Er så ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Ikke prøvet - kun lidt olie i hovedet, og så forsøgt at få det væk med tættekam. Men hun flipper  Men nu har vi ferie i 2 uger, så håber det lykkes 

..

Så prøv ad imorgen aften at lade det sidde natten over (kunne se i har ferie) så bliver det blødt godt op ...

hmm bad .. hvis hun er vant til karbad så prøv med bruseren og sammen med en forælder (serina synes det er hyggeligt ) hvis hun er vant til brus så lad hende sidde i karbad med legetøj og brus hende over engang imellem .. sæt klistermærker (eller andet der kan tælles op i loftet) som hun kan tælle når i skyller håret / giv en vaskeklud (ren og våd) som hun kan holde for øjnene så sæben og vandet ikke løber derind ... har i fliser anbefaler min søster bademodelervoks (kig her http://www.legeakademiet.dk/pl/__badeleget%C3%B8j_ 184p0.aspx for flere forslag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Det er nemt at få af med olie. Kan det være eksem?? tror desværre det er der fordi vi ikke har været gode til at få det væk, da hun var lille 

Det kan godt være eksem, selvom I kan løsne det. Hvis hun har et tykt lag ville jeg ikke i første omgang skride til tættekam, men der imod nuller/massere med en blød tabdbørste, for at løsne det. Tættekam kan give rifter. Og jeg tror ikke det er jeres skyld, at hun døjer med det. Arp er døde hudceller.

Anmeld

1. juli 2013

L&V

Anonym skriver:

Min datter er snart 3 år og døjer MEGET  som i virkelig meget med ARP (hun er i hvert fald meget beskidt/brun i hovedbunden)  KÆMPER med det , hun skriger når hun skal i bad, og skriger igennem badet.. OG VI SNAKKER VIRKELIG SKRIGER !!! 

Hvad gør jeg??

Køre på apoteket og køber en shampoo der hedder sasha også er det væk

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Køre på apoteket og køber en shampoo der hedder sasha også er det væk

Er så bange for at begynde at bruge shampoo - tænkt vist man ikke får det hele ud  men må tage tyrene ved hornene, og lad ehnde skrige, for ellers kommer vi aldrig videre 

Anmeld

1. juli 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Min datter er snart 3 år og døjer MEGET  som i virkelig meget med ARP (hun er i hvert fald meget beskidt/brun i hovedbunden)  KÆMPER med det , hun skriger når hun skal i bad, og skriger igennem badet.. OG VI SNAKKER VIRKELIG SKRIGER !!! 

Hvad gør jeg??

Vi prøvede olie osv men det hjalp ikke, men rådet fra sygehuset lød; smør hovedet ind i et godt lag fed creme, f.eks. allergi creme, lad det side nogle timer og red så med en tættekam..

Der virkede!!

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Vi prøvede olie osv men det hjalp ikke, men rådet fra sygehuset lød; smør hovedet ind i et godt lag fed creme, f.eks. allergi creme, lad det side nogle timer og red så med en tættekam..

Der virkede!!

Problemet er "bare" - at hun er så "gammel", så vi har svært ved at gør det, pga hun skriger, men vi må tage tyrene ved hornen 

Anmeld

1. juli 2013

L&V

Anonym skriver:

Er så bange for at begynde at bruge shampoo - tænkt vist man ikke får det hele ud  men må tage tyrene ved hornene, og lad ehnde skrige, for ellers kommer vi aldrig videre 

Det er nok ik den store katastrofe så.. Skyl et par minutter længere end du ellers ville hvis du er nervøs for noget

Anmeld

1. juli 2013

lotteh21

Her i vores familie har vi døjet rigtig meget med eksem, skæl og psoreasis. Ved ikk lige om det er stavet rigtigt det sidste. Men vi brugte kokosolie. Det skal masseres ind i hoved bunden. Det er ikke usundt. Det fås i matas. Det er virkelig effektivt.

Anmeld

1. juli 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det er nemt at få af med olie. Kan det være eksem?? tror desværre det er der fordi vi ikke har været gode til at få det væk, da hun var lille 

Uden at være ekspert overhovedet, er jeg altså ret sikker på at der ingen sammenhæng er mellem din datters arp nu og hvor gode I var til at få det væk da hun var lille. Smid tanken væk med det samme. Den kan ikke bruges til noget.

Her har det hjulpet at vaske håret to gange. Har i prøvet det?

Anmeld

1. juli 2013

MaleneG

Jeg har ikke læst overstående svar, så på forhånd undskyld hvis dette er nævnt.

Der findes noget specielt shampoo som hedder Sasha man kan købe på apotektet, som er specielt egnet til arp, og andre hovedbunds lidelser, min datter lider også selv i en alder af 3 år af rigtig meget arp, jeg købte dette shampoo, og må ærlig indrømme jeg troede ikke en fløjtende fis på det ville virke, men jeg er blevet klogere.. Har brugt det én gang, og hun er stort set arp fri nu.

57 kr har jeg givet for flasken, og det er det bedste køb jeg har gjort 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.