Hvor meget sker der af aktiviteter i jeres børnehave??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
lotchen skriver:

Det jeg nok efterlyser er, om jeg forventer for meget eller om det 'bare er sådan det er'. Jeg har fuld forståelse for, at det ikke er hele tiden pædagogerne skal lave aktiviteter sammen med dem, men - ja, ved sgu snart ikke. Det er måske også mest deres holdning til børnene, om det er et udtryk for manglende engagement, overbebyrdelse, dårlig kultur ved jeg ikke, men det går mig på. Har en dreng, der er meget tilbage i sproget og der sker heller intet på den front deromme.... Vi øver selvfølgelig herhjemme, læser, snakker meget om tingene, spiller ordspil på tablet'en, men han er trods alt mange timner deromme i ugen.

http://www.sprogpakken.dk/

Tjek denne side ud !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har tænkt meget over det her og vil gerne høre jer andres oplevelser og erfaringer - også meget gerne fra de pædagoger, der måtte ønske at give deres besyv med.

ALTID, når jeg henter min dreng er han på legepladsen i 'fri leg'. Spørger jeg hvad de har lavet i dag, har de været på legepladsen om formiddagen og eftermiddagen. Der er ingen 'igangsatte lege' eller voksenstyrede lege eller hvad det hedder i de fagtermer. De voksne står i klynger og snakker med hinanden og er kun sammen med børnene, når de skal 'slukke ildebrande' / gå imellem konflikter mellem børn eller hjælpe med tolietbesøg osv. En SJÆLDEN gang har de lavet en tegning, lagt puslespil, snakket om nogle ord eller noget, men min helt klare opfattelse er at der simpelthen ikke sker noget som helst for at sige det ligeud. Føler det er ren opbevaring. Hyggeligt, bevares. Men ikke udfordrende på NOGEN planer, ungerne er i fri leg hele tiden.... Jeg kommer i børnehaven på mange forskellige tidspunkter på en dag (er på barsel) og det er altid det samme.

Hvordan oplever I pædagogernes arbejde i jeres børns børnehaver? For jeg synes simpelthen der sker for lidt og overvejer at gå til lederen med det.

Selvfølgelig skal der være fri leg - det lærer de også meget af, ikke mindst ift sociale spilleregler, men vel ikke hele tiden?

Jeg kan rigtig godt lide pædagogerne, de er søde og rare, men det irriterer mig efterhånden mere og mere ALTID at se mindst 3 stå sammen og knævre med kaffekopper i hænderne mens ungerne flyver rundt....

Det lyder som en børnehave jeg var i praktik i. Jeg blev rigtig ærgerlig over at se at der manglede engagement og børnene blev overladt til sig selv. De kom sjældent på tur, hvis... så var det en legeplads i nærheden. Der blev sjældent sat aktiviteter i gang og ingen temaer blev der arbejdet med. 

pædagogerne på det pågældende sted var for fokuseret på normeringen og mente ikke det var muligt at planlægge aktiviteter og slet ikke ture. Det synes jeg så godt kunne lade sig gøre. Men tror lidt at det kan være svært når man har været et sted længe at kunne se det, derfor er det godt der kommer studerende med nye øjne og forhåbentlig er gode til at italesætte tingene. 

For lige at understrege, så var det ikke pædagoger der ikke gad, men simpelthen ikke kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre og er frustreret over normeringen. Den her frustration viste sig også i et dårligt samarbejde, desværre. 

Men jeg ved fra mine medstuderende at der er børnehaver hvor de arbejder i små grupper, har forskellige temaer de arbejder med, kommer på ture osv. disse steder foregik fri leg stort set kun om eftermiddagen da det er her forældre henter. 

Anmeld

2. juli 2013

klmf

Månsson skriver:

Jeg tror jeg ville ta en snak med en af de pædagoger der er på hans stue om at du er lidt bekymret for hans sprog og godt ku tænke dig at vide hvordan de støtter ham i det så i ka gøre det samme der hjemme, det sætter mere en dialog igang end og sige hva gør i egentligt, hvis du er med, ikke at jeg mener du gør det men det var en vinkel i hvert fald..

Det er en ond spiral når man bare kommer derud hvor man er ide løs og måske lettere udbrændte osv, men det kræver tit at man lige får et los og gerne et kærligt et for at komme ud af den så tyren ved hornene og ta en åben snak med dem om det du oplever, den er svær men den ka gi pote

Jeg har faktisk prøvet at finte den lidt med, om de ikke havde nogle gode ideer til vores 'hjemmearbejde' med sproget så der var noget sammenhæng mellem bh og derhjemme. Og der havde hun egentlig mange gode ideer, så viden er der nok af. Men det var ikke noget de selv havde tid til, desværre

Anmeld

2. juli 2013

L&V

lotchen skriver:

Jeg har faktisk prøvet at finte den lidt med, om de ikke havde nogle gode ideer til vores 'hjemmearbejde' med sproget så der var noget sammenhæng mellem bh og derhjemme. Og der havde hun egentlig mange gode ideer, så viden er der nok af. Men det var ikke noget de selv havde tid til, desværre

Oki det er da lidt af en falit erklæring må jeg sige.. Er de bekymret for hans sprog? Har der været noget tale høre terapeut inde over eller noget?

Anmeld

2. juli 2013

klmf

MKBP skriver:

Lige præsic med den sproglige stimulering er det jo sådan at der er enormt meget fokus på sprog lige nu og de skal sætte ind med fx dialogisk læsning eller andet for at fremme sproget ! Så spørg ind til hvordan de pt har fokus på sprog !

//Mette

Har spurgt ind til tiltag ift sproget - de har desværre ikke tid til så meget (læs: intet)

Anmeld

2. juli 2013

klmf

mor:) skriver:

Det lyder som en børnehave jeg var i praktik i. Jeg blev rigtig ærgerlig over at se at der manglede engagement og børnene blev overladt til sig selv. De kom sjældent på tur, hvis... så var det en legeplads i nærheden. Der blev sjældent sat aktiviteter i gang og ingen temaer blev der arbejdet med. 

pædagogerne på det pågældende sted var for fokuseret på normeringen og mente ikke det var muligt at planlægge aktiviteter og slet ikke ture. Det synes jeg så godt kunne lade sig gøre. Men tror lidt at det kan være svært når man har været et sted længe at kunne se det, derfor er det godt der kommer studerende med nye øjne og forhåbentlig er gode til at italesætte tingene. 

For lige at understrege, så var det ikke pædagoger der ikke gad, men simpelthen ikke kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre og er frustreret over normeringen. Den her frustration viste sig også i et dårligt samarbejde, desværre. 

Men jeg ved fra mine medstuderende at der er børnehaver hvor de arbejder i små grupper, har forskellige temaer de arbejder med, kommer på ture osv. disse steder foregik fri leg stort set kun om eftermiddagen da det er her forældre henter. 

Jeg har nemlig også på fornemmelsen, at de ikke kan se skoben for bare træer og er kørt fast i en holdning om, at 'vi kan ikke nå noget, fordi vi er dårligt normerede'. Når der endelig sker noget, er det også altid de super engagerede og dygtige studerende, der står for det. Så thank god for dem

Anmeld

2. juli 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
lotchen skriver:

Har spurgt ind til tiltag ift sproget - de har desværre ikke tid til så meget (læs: intet)

Jamen det SKAL de !! Basta bum !!

Anmeld

2. juli 2013

klmf

Månsson skriver:

Oki det er da lidt af en falit erklæring må jeg sige.. Er de bekymret for hans sprog? Har der været noget tale høre terapeut inde over eller noget?

Ja, på min kraftige opfordring fik de endelig en talehøre pædagog ud - som også er bekymret og vil se ham igen. Hun havde så også nogle forslag, men igen - vi har jo ikke så meget tid at gøre med. Nej, suk, den har jeg ligesom hørt før... Er snart frustreret og ærgerlig på min drengs vegne, synes han fortjener bedre.

Anmeld

2. juli 2013

klmf

MKBP skriver:

http://www.sprogpakken.dk/

Tjek denne side ud !!

Det er jo lige præcis sådan noget jeg efterlyser! Bare de dog arbejdede efter det

Anmeld

2. juli 2013

L&V

lotchen skriver:

Ja, på min kraftige opfordring fik de endelig en talehøre pædagog ud - som også er bekymret og vil se ham igen. Hun havde så også nogle forslag, men igen - vi har jo ikke så meget tid at gøre med. Nej, suk, den har jeg ligesom hørt før... Er snart frustreret og ærgerlig på min drengs vegne, synes han fortjener bedre.

Ej men altså.. Syntes virkelig du ska ta den snak med dem og hvis det ik hjælper så snak med lederen for det duer da ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.