Hvor meget sker der af aktiviteter i jeres børnehave??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

klmf

Månsson skriver:

Ej men altså.. Syntes virkelig du ska ta den snak med dem og hvis det ik hjælper så snak med lederen for det duer da ik

Ja... Må nok stive ryggen lidt og snakke med dem. Det er min dreng, der taber på det her - på mange fronter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

L&V

lotchen skriver:

Ja... Må nok stive ryggen lidt og snakke med dem. Det er min dreng, der taber på det her - på mange fronter

Ja det er ik sjovt og sku ta sådan en men det er for din dreng som du selv siger

Anmeld

2. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lotchen skriver:

Jeg har nemlig også på fornemmelsen, at de ikke kan se skoben for bare træer og er kørt fast i en holdning om, at 'vi kan ikke nå noget, fordi vi er dårligt normerede'. Når der endelig sker noget, er det også altid de super engagerede og dygtige studerende, der står for det. Så thank god for dem

Hvor er det bare ærgerligt. Jeg ville tage en snak med dem og simpelthen fortælle dem utilfedsheden over det manglende sprogarbejade, da det jo har en stor betydning for dit barn ift. skoleparathed, sociale kompetencer osv. jeg ville også  sige at jeg savner mere voksenstyret aktiviteter (undlad at sige noget om at de snakker privat osv. Her vil man nok automatisk gå i forsvarsposition) 

siger de at der ikke er normeringen til det, må de jo kigge deres ugeplaner grundigt igennem og finde tiden til det. 

Anmeld

2. juli 2013

klmf

Månsson skriver:

Ja det er ik sjovt og sku ta sådan en men det er for din dreng som du selv siger

Synes bare den er svær, for det er lidt som om at det med normeringen er et argument, der trumfer det hele. Egentlig synes jeg ikke det er et brugbart argument, for det er jo så deres opgave at tilrettelægge arbejdet indenfor de givne normeringer, så der stadig er en vis kavlitet i det pædagogiske arbejde.

Anmeld

2. juli 2013

L&V

lotchen skriver:

Synes bare den er svær, for det er lidt som om at det med normeringen er et argument, der trumfer det hele. Egentlig synes jeg ikke det er et brugbart argument, for det er jo så deres opgave at tilrettelægge arbejdet indenfor de givne normeringer, så der stadig er en vis kavlitet i det pædagogiske arbejde.

Det er absolut noget tis og arbejde under de normeringer men hvis man ik ka ta hånd om børnene og de problemer der opstår ja så er det vare det forkerte fag tænker jeg

Anmeld

2. juli 2013

mulleh

Der hvor jeg arbejder er ser dagene sådan ud: 

fra når vi åbner til ca. 8 leger børne i fællesrummet (børnehavebørn og vuggestuebørn) 

fra 8 - 9 børnene er på stuen (fri leg) 

kl. 9 spiser børnene formiddags mad hvis de Har lyst. 

Fra 9 - 10.30 ca. Leger børne (inde hvis det meget dårligt vejr ellers uden for). Om onsdagen er der forskellige aktiviteter på stuerne og børnene kommer rundt på Hver stue. Hvis vi er uden for så har hver stue en dag om ugen hvor de voksne laver aktiviteter med børnene fra deres stue. 

Kl. 11 spiser vi madpakker. 

Fra ca.12 leger børnene på legepladsen. (De voksne afveksler pauser) 

Kl. 14 spises der frugt 

Anmeld

2. juli 2013

klmf

Månsson skriver:

Det er absolut noget tis og arbejde under de normeringer men hvis man ik ka ta hånd om børnene og de problemer der opstår ja så er det vare det forkerte fag tænker jeg

Nu bliver jeg nødt til at spørge - har overvejet at gå direkte til lederen nemlig. Har jo forsøgt flere gange at sætte fokus på det med sproget uden at der er sket noget. Men det er jo ikke kun det, det er hele det der med at der absolut intet sker af aktiviteter. Ville du som pædagog på en stue føle at en forælder gik bag om ryggen på dig ved at gå til lederen og ikke dig? Det er ikke en enkelt pædagog, det er holdningen hos dem allesammen, jeg synes er problematisk. Og ved simpelthen ikke hvordan jeg skulle kunne sige sådan noget til dem endsige få en konstruktiv dialog ud af det. På den anden side vil jeg også gerne få det sagt på en ordentlig måde, jeg er på ingen måde ude på at svine dem til eller noget. Er bare snart så frustreret over manglende engagement, det er ren opbevaring føler jeg...

Anmeld

2. juli 2013

L&V

lotchen skriver:

Nu bliver jeg nødt til at spørge - har overvejet at gå direkte til lederen nemlig. Har jo forsøgt flere gange at sætte fokus på det med sproget uden at der er sket noget. Men det er jo ikke kun det, det er hele det der med at der absolut intet sker af aktiviteter. Ville du som pædagog på en stue føle at en forælder gik bag om ryggen på dig ved at gå til lederen og ikke dig? Det er ikke en enkelt pædagog, det er holdningen hos dem allesammen, jeg synes er problematisk. Og ved simpelthen ikke hvordan jeg skulle kunne sige sådan noget til dem endsige få en konstruktiv dialog ud af det. På den anden side vil jeg også gerne få det sagt på en ordentlig måde, jeg er på ingen måde ude på at svine dem til eller noget. Er bare snart så frustreret over manglende engagement, det er ren opbevaring føler jeg...

Ja det ville jeg.. Men jeg føler os en go kontakt til forældrene så jeg ville blive såret på min faglighed og professionalisme og tænker os det viser en vel vilje at starte ved "problemet" og hvis det ik hjælper må man gå videre.. Vil i hvertfald gerne ha en heads up så det ik føles som et baghold men forstå godt din frustration

Anmeld

2. juli 2013

klmf

Månsson skriver:

Ja det ville jeg.. Men jeg føler os en go kontakt til forældrene så jeg ville blive såret på min faglighed og professionalisme og tænker os det viser en vel vilje at starte ved "problemet" og hvis det ik hjælper må man gå videre.. Vil i hvertfald gerne ha en heads up så det ik føles som et baghold men forstå godt din frustration

I see your point... Må gå i tænkeboks over, hvordan jeg lige får taget hul på sådan en samtale (oh skræk oh ve).

Tusind tak for din feedback

Anmeld

2. juli 2013

L&V

lotchen skriver:

æ

I see your point... Må gå i tænkeboks over, hvordan jeg lige får taget hul på sådan en samtale (oh skræk oh ve).

Tusind tak for din feedback

Tit hjælper det at skrive lidt ned. så bliver det heller ik så rodet og følsomt.. Det var i hvert fald så lidt.. håber det gir pote

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.