Mit barn bliver slået i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

TNBC

MorDk skriver:

Der skal MEGET til før man får bevilget en støttepædagog.

ved jeg, også derfor jeg skrev nogen, og skulle nok også have skrevet at det er når de er ældre. kender en dreng der har støttepædagog.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

TNBC

Patriark skriver:

Jeg tvivler stærkt på, at børn i den alder har så stor en begrebsverdenen, at de ville kunne forstå dette. 

en dreng på 3år, ved da godt at han lige pludselig ikke skal i den børnehave han kender, lege med sine venner. at han skal et helt nyt sted hen.

Anmeld

5. juli 2013

MorDk

Yurie skriver:

ved jeg, også derfor jeg skrev nogen, og skulle nok også have skrevet at det er når de er ældre. kender en dreng der har støttepædagog.

Det er fordi min mor er pædagog og hun fortæller hvor meget der skal til for at få bare LIDT støtte. Det er helt grotesk!

Anmeld

5. juli 2013

TNBC

MorDk skriver:

Det er fordi min mor er pædagog og hun fortæller hvor meget der skal til for at få bare LIDT støtte. Det er helt grotesk!

ja, gu er det grotesk, for det er pisse synd for barnet, at det ikke får den hjælp det skal have før det går galt. Og det er altså hårdt for pædagogerne at skulle have et øje på det barn en hel dag, for man kan ikke rigtig lave noget, fordi du hele tiden skal kunne se dette barn. og man har det dårligt, når man siger stop og det må du ikke, så mange gange på en dag, især til et barn hvor det bare flyver ind af et øre og ud af det andet.

Anmeld

5. juli 2013

MorDk

Yurie skriver:

ja, gu er det grotesk, for det er pisse synd for barnet, at det ikke får den hjælp det skal have før det går galt. Og det er altså hårdt for pædagogerne at skulle have et øje på det barn en hel dag, for man kan ikke rigtig lave noget, fordi du hele tiden skal kunne se dette barn. og man har det dårligt, når man siger stop og det må du ikke, så mange gange på en dag, især til et barn hvor det bare flyver ind af et øre og ud af det andet.

Ja kan sagtens sætte mig ind i det. Også derfor jeg heller ikke bare "bliver tosset" på pædagogerne. Det ER jo for pokker ikke deres skyld!

Anmeld

5. juli 2013

TNBC

MorDk skriver:

Ja kan sagtens sætte mig ind i det. Også derfor jeg heller ikke bare "bliver tosset" på pædagogerne. Det ER jo for pokker ikke deres skyld!

nej, det er det nemlig ik.
Og man har det sku mega dårligt, når barnet har bidt eller slået et barn, fordi man lige så væk i 2sek, fordi andet græd eller sagde noget. Det er jo aldrig rart at skulle sige; Dit barn er blevet slået eller bidt.

Anmeld

6. juli 2013

Patriark

Rockertand skriver:

Nå for søren, det må jeg huske at fortælle mine børn, der allerede i den alder har/har haft en veludviklet retfærdighedssans, som vi forældre vover at tage æren for.

Børn i den alder har selvfølgelig en retfærdighedssans, ingen tvivl om det. Eller det vil sige, de har det som vi tolker som retfærdighedssans, dog er begrebet retfærdighed for abstrakt til, at børn på den alder forstår det.

Den kamp du mener ts skal tage, og generelt vi forældre, har børn på den alder ikke de kognitive og intellektuelle evner til, at forstå eller lære af.

Anmeld

6. juli 2013

Patriark

Yurie skriver:

en dreng på 3år, ved da godt at han lige pludselig ikke skal i den børnehave han kender, lege med sine venner. at han skal et helt nyt sted hen.

Læs mit indlæg igen og du vil forstå, at du har misset pointen.

Anmeld

6. juli 2013

Patriark

Eliza skriver:

Jeg ved ikke lige hvordan du kan gøre dig til dommer over, hva JEG har belæg for at skrive??

Har du en statistik eller andet du kan læne din noget søgte bemærkning op ad?

Altså ift. børn der er "bøller" i vuggestue også er det når de bliver ældre?

Eller er det bare broget du forestiller dig og dermed ikke beær noget belæg for, at skrive?

Anmeld

10. juli 2013

MorDk

Pikku Myy skriver:

Man kan godt sige fra uden at slå. Er det noget I eller pædagogerne arbejder med? I min søns vuggestue (hvor der også var en dreng med "kommunikationsvanskeligheder") arbejdede de meget med det at sige fra. Et højt stop med en hånd oppe, og hvis det ikke virker: Find en voksen.

Udover det fik de bevilget nogle timer til ham som de brugte på at lære ham en god måde at være sammen med de andre børn på.

Lige det med hånden og et stop det bruger vi både i BH og hjemme... og hvis ikke så henter han en voksen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.