Mit barn bliver slået i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.848 visninger
29 svar
13 synes godt om
5. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Der er en bestem dreng i vuggestuen som har altid været efter min søn . Og der har været episoder hvor han har slået min søn foran mig hvor hans egen far har ignoreret det!!!

Vi har talt gang på gang med pædagogerne men føler ikke de gør så meget end at berolige os , for uheldene sker konstant.

Igår har jeg hentet min søn fra vuggestuen og han har fået dybe krat såre , da jeg spørger ham, nævner han drengens navn.

Nu skal han videre i børnehaven og drengen kommer med i hans stue, det bekymre mig meget hvordan jeg skal være rolig og aflever ham i vuggestue når jeg ved han bliver slået hele tiden?

Jeg ved pædagogerne gør deres bedste men jeg ved også at de overser mange ting og kan ikk være der for alle børnene.

Hvad gør man som forældre i denne situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej alle

Der er en bestem dreng i vuggestuen som har altid været efter min søn . Og der har været episoder hvor han har slået min søn foran mig hvor hans egen far har ignoreret det!!!

Vi har talt gang på gang med pædagogerne men føler ikke de gør så meget end at berolige os , for uheldene sker konstant.

Igår har jeg hentet min søn fra vuggestuen og han har fået dybe krat såre , da jeg spørger ham, nævner han drengens navn.

Nu skal han videre i børnehaven og drengen kommer med i hans stue, det bekymre mig meget hvordan jeg skal være rolig og aflever ham i vuggestue når jeg ved han bliver slået hele tiden?

Jeg ved pædagogerne gør deres bedste men jeg ved også at de overser mange ting og kan ikk være der for alle børnene.

Hvad gør man som forældre i denne situation?

Du beder om et møde, for det skal bare stoppes NU.
Hvis de ikke har ressourcer til at sørge for dit barn, så må de se at tage hånd om problemet, og det er ikke DIT barn, der skal flyttes eller lære at holde sig væk, det er problembarnet, de skal gøre noget ved.

Anmeld

5. juli 2013

MorDk

Jeg står i samme situation og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Det er samme dreng der gang på gang er efter min dreng og de andre...  Jeg ved min søn ikke er en engel selv, men han kommer hjem hver dag med dybe kradsemærker og til tider bidemærker. Jeg bliver simpelthen SÅ ked af det når jeg ser det! Jeg tror jeg vil snakke med BH efter sommerferien (hvis det fortsætter) Godt med 3 ugers ferie nu... så får han en pause.

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du beder om et møde, for det skal bare stoppes NU.
Hvis de ikke har ressourcer til at sørge for dit barn, så må de se at tage hånd om problemet, og det er ikke DIT barn, der skal flyttes eller lære at holde sig væk, det er problembarnet, de skal gøre noget ved.

Ja men de siger hele tiden at de har hans forældre sat i sagen og de holder øje med drengen. Men stadig sker der ting og sager .

Jeg får lyst til at flytte min søn til en anden børnehave nu når tiden er inde for frygten at han skal gå i samme stue med den dreng igen skræmmer mig og det tør jeg ikk.

Anmeld

5. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

Ja men de siger hele tiden at de har hans forældre sat i sagen og de holder øje med drengen. Men stadig sker der ting og sager .

Jeg får lyst til at flytte min søn til en anden børnehave nu når tiden er inde for frygten at han skal gå i samme stue med den dreng igen skræmmer mig og det tør jeg ikk.

Jeg kan godt forstå dig, men hvordan har din søn det? Er han påvirket/præget af det? Min søn er SÅ glad for sin BH og han leger jo også med ham drengen der tæver ham. Jeg er også tilfreds med stedet trods min søn for "tæsk" og så længe min søn er glad vil jeg ikke flytte ham. Problemet kan opstå andre steder også jo...

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg kan godt forstå dig, men hvordan har din søn det? Er han påvirket/præget af det? Min søn er SÅ glad for sin BH og han leger jo også med ham drengen der tæver ham. Jeg er også tilfreds med stedet trods min søn for "tæsk" og så længe min søn er glad vil jeg ikke flytte ham. Problemet kan opstå andre steder også jo...

Jeg er glad for vuggestuen det er integreret .

Og min søn er glad for de voksne og leger godt. Men dengang drengen gik i samme stue med ham, ku jeg se min søn ikke følte sig fri og var bange. For hver gang jeg kom for at aflevere min søn så løb drengene ofte mod min søn for at slå og råbte nej hele tiden. Og jeg ku se på min søn han kiggede ned og så ked af det ud.

Den dreng har slået mange af de andre børn og han fortsætter . For han er kraftig bygget og brøler som et Bjørn.

Anmeld

5. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hvad lærer du din dreng ved at handle sådan?

Det er HAM, der tager straffen for at opføre sig ordentligt, det er HAM, der skal flyttes, og den anden dreng belønnes.......jeg havde taget kampen for at vise mit barn, at det er den måde, man handler på, at man kommunikerer og argumenterer i stedet for at flygte og lade bøllerne tage over.

Anmeld

5. juli 2013

Eliza

Kunne i som forældre gøre noget? 

jeg vil forsøge at gøre det her så pænt som muligt. 

Der sidder højest sandsynligt et par forældre bag det barn som slår, som har lige så ondt i maven over at aflevere deres søn, de har bare det andet par bukser på

• hver dag aflevere de en dreng, de udemærket ved slår, bider og kratter (for det får de garanteret af vide hver dag) 

bag den dreng sidder nok et frustreret og flovt forældre par, som er magtes løse. 

i stedet for at pege finger, kunne i måske være de super overskuds og resurse stærke forældre, som hjælper både et andet forældre par, vuggestuen og så sandeligt også det stakkels barn, som kommunikerer med sine næver. 

Først ville jeg gå til vuggestuen og fortælle, at jeg/vi rigtig gerne vil være med til at hjælpe. 

I kan evt snakke med familien om aT tage ham med hjem og lege. 

Jeg forstår godt du/i er super frustreret og det ER rigtig synd for jeres søn. Men for at få problemet løst, kan det være man er nødtil at ta en dyB indånding og i stedet se lidt på om der er noget i selv kan bidrage med. vi har alle et ansvar overfor hinanden. 

Måske er det en fremtidig rigtig go ven for jeres barn, som bare trænger til en hjælpende hånd. 

så alt i alt stemmer jeg for at i gør en go gerning og sørger for at få inkluderet drengen med de løse næver. 

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvad lærer du din dreng ved at handle sådan?

Det er HAM, der tager straffen for at opføre sig ordentligt, det er HAM, der skal flyttes, og den anden dreng belønnes.......jeg havde taget kampen for at vise mit barn, at det er den måde, man handler på, at man kommunikerer og argumenterer i stedet for at flygte og lade bøllerne tage over.

Ja jeg ved godt det forkert af mig. Men det gør stadig ondt at se min søn blive slået

Pædagogerne er der ikke altid for de siger at det sker så hurtigt og de når ikk at reagere . Så hvad skal jeg gør?

Anmeld

5. juli 2013

Eliza

jeg vil lige tilføje, at hvis "bøllen" ikke får hjælp så er han os bøllen når han bliver 15. 

Den måde de fleste handler på, i den situation du står i, er ofte med til at gi det stakkels barn et stempel i panden "bølle!"

og vokser du op med det stempel er det bare rigtig svært at vaske af 

ofte er det bare nemmere at blive i rollen...de forventer jo alligevel at jeg er en rod! Så kan jeg sku lige så godt være det. 

Derfor har vi alle et ansvar. 

Jeg håber i finder en løsning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.