Er så ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.944 visninger
23 svar
1 synes godt om
1. juli 2013

Anonym trådstarter

Min datter er snart 3 år og døjer MEGET  som i virkelig meget med ARP (hun er i hvert fald meget beskidt/brun i hovedbunden)  KÆMPER med det , hun skriger når hun skal i bad, og skriger igennem badet.. OG VI SNAKKER VIRKELIG SKRIGER !!! 

Hvad gør jeg??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

lotteh21

Ville søge læge hvis det var mig. Ellers prøv og smøre hendes hoved bund ind i olie hver aften og natten over i en uges tid. Kokosolie er osse rigtig godt.

Anmeld

1. juli 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Min datter er snart 3 år og døjer MEGET  som i virkelig meget med ARP (hun er i hvert fald meget beskidt/brun i hovedbunden)  KÆMPER med det , hun skriger når hun skal i bad, og skriger igennem badet.. OG VI SNAKKER VIRKELIG SKRIGER !!! 

Hvad gør jeg??

Det er godt nok synd for din prinsesse. Jeg tænker om du har haft lægen til at kigge på, så du med sikkerhed ved om det er arp eller om det er eksem. Hvis det er det ene eller andet er der hjælp at hente.

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

lotteh21 skriver:

Ville søge læge hvis det var mig. Ellers prøv og smøre hendes hoved bund ind i olie hver aften og natten over i en uges tid. Kokosolie er osse rigtig godt.

Har givet det masser af olie hertil aften (hun gik amok over det, men det lykkes) - og har planer om at gør det hver dag lige for tiden, for vi har ferie.

Tak 

Anmeld

1. juli 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Hvad gør jeg??

hmm ... er olie natten over i badehætte (i en weekend) forsøgt ... hvor du så vasker om morgnen og reder det med en tættekam?

Hvis ja - så ville jeg rådføre mig med lægen /apoteket .. Jeg kan huske at min mor brugte noget "tjæreshampoo" til mig da jeg var lille(5-10år)- aner ikke om det stadig findes. Jeg havde meget skæld og nok også sen arp da jeg var lille...

Men tjæreshampoo var i en brun flaske og det lugtede af tjære - derfor husker jeg det her 20-25 år senere

Hvis ikke lige det produkt findes mere er der jo sikkert nogle smarte kloge mennesker, der har opfundet noget der ikke STINKER af tjære

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Det er godt nok synd for din prinsesse. Jeg tænker om du har haft lægen til at kigge på, så du med sikkerhed ved om det er arp eller om det er eksem. Hvis det er det ene eller andet er der hjælp at hente.

Det er nemt at få af med olie. Kan det være eksem?? tror desværre det er der fordi vi ikke har været gode til at få det væk, da hun var lille 

Anmeld

1. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvad gør jeg??

Hvis du har forsøgt med babyolie, vaseline og evt. en blød tandbørste til at fjerne det, så kan man på apoteket købe en speciel shampoo ( tror det hedder Sasha Shampoo) til arp, som efter sigende skulle hjælpe meget på det.

Og ellers så skulle olivenolie være super godt. Smør barnets hovedbund i det og lad det sidde natten over.

/Fenja

Anmeld

1. juli 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hvad gør jeg??

Gør håret vådt, put godt med balsam i, og gnub forsigtigt med en kam. Så kan du nærmest skrabbe laget af hendes hovedbund. Men det skal være blødt godt op af vand og balsam.

Har en datter på 8, der a og til må skrabbes i hovedbunden. Og det klør meget på hende, hvis der kommer for meget inden behandling.

Anmeld

1. juli 2013

Chevro

Anonym skriver:

Hvad gør jeg??

Jeg tænker psoriasis? Få tid hos en hudlæge! De kan med det samme konstatere hvad det er, så hun får den rette behandling.

Min søster har det, og hun får lysbehandlinger, det gør underværker! For det er så synd

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmm ... er olie natten over i badehætte (i en weekend) forsøgt ... hvor du så vasker om morgnen og reder det med en tættekam?

Hvis ja - så ville jeg rådføre mig med lægen /apoteket .. Jeg kan huske at min mor brugte noget "tjæreshampoo" til mig da jeg var lille(5-10år)- aner ikke om det stadig findes. Jeg havde meget skæld og nok også sen arp da jeg var lille...

Men tjæreshampoo var i en brun flaske og det lugtede af tjære - derfor husker jeg det her 20-25 år senere

Hvis ikke lige det produkt findes mere er der jo sikkert nogle smarte kloge mennesker, der har opfundet noget der ikke STINKER af tjære

Ikke prøvet - kun lidt olie i hovedet, og så forsøgt at få det væk med tættekam. Men hun flipper  Men nu har vi ferie i 2 uger, så håber det lykkes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.