med dig! Min Anthon bliver stadig utrolig nemt overstimuleret, han er 15 uger gammel, utrolig nysgerrig, men det giver bare bagslag når vi kommer hjem!

Så ja, spædbørn bliver NEMT overstimuleret!

Anmeld

6. juli 2013

Laulund87

Min datter er aldrig faldet i søvn i vores arme eller sovet sammen med os. Det har HUN valgt for der skal være ro og hun skal have fred når hun skal sove. Det kan folk tro på eller lade være, vi er ikke onde forældre der ikke har gidet hende Så babyer kan sagtens få for meget og bare gerne vil ligge selv..

Anmeld

6. juli 2013

B&J

Du har 100% ret....

børn kan nemlig få for meget

Anmeld

6. juli 2013

Sahara82

Om ikke andet kan vi vel alle blive enige om at vi er forskellige og gør tingene på forskellige måder. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, for vores børn har forskellige behov. Og så simpelt er det vel. Hvad der virker for dig og dit barn er det rigtige!

Anmeld

6. juli 2013

Faith

Laulund87 skriver:

Min datter er aldrig faldet i søvn i vores arme eller sovet sammen med os. Det har HUN valgt for der skal være ro og hun skal have fred når hun skal sove. Det kan folk tro på eller lade være, vi er ikke onde forældre der ikke har gidet hende Så babyer kan sagtens få for meget og bare gerne vil ligge selv..

Præcis det samme med Jonathan! Han MAGTER ikke nærkontakt når han skal sove. Han bliver fuldstændig flitsbue når man forsøger at sidde med ham og synge for ham. Så snart man putter ham i hans seng, falder han øjeblikkeligt i søvn.

Det handler vel dybest set om at aflæse sit barns behov. Man kan ikke slå op i en bog og forvente at finde den endegyldige sandhed når det gælder børn.

Anmeld

6. juli 2013

Laulund87

Faith skriver:

Præcis det samme med Jonathan! Han MAGTER ikke nærkontakt når han skal sove. Han bliver fuldstændig flitsbue når man forsøger at sidde med ham og synge for ham. Så snart man putter ham i hans seng, falder han øjeblikkeligt i søvn.

Det handler vel dybest set om at aflæse sit barns behov. Man kan ikke slå op i en bog og forvente at finde den endegyldige sandhed når det gælder børn.

Jeg kunne godt savne lidt at ligge med hende på maven da hun var helt lille, men nej hun blev gal og frustreret. Det er først nu her hun gider putte lidt, men ikke om hun falder i søvn. Hun skulle bare ligge to min i egen seng helt alene, så sov hun

Så nyder jeg bare når hun er syg at hun gider det en smule

Børn er altså bare forskellige!

Anmeld

6. juli 2013

Aabye

Min den yngste søgte selv væk med øjnene når han havde brug for en pause.. Så kunne man lægge ham fra sig lidt og man var slet ikke i tvivl når han havde brug for kontakten igen.. Det var super fedt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.